Regionální potraviny a výrobky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REVITALIZACE PRAŽSKÉ TRŽNICE
Advertisements

REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.
BIO – výzkumná zpráva listopad Agenda •Cíle výzkumu •Technické parametry výzkumu •Hlavní zjištění – biopotraviny •Hlavní zjištění – komunikační.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Táta na plný úvazek výzkum Zlínský a Olomoucký kraj.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
CO CO je to SKLIZENO ? Samoobslužná prodejna s opravdovými potravinami PROČ PROČ vzniklo SKLIZENO ? jako odpověď na vzrůstající poptávku zákazníků po potravinách.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
MARKETING.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
TRH (tržní mechanismus)
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Předběžná studie proveditelnost - shrnutí Závěrečná konference přeshraničního projektu Slavice,
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
OMNIBUS RESEARCH: Značka FSC pohledem české populace 1 červenec 2009 ZNAČKA FSC POHLEDEM ČESKÉ POPULACE Závěrečná zpráva z kvantitativního marketingového.
Výsledky celonárodního šetření o spotřebě alkoholu v české dospělé populaci Ladislav Csémy Hana Sovinová.
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
České Budějovice, červen 2016
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Potenciál BIO potravin na českém trhu
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Sekce veřejných knihoven SKIP
Co říká česká veřejnost?
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

Regionální potraviny a výrobky Srpen 2017

Obsah Metodologie výzkumu, cílová skupina a terénní sběr 03 Shrnutí 08 Výsledky průzkumu 11 Názory respondentů 26 Grafická příloha 28

Metodologie výzkumu Zpět na obsah

Metodologie výzkumu CÍL PRŮZKUMU METODOLOGIE CÍLOVÁ SKUPINA VZOREK Zjistit frekvenci nákupu regionálních produktů – potravin a lokálních řemeslných výrobků, způsoby pořízení a kritéria důležitosti při nákupu regionálních produktů, znalost loga regionálních značek a regionální potraviny. METODOLOGIE CÍLOVÁ SKUPINA Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI), respondenti byli vybíráni z Českého národního panelu. Obecná populace ČR 18+. VZOREK TERÉNNÍ SBĚR Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 1017 respondentů. Terénní sběr dat proběhl v době od 3. 8. do 9. 8. 2017. VÝBĚROVÉ ZNAKY KVALITA Dodržujeme standardy ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) a SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění). Výběrové a vážící kvóty: pohlaví, věk, vzdělání, kraj a velikost místa bydliště. Váhy jsou v intervalu: 0,95 – 1,08.

Charakteristika výběrového vzorku Základ: Celý vzorek, N=1017

Charakteristika výběrového vzorku Základ: Celý vzorek, N=1017

Podrobnější informace Statistická chyba U jednotlivých sociodemografických proměnných je nutné při malém vzorku pod 100 respondentů počítat s větší statistickou chybou. Graf ilustruje, s jak velkou chybou máme u výsledků počítat, pokud je hodnota v cílových skupinách 50 %. Například pokud u otázky, na kterou odpovídal celý vzorek, vyšel výsledek 50 %, pak výsledek s vysokou pravděpodobností (95%) leží v intervalu (47 %; 53 %). Podrobnější informace

Shrnutí Zpět na obsah

87 % Shrnutí Typy regionálních produktů 83 % 38 % 23 % 15 % 15 % 13 % alespoň někdy nakupuje regionální produkty. Typy regionálních produktů TOP 7 83 % 38 % 23 % 15 % 15 % 13 % 11 % Potraviny Nápoje Vánoční zboží Výrobky ze dřeva Kosmetika Keramika Hračky Základ: Celý vzorek Základ: Alespoň někdy nakupuje lokální/regionální potraviny Nejsympatičtější označení pro potraviny Asociace s regionálními produkty TOP 6 TOP 6 Rodinné podnikání České Domácí Regionální Zdravé Lokální BIO Tradice Kvalita Region Originalita Příroda Základ: Celý vzorek Základ: Celý vzorek

