Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Místní akční skupina Rakovnicko
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Transkript prezentace:

Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000331 Konference MAP rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou

Základní informace o projektu MAP = Místní akční plán rozvoje vzdělávání Prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let Zahrnuje oblasti včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání Zpracovává se v celé ČR pro MŠMT (205 obcí s rozšířenou působností) Zpracovatel MAP v SO ORP RK – Sdružení SPLAV, z. s. ve spolupráci s Městem Rychnov nad Kněžnou Doba realizace projektu – 1.3.2016 - 28.2.2018

Organizační struktura MAP Realizační tým 5 členů – 1x projektový a finanční manažer, 1x koordinátor spolupráce s ORP + vedoucí Řídícího výboru, 1x analytik, 2x konzultant Organizace projektu MAP i jeho aktivit, odpovědnost za realizaci projektu – administrativní, obsahová Účast a organizace jednání Pracovních Skupin (PS) a Expertních Týmů (ET), Řídícího Výboru (ŘV), školení MŠMT a NIDV, Platforma MAP Královéhradeckého kraje Porady 1x za 14 dní

Organizační struktura MAP Řídící výbor 23 členů – MŠ, ZŠ, zřizovatelé, zaměstnavatelé, neformální vzdělávání, Krajský akční plán Projednávání a schvalování provedených aktivit projektu (obsah dokumentu MAP, způsob jeho tvorby) 4 zasedání (5. – leden/únor 2017) Pracovní skupiny 4 PS (40 členů) – MŠ, ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň, zájmové činnosti Vstupy pro analýzu vzdělávání, návrhy SWOT analýzy, cílů a opatření, návrhy vzdělávacích aktivit a záměrů do akčního plánu 7 kol setkání – 4x r. 2016, 3x r. 2017

Organizační struktura MAP Expertní tým 6 expertních skupin (15 členů) – Předškolní výchova, Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze, Technické kompetence, Sociální a občanské kompetence + Kariérové poradenství Shrnutí analýzy vzdělávání, výběr a odůvodnění priorit, cílů a opatření, návrhy aktivit k naplnění opatření, spolupráce s PS Podíl na tvorbě vize vzdělávání Účast na setkáních pracovních skupin, porady s realizačním týmem

Uskutečněné aktivity projektu Představení projektu ve všech MŠ a ZŠ v území Individuální konzultace pro školy a další subjekty vzdělávání během spolupráce na projektu, při tvorbě akčního plánu 4 dotazníková šetření (veřejnost, MŠ, ZŠ, organizace zájmového a neformálního vzdělávání) Organizace 9 vzdělávacích seminářů, další 2 – leden/únor 2018) Sběr a vytvoření zásobníku více než 300 projektů v oblasti vzdělávání = akční plán Výsledky projektu Vytvoření/prohloubení partnerství mezi aktéry v oblasti vzdělávání na Rychnovsku Sestavení dokumentu MAP

Struktura dokumentu MAP Úvod (vymezení území, struktura dokumentu MAP) Analytická část MAP (informace o území, analýza školství, dotazníková šetření, vymezení problémů, SWOT analýza) Strategická část (vymezení priorit, cílů a opatření) Akční plán (popis cílů a opatření, prioritizace témat) Implementační část (dodržování principů MAP, organizační struktura, monitoring)

Analytická část MAP Základní informace o území (poloha, obyvatelstvo, vzdělanost, zaměstnanost) Strategické dokumenty a jejich návaznost na vzdělávání Charakteristika školství v území - MŠ, ZŠ, ZUŠ, neformální vzdělávání 33 obcí - MŠ v 22 obcích, ZŠ v 21 obcích; v 11 obcích není škola 28 MŠ (+ 1 lesní školka, v přípravě 1 dětská skupina (2/2018) 26 ZŠ (z toho 14 ZŠ pro 1. - 9 ročník, 2 ZŠ spec.) 1 ZUŠ, 2 SVČ - DDM, 2 SŠ cca 160 neziskových organizací

Analytická část MAP Vývoj počtu dětí v MŠ a žáků v ZŠ v letech 2005-2016

Analytická část MAP Dotazníková šetření - MŠMT pro školy; MAS pro veřejnost, dotazy z PS na školy a neformální a zájmové vzdělávání Předpokládaný vývoj počtu dětí (viz graf) Dopravní dostupnost a dojížďka dětí a žáků do škol Návaznost na základní vzdělání (SŠ, pracovní trh) Vyhodnocení poznatků dalších subjektů - PS, ET Vymezení problémových oblastí SWOT analýza - prioritní oblasti + celková SWOT

Analytická část MAP Index předpokládaného vývoje počtu dětí 3-14 let (a zároveň i počtu dětí MŠ a žáků ZŠ) v území MAP Rychnovsko

Analytická část MAP Obecné závěry a doporučení, které vyplynuly z diskuzních setkání MAP: Zvýšení prestiže a motivovanosti práce učitele Podpora spolupráce mezi vzdělávacími subjekty Podpora kompetencí důležitých pro uplatnění v praxi Finanční podpora vzdělávacích aktivit Podpora škol v menších a odlehlejších obcích

