Třírozměrné modelování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Advertisements

Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Neurčitý integrál. Příklad.
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Modelování v prostoru.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Koule a kulová plocha v KP
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Když tři rozměry nestačí...
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Geometrická tělesa kolem nás
Tvorba výkresové dokumentace ve strojírenství v prostředí Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283 Autoři : KREUTZIGEROVÁ Olga, URBAN.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vektorová grafika.
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Střední škola stavební Jihlava
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Úsečka Ve skutečné velikosti se úsečka zobrazí jen tehdy, leží-li v rovině rovnoběžné ( totožné) s průmětnou p nebo n. To znamená, že pokud je půdorys.
Zobrazování, promítání, perspektiva,axonometrie,izometrie
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Strojírenství Technické kreslení Technické zobrazování (ST15)
Způsoby uložení grafické informace
Třírozměrné modelování
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Pokročilé architektury počítačů (PAP_08.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Vzdálenosti v tělesech
Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk
Zobrazování.
Řezy v axonometrii Duben 2015.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Způsoby uložení grafické informace
Platónova tělesa.
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Zobrazování. Modelování a zobrazování Realita (sutečnost) model Obraz(y) modelu modelování Zobrazování (vizualizace)
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
Koule těleso, tvořené množinou všech bodů prostoru, které mají od daného bodu S (střed) vzdálenost menší nebo rovnu r (poloměr)
Technické zobrazování
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Základy prostorové geometrie
Vektorová grafika.
Booleovské operace v prostoru
Digitální učební materiál
Vybrané promítací metody
Zobrazování, promítání izometrie
Digitální učební materiál
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Valení po nakloněné rovině
Transkript prezentace:

Třírozměrné modelování

Modelování a zobrazování Obraz(y) modelu model Realita (skutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)

3D modelování Rastrové (voxelové) Vektorové

Voxelové modelování 0 = není v tělese 1 = je v tělese

Modelování z primitivních těles Kvádr Zadat dva protilehlé vrcholy Nebo Zadat dva protilehlé vrcholy podstavy a výšku

Primitivní tělesa v AutoCADu Kvádr Koule Válec Kužel Klín Torus ….

2 ½ D modelování Modelování 3D těles pomocí transformací z 2D objektů Posunutí (vysunutí, extrude) Rotace (rotate, revolve) …… např posunutí podle křivky

Vysunutí Obdélník → Kvádr Kruh → Válec

Otočení Obdélník → Válec Trojúhelník → Kužel Kruh → Koule

Computer Solid Geometry (CSG) modelování Množinové operace Sjednocení Průnik Rozdíl CSG strom

CSG strom

CSG strom subtract{ union{ box{[0,0,0][4,4,1]} cylinder{[4,2,0],[4,2,1],1} } cylinder{[3,3,0][3,3,5],0.5}

Zobrazování

Modelování a zobrazování Obraz(y) modelu Realita (skutečnost) model modelování Zobrazování (vizualizace)

Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz

Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz) Často ve spojení s azimutem=zenit=45o

Perspektiva Střed promítání vlastní

Drátěný „model“

Řešení viditelnosti hran

Řešení viditelnosti hran

Prosté zobrazení všech bodů tělesa

Stínování (render) pozorovatel Zdroj světla Promítací rovina Úhel α

Stínování

Typy zdrojů světla Bodové Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)

Sledování paprsku (Ray Tracing) Zrcadlový odraz Zdroje světla Promítací rovina Difusní odraz Paprsek prochází tělesem

Co se může stát s paprskem Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se Zrdcadlově (lesklost) Difusně Kombinovaně Projde tělesem Rovně (průhlednost) Se zlomem

Ray Tracing