Druhá světová válka KVÍZ. Druhá světová válka KVÍZ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Protektorát Čechy a Morava
Advertisements

ČSR ZA DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
Vědomostní soutěž 2. světová válka
Zahraniční a domácí odboj
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
Protektorát Čechy a Morava
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
Heydrichiáda Petr Machala.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
III/2 XVI.1. 9.B
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zápas o Československo
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
Nejdůležitější letopočty dějepisu 9.ročníku
II. světová válka 1945 (I.) Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Druhá světová válka Soutěž k opakování dějin druhé světové války Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Protektorát Čechy a Morava
Protektorát Čechy a Morava. Vyhlášen Prezident a vláda (bez parlamentu) Německá okupační správa.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
II. SVĚTOVÁ VÁLKA, VLÁDA KSČ Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se situací za doby okupace Československa,
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Cesta k Mnichovu.
2. Světová válka v Československu
Protektorát Čechy a Morava.
Protektorát Čechy a Morava
Důsledky druhé světové války
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Formování protihitlerovské koalice. Velká trojka.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_DĚJEPIS
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.
První světová válka. Vznik československého státu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
DĚJEPIS II. Světová válka
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_DĚJEPIS
Druhá světová válka 4. fáze ( – )
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Transkript prezentace:

Druhá světová válka KVÍZ

Pravidla: 1) hrají 2 – 3 skupiny hráčů 2) když je skupina na řadě, může si z jednoho z daných témat vybrat otázku určité hodnoty (čím větší počet bodů za otázku je, tím je otázka složitější) 3) pokud skupina v časovém limitu 20 vteřin odpoví správně, daný počet bodů si přičítá 4) pokud skupina v časovém limitu 20 vteřin odpoví špatně, případně neodpoví vůbec, body se jí odčítají 5) body připisuje a odepisuje v každé skupině předem určený zapisovatel 6) hra končí buď po předem dohodnutém počtu kol, nebo když jsou všechny otázky vyčerpány 7) vyhrává ta skupina, která má na konci hry nejvíce bodů

300 300 300 300 300 300 300 300 300 300 250 250 250 250 250 250 250 250 250 250 200 200 200 200 200 200 200 200 200 200 150 150 150 150 150 150 150 150 150 150 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 Události války Češi ve válce Kdo je to? Věda a technika Holocaust

Kdy dochází k napadení americké vojenské základny Pearl Harbour Japonci a následně vyhlášení války USA Japonsku? (měsíc/rok)

Na která japonská města byly v srpnu 1945 I/250 Na která japonská města byly v srpnu 1945 svrženy atomové bomby?

Kdy došlo k vylodění spojenců v Normandii? (den / měsíc / rok)

Na kterém místě došlo k masakru důstojníků I/150 Na kterém místě došlo k masakru důstojníků polské armády příslušníky sovětské tajné služby?

Které sovětské město se stalo svědkem první I/100 Které sovětské město se stalo svědkem první velké porážky německé armády?

Kdy a čím začala druhá světová válka? I/50 Kdy a čím začala druhá světová válka?

Kdy vznikl Protektorát Čechy a Morava a II/300 Kdy vznikl Protektorát Čechy a Morava a jaký byl oficiální důvod jeho vzniku?

Jaký je rozdíl mezi kolaborantem a konfidentem? II/250 Jaký je rozdíl mezi kolaborantem a konfidentem?

Kde sídlila po dobu války československá exilová II/200 Kde sídlila po dobu války československá exilová vláda a kdo stál v jejím čele?

Jak se jmenoval zastupující říšský protektor, II/150 Jak se jmenoval zastupující říšský protektor, na něhož byl v květnu 1942 spáchán v Praze úspěšný atentát?

II/100 BONUS

Kde se nacházelo největší české II/50 Kde se nacházelo největší české židovské ghetto?

Jak se jmenoval místopředseda SdP, III/300 Jak se jmenoval místopředseda SdP, později nejvýše postavený sudetský Němec v Protektorátu?

Německý ministr války a letectva, zakladatel III/250 Německý ministr války a letectva, zakladatel gestapa, letecký hrdina z první světové války se jmenoval…

Do roku 1945 působil jako ministerský předseda III/200 Do roku 1945 působil jako ministerský předseda britské vlády. Byl to…

Jak se jmenoval český protektorátní prezident? III/150 Jak se jmenoval český protektorátní prezident?

Americký prezident, který stál v čele USA takřka III/100 Americký prezident, který stál v čele USA takřka po celou dobu války a vešel do dějin jako ten, který vyhlásil Japonsku a Německu válku se jmenoval…

Jak se jmenoval říšský vůdce SS? III/50 Jak se jmenoval říšský vůdce SS?

Který vědec stál v čele týmu, který pro americkou IV/300 Který vědec stál v čele týmu, který pro americkou armádu sestavil první atomovou bombu?

Jak se jmenovaly německé rakety dlouhého IV/250 Jak se jmenovaly německé rakety dlouhého doletu, které měly ještě v poslední fázi války zvrátit její průběh?

Který nový lék se jako antibiotikum začal ve větší IV/200 Který nový lék se jako antibiotikum začal ve větší míře používat ve druhé světové válce?

Jak se nazýval slavný německý šifrovací stroj? IV/150 Jak se nazýval slavný německý šifrovací stroj?

Co označuje termín „kaťuše“? IV/100 Co označuje termín „kaťuše“?

K čemu sloužil ve válce radar? IV/50 K čemu sloužil ve válce radar?

Jakým způsobem zachránil N. Winton přes V/300 Jakým způsobem zachránil N. Winton přes 600 židovských dětí z českých rodin?

Jak se jmenoval důstojník SS, který je označován za organizátora masových přesunů židovského obyvatelstva z evropských zemí?

Vyjmenujte 3 likvidační koncentrační tábory

Kolik obětí holocaustu se nejčastěji uvádí?

Co označuje termín „holocaust“ a jaký je jeho V/100 Co označuje termín „holocaust“ a jaký je jeho hebrejský ekvivalent?

Jak se nazývala hvězda, kterou se označovali příslušníci židovského národa?

Metodika výukového materiálu 1) žáci hrají ve dvou či třech skupinách – záleží na počtu žáků ve třídě a uvážení učitele 2) na str. 2 jsou uvedena pravidla, které je vhodné s žáky projít 3) žáci si body počítají sami (může jeden ze skupiny psát + body a – body) 4) hra končí dle uvážení učitele po vyčerpání určitého počtu otázek nebo po zodpovězení všech otázek