Ishikawa fishbone diagram

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ishikawa fishbone diagram
Advertisements

Ishikawa fishbone diagram
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Komplexní systém hodnocení
Podpora v nezaměstnanosti
Procesní management v oddělení logistiky
Kód vzdělávacího materiálu:
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Pracovní porada Pracovní list.
Zpráva o činnosti za rok 2007
Občanské soudní řízení I.
Pracovní porada Pracovní list.
Algoritmizace - opakování
Ishikawa fishbone diagram
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Financování přímých NIV
Moderní personalistika
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Průmysl Game Changer ? Kdo jsem ? Proč tu jsem ? Matěj Včelák
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Digitální učební materiál
Zlata Houšková, Vít Richter
Obec Pstruží pro občany
GDPR: ochrana osobních údajů
Skorkovský KPH Úvod PIS1(2) a RIOP Skorkovský KPH
Uživatelská příručka DuoTrainin
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Ishikawa fishbone diagram
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Centrální Podpora Uživatelů ISVS
MS Access Tabulka letní semestr 2013.
Občanské soudní řízení I.
Ishikawa fishbone diagram
Počítačová podpora konstruování
Občanské soudní řízení I.
…vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Seminář o stavebním spoření
Ishikawa fishbone diagram
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH

Úvod (FBD= fishbone diagram) FDB je nástroj pro zjištění vztahů: Používá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu Je součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) Dalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno Dalším nástrojem je PARETO=PA analýza Příčiny Následek

Fishbone diagram (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Mother Nature Men Plat Moc teplo Školení Strašná zima Nespokojený dělník Neschopný Nebezpečné Zákeřný Zastaralé Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

Vybrané problémy při podpoře ERP I dlouhá doba odezvy na požadavky požadavek směrovaný na nesprávného konzultanta špatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase řešení sporů reklamace-standardní servis výše poplatků kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno zahájení řešení-vyřešeno zahájení řešení- implementace vadné části

Vybrané problémy při podpoře ERP II nedostatečné školení uživatelů zákazníka nekvalitní konzultanti dodavatele nesprávně zvolné komunikační pravidlo telefon e-mail SKYPE nezájem vedení obou zúčastněných stran co je to doba reakce na požadavek charakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) do 1 hod do 12 hod do 1 dne do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení do roka a do dne Lomikare …. doba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic

Diagram času odezvy = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha KI nevyřešil vyhledání vhodného konzultanta integrátora (KI) D zahájil práci D vyřešil KI předal klientovi předáno distributorovi (D) D předal I KI zahájí řešení KI vyřešil řešení KI předáno klientovi DOBA ODEZVY I DOBA ODEZVY II převzetí požadavku = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha

Fishbone diagram-podpora jádro Mother Nature Men Nízký plat HR špatně vybírá typy K Špatné školení Špatné počasí Pěkné počasí Nižší kvalita konzultantů Konzultant si bere dovolenou Flegmatik reaguje později Cholerik se hádá s klientem i s Help Deskem Konzultanti mají chřipku Nespokojený zákazník Neschopný Nesprávná komunikace Zajímá se jen o golf Špatný SW pro podporu (HELP DESK) Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

CRT – příklad Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

Ishikawa – navazuje na CRT Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

POZOR opakování (následně jsou uvedeny 3 snímky, která už byly komentovány v PWP Činnosti projektů !!!!!

TQM and Ishikawa FBD and Pareto Reject type (effects); Reason 1 (cause) Reason 2 Reason 3 Reason 4 L19 8 9 2 4 L20 1 6 L21 7 3 5 Inventory Suppliers Score Manual for urgent reject cause elimination (to establish correct priority of remedy actions) Measurement Machines Every reject type ->one Ishikawa diagram (electronic version)

Pareto chart : possibility to split up reject and setup priorities High priorities Lorenz curve

Pareto analysis per every type of reject – next step ->practical example of Pareto use in ERP MS Dynamics NAV Type of reject Cause 1 Cause 2 Cause 3 Cause 4 Cause 5 Cause 6 Total L1 7 2 4 1 8 22 L2 6 9 29 L3 5 L4 3 18 L5 13 L6 32 L7 16 L8 21 L9 19 L10 38 C C5 % C1 % C3 % C2 % C4 % C6% 36,36 31,82 18,18 9,09 4,55 0,00 100 Lorenz curve 68,18 86,36 95,45 100,00 Higher priorities for reject type L1 36,36 + 31,82 36,36 Odstranit je potřeba především příčiny C5 a C1 !!!

Nespokojený zaměstnanec I

Nespokojený zaměstnanec II

5WHYs WHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? Nebyl benzin v nádrži WHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? Nekoupil jsem ho ráno cestou do práce WHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? Neměl jsem peníze WHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? Prohrál jsem je večer v pokeru WHY 5 : Proč jsi to prohrál? Neumím blafovat s prázdnou rukou

5WHYs Příčina Následek