KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinné orgány.
Advertisements

ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0106 Mgr. Jan Marek.
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
MECHOROSTY.  nejstarší suchozemské vyšší rostliny (dochované do současnosti)  nemají pravá vodivá ani podpůrná pletiva  rostou ve skupinách a trsech.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pletiva dělivá.Pletiva trvalá. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_19_1_7 Ing. Jan Voříšek  Téma: Práce s molekulovými modely  Pomůcky: Molekulové modely – stavebnice I výrobce – VD DISK Říčany  Zadání:
Název školyStřední škola hotelová Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Bc. Pavel Sedlák Název šablonyVY_32_INOVACE SAZ Název DUMuSAZ U.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Minerální výživa rostlin Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Stavba buňky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Stonek Biologie 1. ročník.
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: prezentace slouží k procvičování tvoření slov z kořene slova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Soustava kožní TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Cukry – přírodní sladidla
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Snížení energie systému
Člověk a jeho svět 4. ročník
BUŇKA U/10 - základní stavební jednotka živé hmoty
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Funkce = tvoří pokryv těla a ochranu před vnějšími vlivy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Opylení a oplození.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
U lovců a sběračů potravy, zemědělci
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Pedosféra = půdní obal země.
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
A B C a c b 2.1 Cévy a sítkovice
Kožní soustava.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Kultury rostlin in vitro
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Usazené horniny = sedimenty
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
HORNINY Rastislav Švec.
Úvod Autor: Pavel Žižka
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Transkript prezentace:

KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě - přijímá vodu s rozpuštěnými minerálními látkami

KOŘEN STAVBA Kořen tvoří POKOŽKA Chrání kořen

Vrstva základního pletiva. KOŘEN STAVBA Kořen tvoří POKOŽKA KŮRA Vrstva základního pletiva.

Vede vodu s minerálními látkami a organické sloučeniny KOŘEN STAVBA Kořen tvoří POKOŽKA KŮRA STŘEDNÍ VÁLEC S ŽILKAMI Vede vodu s minerálními látkami a organické sloučeniny

Buňky přijímající vodu s minerálními látkami Kořen se zde prodlužuje STAVBA VRCHOLU KOŘENE STŘEDNÍ VÁLEC ŽILKY KOŘENOVÉ VLÁSKY Buňky přijímající vodu s minerálními látkami POKOŽKA KŮRA DĚLIVÉ PLETIVO Kořen se zde prodlužuje KOŘENOVÁ ČEPIČKA Chrání kořen při růstu