Mgr. Petra Straková Podzim 2014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nebuněčné organismy Viry a viroidy.
Advertisements

Molekulární biotechnologie aneb jak dnes vyrábíme inzulin
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Genetika virů a prokaryotní buňky
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Virusneutralizace v diagnostice chřipkové infekce Martina Havlíčková.
Test vyšetření plodnosti mužů Male fertility test Miloslava Betková VFN Praha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
REPRODUKCE VIRŮ.
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Viry.
Eva Žampachová virologie České Budějovice
Viry Co jsou viry?. BALÍČKY GENETICKÉ INFORMACE,, KTERÁ JE NEPŘÁTELSKÁ HOSTITELSKÉ BUŇCE.
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Virologie Obecně o virech +++ Vlastnosti Replikace.
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
VIRY.
E-learning ve výuce mikrobiologie
NEBUNĚČNÉ ORGANISMY.
Viry 1892 – Dimitrij Ivanovský – virus tabákové mozaiky
Genetika prokaryot 113. seminář.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Izolace RNA z živočišné tkáně
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
Viry Doprovodná prezentace k textu Viry
Praktické cvičení č. 3 ZÁKLADY GENOVÉHO INŽENÝRSTVÍ Klonování PCR produktu do vektoru PCR®2.1-TOPO® a transformace do E. coli AMOLc Úvod do molekulární.
Mgr. Petr Klein Gymnázium Josefa Kainara, Hlučín
Název dokumentu: Podbuněčné organismy Autor: Mgr. Michaela Míková
nebuněční parazité buněk
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_524.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 M ETODY F AGOCYTÓZY - vyšetření zahrnuje:  krevní diferenciál - % zastoupení LEU  izolace LEU  stanovení funkce LEU 4 skupiny testů na fagocytózu:
Virologie VIRUS HERPES SIMPLEX.
Viry II – Interakce s buňkou
Studium aktinu, mikrofilamentární složky cytoskeletu pomocí dvou metod:
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Příprava kynutých knedlíků s ovocem Autorem materiálu.
Obecná virologie.
Metody Fagocytózy   - vyšetření zahrnuje:  krevní diferenciál - % zastoupení LEU  izolace LEU  stanovení funkce LEU   4 skupiny testů na fagocytózu:
OSMOTICKÁ FRAGILITA ERYTROCYTŮ.
Transformace 1 - KLONOVÁNÍ
Test aktivity lymfocytů
Struktura a organizace genomů
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Spontánní mutace Četnost: 10-5 – Příčiny:
Mramorová bábovka Od babičky.
Antibiogram bakteriálního kmene
Inovace studia molekulární a buněčné biologie
Proces bakteriální identifikace Část 1: Příprava API systému.
MIKROBIOLOGIE Virologie Bakteriologie Bakteriologie Parazitologi e Parazitologi eMykologie.
Stanovení citlivosti mikroorganismů k ATB Mgr. Petra Straková Podzim 2014 Cvičení z obecné mikrobiologie.
© Ing. Petr Kvíz TŘÍDA Údržba klávesnice.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
Herpetické viry-úvod RNDr K.Roubalová CSc..
Lékařská mikrobiologie I Růst bakterií, růstová křivka
Cytologie a morfologie bakterií - cvičení
Molekulární biotechnologie
Inovace studia molekulární a buněčné biologie
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Izolace genomové DNA Základní kroky: Biologický materiál:
Populační růst.
Využití bakteriofágů jako modelových organismů
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Mgr. Petra Straková Podzim 2014 Bakteriofág Mgr. Petra Straková Podzim 2014

Průběh cvičení Test – 18 otázek, výstižné odpovědi !! max. 30 minut Práce s bakteriofágem

Bakteriofág Virus bakterií 2 životní strategie – lytický a lyzogenní bakteriofág Virulentní a temperovaný bakteriofág Nás zajímá lytický fág!! Zajímavost: fágová terapie

Bakteriofág Životní cyklus: adsorpce penetrace replikace fágové DNA uvolnění virionů V tekutém médiu – dojde k vyčeření Na misce – tvorba plak

Bakteriofág Buňka napadená fágem -> uvnitř se nachází fágové potomstvo ->lýze a uvolnění do okolí Předpokladem: více hostitelských buněk než fágových částic

Stanovení počtu virionů

Stanovení počtu virionů 1) Lyzát fága 812 se zředí v TRIS HCl pufru (0,1 ml lyzátu + 0,9 ml TRIS)= 6 zkumavek. 2) Připravíme si dalších 6 zkumavek s 3 ml 0,7% MPA rozvařeného a vytemperovaného na 45 °C. K 20 ml hostitelských buněk (S.aureus SA 812) přidáme 2 ml 0,22% CaCl2 a nakonec přidáme 0,3 ml inokula do každé zkumavky s 3 ml 0,7% MPA. 3) Na misky s 2% MPA pipetujeme 0,1 ml fágového lyzátu a hned se přelije zkumavkou s hostitelskými buňkami -> krouživým pohybem se rozmíchá a nechá se ztuhnout. 4) Inkubace 30 °C 24 hodin - > ODEČET !

Hodnocení Hodnocení: Vybereme si vhodné ředění (20-200 plak) Průměrný počet plak * ředění (10x) * 10 Výsledek v PFU/ml