Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Ilona Stieranková Název materiálu: VY_32_INOVACE_ M.5.A.11_pocetni_algoritmy_slovni_uloha_1 Název: Početní algoritmy-slovní úloha 1 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k procvičování početních algoritmů ve slovní úloze. Datum: 04. 02. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
SLOVNÍ ÚLOHA Maminka potřebuje 6 šňůr na prádlo dlouhých 360 cm. Šňůra se prodává v délce 8 m. Kolik takovýchto šňůr musí maminka koupit, jestliže žádnou svoji šňůru nechce mít nastavenou?
SLOVNÍ ÚLOHA Výpočet: 6 . 360 = 2 160 8 m = 800 cm 3 . 800 = 2 400 Odpověď: Maminka musí koupit 3 šňůry v délce 8 m.
SLOVNÍ ÚLOHA Kolik korun za šňůry zaplatí, jestliže 1 kus stojí 24 Kč?
SLOVNÍ ÚLOHA Výpočet: 3 . 24 = 72 Odpověď: Maminka za 3 šňůry zaplatí 72 Kč.
SLOVNÍ ÚLOHA
SLOVNÍ ÚLOHA Použité zdroje: Molnár, J., Mikulenková, H,; Matematika a její aplikace pro 5. ročník, Olomouc, Prodos, 2010, ISBN 978-80-7230-208-6 http://www.abatar.cz/images/pohadkove_obrazky/pejsek_a_kocicka_06.gif
SLOVNÍ ÚLOHA METODIKA Soutěž – necháme žáky, aby si přečetli slovní úlohu a zkusili si ji sami vypočítat. Budou používat jednotlivé algoritmy, které znají. Prvních pět, kteří vypočítají úlohu správně, odměníme jedničkou do žákovské knížky. Potom vysvětlíme a spočítáme pro všechny, aby věděli správné řešení. Necháme žáky tvořit další otázky. Žák tak analyzuje podstatu problému a navrhuje jeden či více způsobů řešení. Procvičujeme ústně i písemně (tabule a sešity). Společná kontrola.