VIRY- „život“ bez buňky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Advertisements

Viry říše: nebuněční.
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Viry.
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
VIRY.
Viry.
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
INFEKČNÍ ONEMOCNĚNÍ.
Mužská pohlavní soustava
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
Imunita, obranné mechanismy v těle, infekční nemoci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
KŘÍŽOVKA VIRY.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři.
Návrh programu divadelního představení školy Mozart revue.
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Rozmnožovací soustava ženská Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_15_Rozmnožovací soustava.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Hlísti  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
My friend About me Přečti a spoj se správným obrázkem: She likes gym. He likes games. She likes riding a horse. He likes skateboards. He likes baseball.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
Seznámení se skupinami DĚ-TĚ-NĚ ve slovech
Vkládání textu do obrázku
Naše město - Jablonec nad Nisou
Návrh diplomu Fair play
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Popis tvorby jednoduchého grafu
OXIDY – sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
TABULKA – JEDNODUCHÉ POČETNÍ VÝKONY
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Odpověz na otázky v pracovním listu:
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
CIZOKRAJNÍ JEŠTĚŘI /po výkladu zapiš do sešitu/
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VIRY- „život“ bez buňky

VELIKOST VIRŮ /po výkladu si zapiš do sešitu/ velmi malé, viditelné pouze elektronovým mikroskopem

jen uvnitř jiné buňky = vnitřní parazit ROZMNOŽOVÁNÍ jen uvnitř jiné buňky = vnitřní parazit

PŘÍKLADY VIRŮ/NÁZEV PODLE ONEMOCNĚNÍ/ VIRY: rýmy vztekliny infekční žloutenky chřipky oparu dětské obrny zánětu mozkových blan zarděnek

zvyšování imunity např. otužováním OCHRANA PŘED VIRY zvyšování imunity např. otužováním hygienické návyky (důkladná hygiena rukou, těla) očkování zdravá výživa

ZAMYSLI SE A DOPLŇ - můžeš použít učebnici/žáci píší do sešitu, na tabuli mohou použít program ActivInspire/ Jaké jsou příčiny onemocnění: rýmou………………………………….. chřipkou………………………………. AIDS…………………………………….. infekční žloutenkou……………… vzteklinou…………………………….

ŘEŠENÍ Příčiny onemocnění: rýmou: nachlazení, nízká imunita chřipkou: kontakt s nakaženou osobou, nízká imunita AIDS: nechráněný pohlavní styk, přenos krví infekční žloutenkou: přenos krví vzteklinou: kontakt s nakaženým zvířetem

Napiš opatření, kterými se budeš řídit při chřipkové epidemii Napiš opatření, kterými se budeš řídit při chřipkové epidemii. /žáci píší do sešitu, na tabuli mohou použít program ActivInspire/ ………………………………………………………

ŘEŠENÍ hodně pít a užívat vitamíny při onemocnění zůstat na lůžku chránit ostatní před nákazou používáním kapesníku při kýchání a svou izolací

Zdroje: učebnice: ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis 6., učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN 80 7238-211-X. obrázku: Galerie Microsoft Office 2010, vlastník licence ZŠ Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace