MS Excel – Vytváříme nový graf

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Advertisements

Excel – funkce.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Grafy v Excelu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Zadání úlohy Podle předlohy vytvořte aktivní tabulku „Převádění stupňů“, ve které budete převádět hodnoty teplot ve stupních Celsia na stupně Fahrenheita.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Excel – formát čísla. Formát čísla Při práci v tabulkách je důležitý formát dat v buňce Zvolený formát ovlivňuje nejenom zobrazení dat v buňce, ale i.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Excel – vzorce.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba grafu Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Formátování tabulek n postupné formátování tabulek n automatické formátování tabulek Vypracovala: Veronika Nováková, 4. B 2.
Úvod  Při psaní vzorců se můžeme dopustit různých chyb.  Pokud se dopustíme chyby kterou Excel odhalí, bude nás informovat chybovým hlášením.  Chyby.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Práce s tabulkami.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Tvorba spojnicových grafů v aplikaci MS Excel
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Excel úpravy grafu, karta Rozložení
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
Grafy v Excelu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
INFORMATIKA 9 MS Excel II. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Textový procesor (MS Word) Ing. Jan Roubíček. Tabulky v textu VY_32_INOVACE_10_2_15_AP.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7
Základy programu Excel
MS Excel – Absolutní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MS Excel – Žákovská knížka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Formát buněk Formátovat text
Podmíněné formátování
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_09 TÉMA: MS_WORD
MS Excel – Relativní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

MS Excel – Vytváříme nový graf Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel – Vytváříme nový graf Název : VY_32_inovace_17 Informatika - MS Excel – Vytváříme nový graf Autor: Pavlína Honcová Období: Únor 2013 Věková skupina: 9. ročník Tematická oblast: Informatika – Tabulkové kalkulátory Anotace: Vytvoření grafu

Úvod Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace. Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…). Vždy je důležité, aby se z nich daly vyčíst informace. Pokud tomu tak není, jsou zcela bezcenné.

Základní pravidla pro vytvoření grafu Připravit si tabulku s údaji. Vybrat správný typ grafu. Správně označit oblast buněk, která se má v grafu zobrazit. Neoznačovat pouze čísla, ale i popisující slova (např. názvy států, měsíců, jména osob…) Zvolit vhodný titulek grafu.

Příprava tabulky Nejprve si připravíme tabulku podle vzoru:

Příprava tabulky - formátování Zarovnáme dny v týdnu a jména na střed. V tabulce u číselných hodnot nastavíme formát čísla – měna Kč. Nastavíme vhodné ohraničení tabulky, styl buňky.

Vhodný graf Který druh grafu je vhodné použít k zobrazení údajů? Který druh grafu není vhodné použít? Odpovědi: Pro zobrazení závislosti útraty na dnech můžeme použít například graf sloupcový. Nevhodným grafem může být například graf výsečový.

Označení oblasti buněk Označíme celou tabulku včetně jmen a dnů.

Vložení grafu 1. 2. 3.

Vložený graf

Úprava grafu Pomocí nástrojů grafu můžeme nyní graf upravit.

Výsledný graf

Zdroje Literatura: VANÍČEK, Jiří. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. díl. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80-251-0630-6. Obrázky: Vlastní, snímky obrazovky aplikace Excel systému Microsoft Office 2010.