Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
Advertisements

Kurzy měn ZŠ HejniceMgr. Jan Kašpar. Několik základních pojmů: kurz měn = poměr výměny peněz jedné měny za druhou kurzovní lístek = přehled jednotlivých.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MALÁ KAPITOLA O ČASE Název: VY_32_inovace_01 Vlastivěda-starší české dějiny.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA Procenta II.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Krácení zlomků.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Zlomky a desetinná čísla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osově souměrné útvary Název : VY_32_inovace_16 Matematika - osově.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osová souměrnost Název : VY_32_inovace_14 Matematika - osová souměrnost.
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
MATEMATIKA Desetinná čísla.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Středově souměrné útvary
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
O Červené Karkulce Název : VY_32_inovace_10 - ČJ – O Červené Karkulce
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod Autor: Jana Pěničková Období: Duben 2013 Věková skupina: 7. ročník Tematická oblast: Matematika Anotace: Procento – zavedení pojmu

Procento

Procento - % Procenta jsou způsobem, jak vyjádřit část celku (setiny, tzn. zlomek). Zápis například „75 %“ (75 procent) je ve skutečnosti jenom zkratkou pro zlomek 75 100 , tzn. desetinné číslo 0,75. Označení pochází z per cento znamenajícího v latině na sto.

Použití procent 40% alkohol ... V každém litru této tekutiny je 0,4 litru alkoholu (a zbytek jiných látek) 15% nárůst ceny ... Po tomto nárůstu stojí daná věc 1,15násobek původní ceny; pokud byla předtím cena 100 Kč, po nárůstu bude stát 115 Kč. 15% sleva ... Po slevě stojí věc 0,85násobek (= 1 − 0,15) původní ceny; pokud před slevou stála 100 Kč, po slevě stojí 85 Kč. 125 % průměru ... Daný parametr má hodnotu rovnu 1,25násobku průměrné hodnoty; pokud je průměr 200, má tento parametr hodnotu 250. 10 % lidí ... Na každých 100 lidí připadá 10 lidí, kteří… 100% jistota ... Úplná jistota, sto ze sta pokusů dopadne podle očekávání. 50 % ... 50/100 = 1/2 = polovina 200 % ... 200/100 = dvojnásobek dále například úroky v bance …

Základ – celek, ze kterého počítáme část, základ je vždy 100%. Počet procent – udává, kolik setin ze základu tvoří procentová část. Procentová část – část základu. počet procent základ procentová část

Zdroje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Ten_percent_slope.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Even_75%25_off_does_not_bring_in_the_crowds.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Finlandia_vodka.jpg