Opakování na 1. čtvrtletní práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Advertisements

POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Rovnice ve slovních úlohách II.
Funkce Konstantní a Lineární
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Slovní úlohy o společné práci
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
Opakování na 3. písemnou práci
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová

Střední příčky trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Rovnoběžník 13 Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 7 cm, u = 10 cm, v = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty.
Opakování na 4. písemnou práci
Vlastnosti trojúhelníku
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Základní jednorozměrné geometrické útvary
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Slovní úlohy o společné práci
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
2.2 Kvadratické rovnice.
Kvadratické nerovnice
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OPAKOVÁNÍ ZE 7. TŘÍDY.
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Konstrukce trojúhelníku
Slovní úlohy o společné práci
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Opakování 2. písemná práce
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Opakování na 4.písemnou práci
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Opakování na 1. čtvrtletní práci 9. ročník

Pokyny Z každé úlohy si vyber jednu úlohu A – C podle svých možností Úlohy A jsou za 3 body, úlohy B za 4 body a C za 5bodů Vyřeš a ohodnoť se body Na konci prezentace nalezneš bodovací tabulku Max. bodů z testu je 35

1. Myšlená čísla Myslím si číslo. Když k němu přičtu 9, pak tento součet vynásobím třemi, pak odečtu 61, dostanu opět myšlené číslo. Myslím si dvě čísla. Jejich rozdíl je roven 34. První číslo je třikrát větší než číslo druhé. Myslím si číslo. Když jej umocním na druhou a přičtu jeho dvojnásobek, dostanu číslo 35. Které číslo si myslím? 3 body 4 body 5 body

2. Váhy Zjistěte hmotnost krychle, válce a koule. A. 3 body B. 4 body C. 5 body

3. Umocni A. Umocni závorky 3 body a) (x + 3yz)2 = b) (2b – 2a)2 = c) (- x + 5)2 = B. Doplň tak, aby platila rovnost 4 body (____ + 3)2 = ______ + 12a + ________ (2x - ____)2 = _____ - 16x + _________ C. Umocni a doplň tak, aby platila rovnost 5 body (-2a – b2)2 = (-6x2 + 7y)2 = ( _____ - 3b)2 = 16 a2 - _______ + _____

4. Rozlož na součin A. Rozlož na součin dvou činitelů 3 body b2 – 1 = b) 81z2 – 36y2 = c) 1 100 − 𝑎 2 = B. Vhodně vytkni a rozlož na součin 4 body - b2 – 2by – y2 = 5a2 + 10ab + 5b2 = C. Upravte na součin činitelů 5 body 2ax – bx + 2a – b = 12uv + 6v2 + 2u + v = 2u – 5v + 3r(5v – 2u) =

5. Slovní úlohy I. Bazén se naplní jedním čerpadlem za 12hodin, druhým čerpadlem za 8 hodin. Za kolik hodin se bazén naplní, jsou-li zapnuta obě čerpadla? 3 body Jeden malíř pokojů vymaluje školu za 7 dní, druhý za 6 dní. Protože bylo třeba školu vymalovat za 2 dny, byl přizván třetí malíř a pracovali všichni současně. Za kolik dní by tento třetí malíř vymaloval školu sám? 4 body Jedna kotelna vytápí dvě různé budova. Kdyby se vytápěla pouze první budova, vystačí zásoba paliva na 24dní. Bude-li se vytápět pouze druhá budova, pak zásoba vystačí jen na 16dní. Na jak dlouho vystačí zásoba paliva, když se budou vytápět obě budova, ale vytápění druhé budovy začne o 4dny později? 5 body

6. Slovní úlohy II. V 10hodin vyrazila Jana pěšky k Lídě rychlostí 5km/h. Ve stejný okamžik vyrazila Lída k Janě na kole rychlostí 15km/h. V kolik hodin se dívky potkají, jestliže jejich bydliště jsou od sebe vzdálena 6km? 3body Ze stanice Přerov vyjel v 8hodin nákladní vlak do stanice Studénka rychlostí 72km/h. V 8:10 vyjel ze Studénky opačným směrem těžce naložený nákladní vlak rychlostí 48km/h. Kdy a v jaké vzdálenosti od Přerova se budou vlaky míjet, jestliže stanice jsou od sebe vzdáleny 62km? 4body Z Bratislavy a z Prahy vyjedou současně proti sobě dva rychlíky. Rychlík Csárdás z Bratislavy jede rychlostí o 34km/h vyšší než rychlík Metropol, který jede z Prahy. Jakou rychlostí rychlíky jedou, míjí-li se za 2,5hodiny a železnice z Prahy do Bratislavy je dlouhá 395km. 5bodů

7. Konstrukční úlohy Sestroj rovnoběžník KLMN, je-li dáno: k = 52 mm, l = 34 mm, f = 48 mm (úhlopříčka). Proveďte náčrtek, popis konstrukci, konstrukci a rozbor počtu řešení. 3body Sestrojte pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C. |AB|= 7cm, vc = 3 cm. Proveďte náčrtek, popis konstrukci, konstrukci a rozbor počtu řešení. 4body Sestroj trojúhelník XYZ, znáš-li: z = 8cm, vz = 4,7cm a tz = 6,5cm. Proveďte náčrtek, popis konstrukci, konstrukci a rozbor počtu řešení. 5bodů

HODNOCENÍ 28 a více výborně 27 – 25 skvělá práce 24 – 21 dobrý výkon 20 – 10 ještě opakuj 9 – 0 projdi si znova všechny příklady