5 z 10 dotázaných 1 z 10 dotázaných Shrnutí Lokální/regionální potraviny Regionální řemeslné výrobky 5 z 10 dotázaných nakupuje minimálně 1x měsíčně regionální potraviny 1 z 10 dotázaných nakupuje minimálně 1x měsíčně regionální řemeslné výrobky TOP 3 Základ: Alespoň občas nakupuje regionální produkty Základ: Alespoň občas nakupuje regionální produkty Nejčastější průměrná měsíční útrata: 101 až 500 Kč. Nejčastější průměrná měsíční útrata: 101 až 500 Kč. Způsoby pořízení Způsoby pořízení TOP 3 TOP 3 Na pravidelných farmářských trzích v místě mého bydliště Na příležitostných trzích a festivalech v rámci mého regionu Na pravidelných farmářských trzích v místě mého bydliště Při pobytu v jiném regionu Na příležitostných trzích a festivalech v rámci mého regionu Při pobytu v jiném regionu Faktory při nákupu TOP 5 Faktory při nákupu TOP 5 66 % 50 % 41 % 39 % 27 % 60 % 49 % 35 % 23 % 21 % Kvalita Chuť Přiměřená cena Dobrá zkušenost Původ produktu Kvalita Přiměřená cena Dobrá zkušenost Návaznost na tradici Původ produktu Základ: Alespoň někdy nakupuje lokální/regionální potraviny Základ: Alespoň někdy nakupuje regionální řemeslné výrobky

Výsledky průzkumu Zpět na obsah

Nákup regionálních produktů Většina respondentů alespoň někdy nakupuje regionální produkty tj. potravinářský či řemeslný výrobek, který má jasnou a přímou vazbu na region svého vzniku. 14 % nakupuje pravidelně a téměř ¾ respondentů občas. Regionální produkty pravidelně více nakupují lidé ve věku 25-44 let, vzdělanější lidé, lidé s vyšším socioekonomickým statusem a lidé s dětmi. Detail sociodemografie

Typy regionálních výrobků předměty z chráněných pracovišť, proutěné zboží, porcelán, perník, květiny, byliny, koření, kabelka z pravé kůže Potraviny jsou z různých typů regionálních výrobků nejčastěji nakupovanou komoditou – v posledním roce je koupilo 8 z 10 lidí, kteří alespoň občas nakupují regionální produkty. Nápoje a vánoční zboží doplňují trojici nejčastěji nakupovaných regionálních výrobků. Detail sociodemografie

Frekvence nákupu lokálních/regionálních potravin 4 z 10 z těch, kteří alespoň občas nakupují regionální produkty, nakupují lokální neboli regionální potraviny příležitostně – několikrát za rok. Jedna čtvrtina nakupuje alespoň jednou měsíčně a jedna pětina alespoň jednou týdně. 5 % respondentů deklarovalo téměř denní nakupovaní lokálních/regionálních potravin. Častější frekvence nakupování lokálních/regionálních potravin je vidět více než u ostatních především u lidí ve věkové skupině 25-34 let. Detail sociodemografie

Průměrné útraty za lokální/regionální potraviny Nejčastěji lidé, kteří alespoň někdy nakupují lokální neboli regionální potraviny, průměrně měsíčně utratí v rozmezí 101 až 500 Kč. Jedna čtvrtina dotázaných utratí průměrně měsíčně částku 501 až 1000 Kč. Do 100 Kč v průměru utratí jedna desetina dotázaných. Vyšší částky průměrně měsíčně utrácejí více než ostatní muži, lidé ve věku 25-44 let, lidé s vyšším socioekonomickým statusem, ekonomicky aktivní a lidé s dětmi. Detail sociodemografie

Způsoby pořízení lokálních/regionálních potravin 59 % 58 % Nejčastěji respondenti pořizují lokální neboli regionální potraviny na příležitostných trzích a festivalech v rámci regionu (59 %) a taky na pravidelných farmářských trzích v místě jejich bydliště (58 %). 48 % 40 % 34 % 8 % v obchodních řetězcích, v normálním obchodě, přes kamarády, přes známé, Náhodný nákup, službou na telefon, sousedský prodej, například při pravidelném rozvozu výrobcem, u automatu, pojízdná prodejna 7 % Detail sociodemografie

Kritéria při nákupu lokálních/regionálních potravin 66 % 50 % Kvalita (66 %) je nejčastěji deklarované kritérium důležitosti při nákupu lokálních neboli regionálních potravin. Jako druhé nejvíce uváděné kritérium je chuť (50 %) a na třetím místě je přiměřená cena (41 %). Nejdůležitějším kritériem při nákupu lokálních potravin je pro jednu třetinu dotázaných kvalita. Jako méně důležité kritérium respondenti opět nejvíce vybírali kvalitu. Jako nejméně důležité kritérium byla nejčastěji označovaná přiměřená cena. 41 % 39 % 27 % 22 % 19 % 12 % 8 % bio potraviny, když mě zaujme, podle toho co zrovna potřebuji, původ, způsob pěstování, záměr pěstování ( zdali je záměr mi zkrátit život nebo není), setrnost, vizuelně 4 % 1 % Detail sociodemografie

Frekvence nákupu řemeslných regionálních výrobků 4 z 10 z těch, kteří alespoň občas nakupují regionální produkty, nakupují řemeslné regionální výrobky méně často. Příležitostně - několikrát za rok nakupuje tento typ produktů více než jedna třetina dotázaných. Zhruba jedna desetina z těch, kteří nakupují alespoň občas regionální produkty, nikdy nekupuje řemeslné regionální výrobky jako šperky, hračky, kosmetiku a jiné. Řemeslné regionální výrobky alespoň někdy nakupují častěji ženy, lidé ve věku 35-44 let, lidé s vyšším vzděláním, z velkých měst, s vyšším socioekonomickým profilem a ti, co mají děti. Detail sociodemografie

Průměrné útraty za regionální řemeslné výrobky Jedna třetina z těch, kteří nakupují alespoň někdy regionální řemeslné výrobky, průměrně měsíčně utratí 101 až 500 Kč. 23 % dotázaných utratí za regionální řemeslné výrobky v průměru měsíčně do 100 Kč. Pro více než jednu desetinu respondentů se pohybuji průměrné měsíčné útraty ve výšce 501 až 1000 Kč. Nižší průměrné měsíčné částky za regionální řemeslné výrobky utrácejí více ženy, nejmladší a nejstarší věková skupina, ekonomický neaktivní a lidé bez děti. Detail sociodemografie

Způsoby pořízení regionálních řemeslných výrobků Regionální řemeslné výrobky nejčastěji respondenti pořizují na příležitostných trzích a festivalech v rámci regionu, jako druhá nejčastější volba je při pobytu v jiném regionu např. na dovolené. Nejvíce důležitý způsob a zároveň méně důležitý způsob pořízení řemeslných výrobků jsou příležitostné trhy a festivaly v rámci jejich regionu. Jako nejméně důležitý způsob pořízení regionálních řemeslných výrobků uváděli respondenti stejným poměrem pro příležitostné trhy a festivaly, pobyt v jiném regionu nebo na pravidelných farmářských trzích v místě jejich bydliště. 61 % 51 % 41 % 30 % 25 % zcela náhodně, zadaním poptávky u firmy, v místních obchodech, přes známé, na akcích pořádaných výrobcem, chraněná dílna pro zp, kosmetiku od své dealerky, nechávám si na zakázku vyrobit šperk u svého příbuzného v původním místě bydliště 21 % 3 % Detail sociodemografie

Kritéria při nákupu regionálních řemeslných výrobků 60 % 49 % 35 % Při nákupu regionálních řemeslných výrobků je pro respondenty nejdůležitějším kritériem kvalita, na druhém místě přiměřená cena a jako třetí možnost dobrá zkušenost. Jako nejvíce důležitý a také méně důležitý faktor při nákupu regionálních řemeslných výrobků deklarovali dotázaní nejčastěji kvalitu. Jako nejméně důležité kritérium nejvíce uváděli přiměřenou cenu. 23 % 21 % 20 % 16 % 15 % 10 % „cvrkne do nosu“, musí se mi líbit, estetika, aktuální nabídka nebo potřeba, nákup netradiční hračky pro vnouče, originalita výrobku, podpora řemesla, vzhled a příběh předmětu 8 % 4 % Detail sociodemografie

Označení pro potraviny levné čerstvé, kvalitní bez živočišných produktů Jako nejsympatičtější označení pro potraviny více než jedna třetina respondentů uvedla slovo „České“. 27 % dotázaných považuje označení „Domácí“ jako nejsympatičtější a téměř jedna pětina volila označeni „Regionální“. Nejméně je lidem sympatické označení BIO. Označení „České“ považují jako nesympatičtější označení pro potraviny více lidé nad 55 let a lidé s nižším socioekonomickým statusem. Označení „Domácí“ uváděli častěji než ostatní především ti, kteří mají děti a lidé ve věku 45-54 let. Označení „Regionální“ uváděli ve větší míře lidé s vyšším socioekonomickým profilem a vysokoškoláci. Detail sociodemografie

Spojení s regionálními produkty Nejčastěji se lidem se spojením regionální produkty asociují slova Tradice, Kvalita a Region. Kvalita je slovo, které se spojuje s regionálními produkty ve větší míře lidem nad 55 let, lidem s nižším vzděláním a lidem s nižším socioekonomickým statusem. Jedinečnost je asociace více u lidí s vysokoškolským vzděláním, u věkové skupiny 35-44 let a u respondentů s vyšším socioekonomickým profilem. Slovo Příroda se spojuje s regionálními produkty více než ostatním právě ženám, lidem ve věku 24-34 let a lidem, kteří mají děti. Detail sociodemografie

Názory respondentů Zpět na obsah

Názory respondentů „Já si myslím, že naše vláda by měla podporovat regionální produkty, jak potraviny, tak i jiné. Jednak se jedná o naši národní hrdost a jsou i kvalitnější, než co se dováží..“ „Rád podporuji České výrobce svým nákupem jejich výrobků.“ „Podpora produktů české kvality je nutná.“ „Našim českým - regionálním produktům budu vždy dávat přednost před dováženým zbožím..“ „Mám ráda české, regionální potraviny i výrobky. Pokud si mohu vybrat, zda koupím zahraniční nebo české potraviny, určitě zvolím české..“ „Nesnáším označení BIO. Je to zavádějící a nepravdivé označení. “ „Vadí mě do marketů dovážená zelenina a ovoce a tím pádem zánik našich ovocných sadů a poškozování dovozem našich zemědělců..“ „Regionální potravinou jsou u nás hlavně uzeniny od Krejcarů, pivo ze Svijan, housky a chleba ze Semil a dalších pekáren, mošty z Lažan, značka potravina z ČESKÉHO RÁJE. Bohužel nejsou u nás prodejny pouze s českými výrobky, ale prodávají se i české výrobky. Škoda, že již nejsou domácké prodejny jako byla Jednota, družstvo Včela, atd..!

Grafická příloha Zpět na obsah

Tabulka statistických chyb Zpět na tabulku chyb

Průměrné útraty za lokální/regionální potraviny - sociodemografie Zpět na základní graf

Nákup regionálních produktů - sociodemografie Zpět na základní graf

Typy regionálních výrobků - sociodemografie TOP 10 Zpět na základní graf

Typy regionálních výrobků - sociodemografie TOP 10 Zpět na základní graf

Frekvence nákupu lokálních/regionálních potravin - sociodemografie Zpět na základní graf

Způsoby pořízení lokálních/regionálních potravin - sociodemografie Zpět na základní graf

Kritéria při nákupu lokálních/regionálních potravin - sociodemografie Zpět na základní graf

Frekvence nákupu řemeslných regionálních výrobků - sociodemografie Zpět na základní graf

Průměrné útraty za regionální řemeslné výrobky - sociodemografie Zpět na základní graf

Způsoby pořízení regionálních řemeslných výrobků - sociodemografie Zpět na základní graf

Kritéria při nákupu regionálních řemeslných výrobků - sociodemografie Zpět na základní graf

Označení pro potraviny - sociodemografie Zpět na základní graf

Označení pro potraviny - sociodemografie Zpět na základní graf

Spojení s regionálními produkty - sociodemografie Zpět na základní graf

Spojení s regionálními produkty - sociodemografie Zpět na základní graf

Výzkum byl realizován v rámci projektu Bohatství našich regionů, Zpět na obsah Výzkum byl realizován v rámci projektu Bohatství našich regionů, který byl podpořen ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva zemědělství ČR Hana Friedlaenderová Senior Research and Insights Manager Mobil: +602 265 277 E-mail: hana.friedlaenderova@admosphere.cz Nielsen Admosphere, a.s. www.nielsen-admosphere.cz Českobratrská 2778/1, 130 00 Praha 3 obchod@admosphere.cz +420 222 717 763