Strategická část MAP Vize „Všechny děti i mládež v obcích Rychnovska mají dobrý přístup ke kvalitnímu a přínosnému předškolnímu, základnímu i zájmovému a neformálnímu vzdělávání. Výchovu i vzdělávání dětí a mládeže zajišťují vzdělaní a přátelští učitelé s dostatkem času na individuální práci s dětmi. Učitelům je poskytováno průběžné vzdělávání a dostatek času ke studiu nových informací, za svou práci jsou dobře finančně hodnoceni. Učitelé i rodiče při výchově a vzdělávání dětí a mládeže spolupracují a rovnoměrně se na ni podílejí. Děti i mládež do škol a ostatních vzdělávacích zařízení rádi chodí kvůli přátelskému a podnětnému prostředí umožňujícímu uspět každému z nich. Výuka je vedena různými formami a s různým obsahem umožňujícími získat užitečné znalosti a dovednosti každému žáku. Zájmová činnost je otevřená dětem a mládeži všech stupňů schopností a nadání. Vzdělávání je poskytováno ve zdravém a úpravném prostředí dostatečně vybaveném pro získání znalostí a dovedností potřebných k samostatnému a úspěšnému zapojení do společnosti. Systém stipendií a půjček umožňuje přístup ke vzdělání i zájmové činnosti dětem z rodin všech příjmových skupin“.

Strategická část MAP Priority Rozvoj předškolní výchovy a vzdělávání Rozvoj základní výchovy a vzdělávání Rozvoj zájmového a neformálního vzdělávání Cíle - Dostupnost, kvalita, přínos Vazby cílů na opatření MAP - povinná, doporučená, volitelná

Strategická část MAP Popis cílů a opatření MAP Příklad cíle 1.2. Kvalitní společná předškolní výchova a vzdělávání dětí 1.2.1 Systematické vzdělávání pedagogických a výchovných pracovníků v předškolní výchově a vzdělávání 1.2.2 Modernizace mateřských škol a dalších předškolních zařízení 1.2.3 Nákup vybavení a pomůcek pro mateřské školy a další předškolní zařízení 1.2.4 Spolupráce škol, rodičů a dalších aktérů předškolní výchovy a vzdělávání

Strategická část MAP Struktura každého opatření Odůvodnění výběru Cíle opatření, Aktivity (Aktivity jednotlivých škol, infrastruktura, Aktivity spolupráce) Indikátory Seznam projektových záměrů Investiční záměry Financované přímo z IROPu Financované přes MAS – PR IROP SCLLD Neinvestiční záměry Projekty zjednodušeného financování – Šablony II

Strategická část MAP Příklad opatření 2.3.9. Rozvíjení zdravého a aktivního životního stylu žáků základních škol Odůvodnění výběru opatření Význam pro zdraví člověka; co je tvoří Úroveň pohybových aktivit žáků Úroveň stravovacích návyků Cíle opatření Zajištění dostatečných kapacit a dostupnosti sportovních zařízení Zajištění kvalifikovaných učitelů a vychovatelů sportovních aktivit Zlepšení fyzické zdatnosti žáků Zlepšení stravovacích návyků žáků

Strategická část MAP Příklad opatření 2.3.9. – pokračování Popis kroku k naplnění cílů - aktivity Aktivity jednotlivých škol Projekt „otevřené hřiště“; Pořádání sportovního dne Školní výlety, aktivity ve školní družině, Projekt „ovoce do škol“ Infrastruktura Oprava tělocvičny; Doplnění vybavení tělocvičny; Opravy školních jídelen; Úpravy venkovních prostor Aktivity spolupráce Využití sportovišť sousedními školami; Vzájemná výměna zkušeností Sporty na zkoušku (akce pro rekreační a začínající sportovce) Besedy s dětmi a rodiči o zdravém stravování

Strategická část MAP Příklad opatření 2.3.9. – pokračování   Indikátory opatření Počet modernizovaných sportovních zařízení Počet akcí, pořádaných v souvislosti se zlepšením pohybové výchovy žáků Počet akcí na podporu zdravého stravování

Implementační část MAP Principy MAP (SMART) Organizační struktura – podílely se všechny složky Aktualizace MAP dokumentu Monitoring a vyhodnocení realizace (ex-ante, mid-term, ex-post) Zapojení veřejnosti do MAP Zpracovávání Akčního plánu

Akční plán MAP Mapování přehledu potřeb ve vzdělávání, prostor pro propojení společných nebo navazujících projektů Oslovení aktéru vzdělávání na území ORP pro doplnění projektů do plánu Vytvoření zásobníku aktivit/záměrů v příštích 5 letech v oblasti vzdělávání Sběr cca 320 záměrů od 60 žadatelů z území Mapování možností financování záměrů na území

Akční plán MAP Žadatel Počet žadatelů Počet záměrů MŠ 10 46 ZŠ 6 89 ZŠ a MŠ 14 62 neformální 27 104 ostatní (ZUŠ, VOŠ, GYM) 3 19 celkem 60 320

Akční plán MAP Celkové náklady 283,8 mil. Kč 202 investičních záměrů (246 mil. Kč) 102 neinvestičních záměrů (18 mil. Kč) 16 kombinovaných záměrů (19 mil. Kč)

Co bude dál? listopad/prosinec 2017 – projednávání MAP, připomínkování prosinec/leden – schvalování dokumentu MAP v obcích leden 2018 – schválení dokumentu MAP - ŘV MAP Rychnov n/K 2018 a dále – projekt MAP II, Šablony II. (projekty zjednodušeného financování) další dotační tituly: dosud – IROP v r. 2016, PR IROP SCLLD – v r. 2017 připravuje se – PR IROP SCLLD – v r. 2018 - 2020 Šablony III. – cca v r. 2020

Děkujeme Vám za pozornost. Sdružení SPLAV, z. s. Javornická 1560 Rychnov nad Kněžnou info@sdruzenisplav.cz