Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zobrazení předmětů zrcadly a čočkami Jiří Dostál, Irena Vlachynská
Advertisements

Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Název projektu: Škola a sport
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Světelné jevy a jejich využití
Zobrazování optickými soustavami
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Rozptylka prostor obrazový prostor předmětový f f S o F2 F1
Světelné jevy Optika II..
Optické zobrazování Základní pojmy
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Zobrazení rovinným zrcadlem
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Optické zobrazování © RNDr. Jiří Kocourek 2013 Podmínky používání prezentace Stažení, instalace na jednom počítači a použití pro soukromou.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Fyzika Čočky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
zpracovaný v rámci projektu
Rozptylky - zobrazování
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
OPTIKA ZRCADLA A ČOČKY VY_32_INOVACE_17 - ZRCADLA A ČOČKY.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optické čočky Ročník:4. Datum vytvoření:Prosinec 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Optické čočky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČOČKY Mgr. Kamil Kučera.
Šíření světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
Zobrazení předmětu rovinným zrcadlem Vypracoval: Lukáš Karlík
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Atomy a molekuly. Vypracoval: Lukáš Karlík
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Název projektu: Škola a sport
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík Fyzika Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík

Pozorně si prohlédněte předměty na obrázku. K čemu se užívají? Ke zvětšování. Ke čtení. Na zlepšení zraku. Jakého známého jevu se zde využívá? Lomu světla při přechodu z jednoho optického prostředí do druhého optického prostředí.

Spojka Jaký jev nastane při průchodu rovnoběžných světelných paprsků přes čočku? Lom paprsků k ose čočky. Čočky, které mění rovnoběžný svazek na sbíhavý se nazývají spojky.

Rozptylka Jakého jevu jste si všimli při průchodu rovnoběžných světelných paprsků přes čočku? Lom paprsků od osy čočky. Čočky, které mění rovnoběžný svazek na rozbíhavý se nazývají rozptylky.

Zobrazení spojkami z různé vzdálenosti Blízko Dále Nejdále

Zobrazení rozptylkami z různé vzdálenosti Blízko Dále Nejdále