Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Advertisements

Etnická příslušnost Příslušnost k určité etnické skupině,národu.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA Mgr. Michal oblouk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Postavení národnostních menšin v ČR učebnice str. 41
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
STÁT, NÁROD.
Poválečný vývoj v Československu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Studijní obor: Sociální činnost
Národnosti Jazyky.
Sociokulturní struktura populace ČR
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
Základy teorie státu – národ
Obyvatelstvo Česka 22. března Jací jsou Češi? pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave.
III/2 XVI.1 9. C
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
Naše vlast – Česká republika
OBYVATELSTVO ČR.
SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY A JEJÍ OBYVATELSTVO
Renata Trojanová, Filip Vrba a Lukáš Veselý
Maďarská menšina v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vypracoval: Mgr. Běla Burkovcová Materiál: VY_32_INOVACE_31
VLAST 6. ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Naše vlast - ČESKÁ REPUBLIKA
Etnografie a národnostní politika ČLR
Menšina většinou znamená menší část z nějakého celku. Ve státě většinou žije jeden hlavní národ. Mezi námi žijí i příslušníci národnostních menšin. MAJORITA.
N ÁRODNOSTNÍ MENŠINY NA ÚZEMÍ Č ESKÉ REPUBLIKY Jana Hřebíčková 4.B.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Vl.4.r.
ETNICKÉ SKUPINY.
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA V PORODNÍ ASISTENCI Zaměřené na klinickou praxi, primární a komunitní péči v porodní asistenci B.Trojanová B.Trojanová.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA MGR. MICHAL OBLOUK. MENŠINY Menšina = dobře vymezená skupina osob, která se odlišuje od okolní „většinové“ společnosti Druhy menšin.
Národnostní struktura obyvatelstva
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_07
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Lidské rasy.
Stát Definice, funkce, typy.
Tolerance k národnostním menšinám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA V ZÁCHRANNÝCH PROFESÍCH
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Česká republika - opakování
VY_32_INOVACE_02_Obyvatelé České republiky
II. seminář Definice města Civitas – demografie města.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Naše vlast – Česká republika
Poloha České republiky
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
zpracovaný v rámci projektu
Národnostní menšiny, migrace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti

národ Společenství lidí, které má společné: Dějiny Kulturu Jazyk Území Podvědomí sounáležitosti s tímto společenstvím

národnost Je příslušnost k určitému národu

Národnost se často určuje podle: Místa narození (státu) Národnosti předků Kultury, kterou si člověk osvojil a se kterou se ztotožňuje NÁRODNOST SE BĚHEM ŽIVOTA MŮŽE MĚNIT – podle národnostního prostředí, v němž člověk žije

Sčítání lidu 2011 Definice „národnosti“ : Příslušnost k národu, národnostní nebo etnické menšině Není rozhodující mateřská řeč Vlastní rozhodnutí Může se hlásit k více, nebo k žádné národnosti

Národnosti v ČR Češi Moravané Slezané Slováci Poláci Němci Maďaři Romové Vietnamci Ukrajinci Rusové

Národnostní menšiny v ČR - vývoj Před 50 lety: Dnes: