UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Advertisements

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Možnosti úspor energie při osvětlování Jednoduché tipy a triky využitelné ve škole i v domácnosti.
VY_52_INOVACE_04_01_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Světelná technika Podstata a základní vztahy. Úvod Vytváření zdravého životního prostředí ve spojení s efektivním využíváním energie klade vysoké nároky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Světelná technika Výbojové zdroje světla. Nízkotlaké rtuťové výbojové zdroje Lineární zářivky 1.W vlákno s aktivní vrstvou (např. kysličník barya) 2.Elektron.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_23_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Dioda Anotace:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1 MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby  12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby  11 vnitřního povrchu duté plochy 3. Mnohonásobné.
Normativní požadavky kladené na veřejné osvětlení prof. Ing. Karel Sokanský, CSc. Bc. Petr Šebesta VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 16. Elektromagnetické kmitání a vlnění Název sady: Fyzika pro 3.
Elektromagnetické spektrum
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Optický kabel (fiber optic cable)
Termika – Fotovoltaika
Základy nauky o barvě Barva – vjem barvy chromatičnost – kolorita
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Výbojové zdroje světla 2
PaedDr. Jozef Beňuška
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektrické spotřebiče
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
SVĚTELNÝ TOK VYZAŘOVANÝ SVÍTIDLEM
Další součástky s jedním přechodem PN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Elektromagnetická slučitelnost
Přídavná zařízení.
Světelná technika Svítidla.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
LED SVĚTELNÉ ZDROJE A PŘÍSTROJE
SVÍTIDLA ČVUT / FEL.
Země ve vesmíru.
Způsoby uložení grafické informace
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
Paprsková optika hanah.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Světelná technika Světelné diody.
Výbojové zdroje světla 2
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
Transkript prezentace:

UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části spektra tvoří ultrafialové a infračervené záření.

Světelně-technické veličiny Světelný tok Φ (lm): udává, kolik světla vyzáří zdroj do všech směrů Svítivost I (cd): udává, kolik světelného toku vyzáří zdroj v určitém směru Jas L (cd/m2): udává, kolik světelného toku je vyzařováno z určité plochy do určitého prostorového úhlu Osvětlenost E (lx): udává, kolik světelného toku dopadá na plochu

Světelné zdroje Žárovka Měrný výkon: 13 lm/W Životnost: 1 000 hod. Ra = 100 Snadná regulace toku. Spojité spektrum. Nízký světelný tok

Halogenová žárovka Měrný výkon: 20 lm/W Životnost: 4 000 hod. Ra = 100 Snadná regulace toku. Spojité spektrum. Nízký světelný tok

KLASICKÁ Lineární zářivka Měrný výkon: 105 lm/W Životnost: 20 000 hod. Ra = 80-90 Nutnost předřadných prvků. Regulace toku možná. (T5 bez předřadných prvků, průměr trubice 20 mm)

Halogenidová výbojka Měrný výkon: 100 lm/W Životnost: 8 000 hod. Ra = 80-90 Nutnost předřadných prvků. Regulace toku obtížná.

Sodíková výbojka Měrný výkon: 180 lm/W Životnost: 20 000 hod. Ra = 25 Nutnost předřadných prvků. Regulace toku obtížná.

Nutnost předřadných prvků. Regulace toku možná. LED Měrný výkon: 160 - 200 lm/W Životnost: 50 000 hod. Ra = 80-90 Nutnost předřadných prvků. Regulace toku možná. Klasické ledpásky

ŽÁROVKOVÉ, REFLEKTOROVÉ TYPY LED ZDROJŮ

LED TRUBICE s viditelnými diodami LED TRUBICE s opálovým krytem

LED NEONY

OLED, jinak známý jako organické světlo emitující diody, je typ světla (LED), které využívá emitující elektroluminiscenční vrstvu, složenou z organických sloučenin, filmu, který aktivuje emisi světla pomocí elektrického proudu. Působí jako organický polovodičový, film, který je dán mezi dvě elektrody, z nichž jedna je obvykle transparentní.  OLED SVÍTIDLA

Nové OLED moduly v kvadratických sériích LUREON REP vyzařují teplé bílé světlo (3000 K) a neutrální bílé světlo (4000 K). Menší Modul měří 99 mm x 99 mm, větší z nich 140 mm x 140 mm. U teplé bílých světelných modulů dosažení účinku kolem 80 lm / W, a to i v neutrální bílé, kde to může být více než 50 lm / W. Nové moduly jsou dodatky k stávajícímu standardu LUREON REP kvadratická (99 mm x 99 mm) a obdélníkové (200 mm x 50 mm) modulů, které nabízejí účinnost více než 50 lm / W při barevné teplotě 4000 K. Publikováno 03/30/2014

2015

Světelné zdroje

Svítidlo zajišťuje: - umístění a napájení světleného zdroje - směrování světelného toku - elektrickou bezpečnost - clonění světelného zdroje - design

Třídění svítidel: Podle světelného zdroje Podle rozložení světelného toku Podle způsobu instalace Podle účelu Podle indexu barevného podání

Podle světelného zdroje: žárovková zářivková výbojková LED

Podle rozložení světelného toku: přímá převážně přímá přímo-nepřímá převážně nepřímá nepřímá

Podle způsobu instalace: vestavná přisazená závěsná lištová stojací stolní

Podle účelu: dekorativní kancelářská průmyslová uliční nemocniční pro sportoviště

Index podání barev CIE 1960 UCS. MacAdamsův (u,v) diagram chromatičnosti. Index podání barev Ra (CRI - color rendering index) je hodnocení věrnosti barevného vjemu, který vznikne osvětlením z nějakého zdroje, v porovnání s tím, jaký barevný vjem by vznikl ve světle slunce. Hodnota Ra může být od 0 do 100. Hodnota Ra=0 znamená, že při tomto osvětlení není možno rozeznat barvy. Naproti tomu Ra=100 znamená, že je to světelný zdroj, který umožňuje přirozené podání barev. Některé orientační hodnoty Ra : žárovka - 95, zářivka - 80, sodíková nízkotlaká výbojka - 0. U zářivek (lineárních, kompaktních i tzv. úsporek) je hodnota indexu podání barev součástí typového označení. V typovém označení první číslice za lomítkem určuje velikost indexu podání barev v desítkách procent. Příklad: L 18W/840 je lineární zářivka s příkonem 18W, indexem podání barev 80 (tzv. třípásmová zářivka) a barvou světla (= teplota chromatičnosti) 4000°K, tj. studená bílá. Mezi další často využívané barvy světla patří tzv. teplá bílá, odpovídající teplotě chromatičnosti 3000° K. Jelikož v některých prostorech (např. kožní oddělení nemocnic, oddělení kontroly barev výrobních linek, apod.) vyžadují právní předpisy hodnotu Ra 90, vyrábí se zářivky i v této speciální úpravě. Zvýšení Ra však doprovází mírné snížení světelného toku při stejném příkonu zdroje (tj. snížení účinnosti zdroje).