BAROKO významní představitelé

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAROKO V ČECHÁCH.
Advertisements

Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Doba Jana Amose Komenského
Hudební baroko ( století).
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Jan Amos Komenský ( JV Morava – Amsterdam)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P R Ř S Š T U V W Z Ž
Baroko - procvičení 8. ročník.
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
BAROKO.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
William Shakespeare (1564 – 1616).
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Mistr Jan Hus (14. stol.)  kněz, myslitel, reformátor a kazatel  vyučoval na univerzitě v Praze a dva roky byl jejím rektorem  navrhl reformu pravopisu.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis -. Barokní malířství,
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Pedagogická díla J. A. Komenského - kromě Velké didaktiky a Informatoria školy mateřské 4.část.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Hudební renesance v Čechách
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Transkript prezentace:

BAROKO významní představitelé

Malíři Caravaggio (1571 – 1610) – Itálie Peter Paul Rubens (1577 – 1640) – Nizozemí Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606 – 1669) – Nizozemí Karel Škréta (1610 – 1674) – Čechy Petr Jan Brandl (1668 – 1735) - Čechy náboženská témata, krajiny, zátiší, portréty (autoportréty)

Caravaggio Vítězný Amor Hlava Medúzy Sv. Jan Křtitel (Mladík s beranem)

Peter Paul Rubens Tři Grácie Venuše před zrcadlem

Portrét S. Lunden, NG v Praze Peter Paul Rubens Hlava Medúzy

Rembrandt Noční hlídka

Rembrandt Hodina anatomie doktora Tulpa Rembrandt - Danae

Karel Škréta Narození svatého Václava

Petr Jan Brandl Simeon s Ježíškem, NG v Praze Vlastní podobizna

Sochaři Gian Lorenzo Bernini (1598 – 1680) – Itálie Matyáš Bernard Braun (1684 – 1738) – rakouský sochař působící v Čechách Ferdinand Maxmilián Brokoff (1688 – 1731) – Čechy (otec i bratr rovněž slavní sochaři)

Gian Lorenzo Bernini Medúza Apollón a Dafné

Gian Lorenzo Bernini Spící Hermafrodita

Matyáš Bernard Braun Socha Poustevníka v Kuksu Sv. Ludmila s malým Václavem, Karlův most

Ferdinand Maxmilián Brokoff Sv. Vojtěch (kopie na Karlově mostě)

Hudba Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) – Němec - asi 1400 děl - asi 20 dětí Antonio Lucio Vivaldi (1678 –1741) – Ital - nejznámějším dílem je soubor čtyř houslových koncertů nazvaný Čtvero ročních dob - asi 50 oper Georg Friedrich Händel (1685 –1759) – Němec Adam Václav Michna z Otradovic (asi 1600 – 1676) – Čechy Josef Mysliveček (1737 – 1781) - Čechy

Divadlo oblíbená zábava šlechty na zámcích divadelní sály nové žánry: opera a balet dramatici (= autoři divadelních her): - Molière (17. století) – Francie – „Lakomec“ - William Shakespeare (16. – 17. století) – Anglie „Hamlet“, „Othello“, „Romeo a Julie“, „Richard III.“, „Zkrocení zlé ženy“

Jeviště zámeckého barokního divadla v Českém Krumlově

Chodba ze zámku do divadla, Český Krumlov

Literatura aktuální jsou středověká témata (legenda) a náboženská témata (duchovní poezie, kázání) v Čechách – po Bílé hoře (1620) až polovina 18.století autoři: - Adam Václav Michna z Otradovic * náboženská poezie * ukolébavka „Chtíc, aby spal“ - Bohuslav Balbín * historická próza * rovněž historik, kněz, učitel

Literatura nekatolická literatura po Bílé hoře v Čechách neexistovala Jan Amos Komenský * myslitel, spisovatel, učitel („Učitel národů“) * po Bílé hoře do exilu * díla: Moudrost starých Čechů – sbírka starých pořekadel a přísloví (asi 2000) Orbis pictus (Svět v obrazech) – původně učebnice latiny, později i jiných jazyků Dvéře jazyků otevřené - učebnice latiny a zároveň jakási encyklopedie

Didactica magna (Velká didaktika) - o vyučovacích metodách * 4 stupně vzdělání: do 6 let mateřská škola, do 12 let povinná školní docházka do 18 let latinské školy, gymnázia poté university

* vyučovací zásady: Učit se musí od mládí. Povinná školní docházka (chytří, hloupí, chudí, bohatí, …). Názorné vyučování. Nutnost určitého stupně vzdělání, horlivost. Přiměřenost látky k věku. Vše převádět do praxe. Vyučovat od jednoduššího ke složitějšímu. Nutnost stálého opakování. Žák má být současně učitelem. Vyučování má být zábavné.