Základy úpravy digitální fotografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_20. FORMÁT KRESBY  Než začneme kreslit, musíme si na pauzovací papír nakreslit základní formát v poměru stran.
Advertisements

Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD Kliparty Co se všechno naučíme??? Vkládání klipartů.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Obrázky ve Wordu 10 O. Kánský Typy obrázků kresby prostředky editoru, tvary a objekty (Wordarty) – vektory cliparty, obrázky z galerie – vektory.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo v digitálním archivu školy
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Grafický editor GIMP (2)
Grafické programy - opakování
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 8– OBRÁZEK V POWERPOINTU 1. Název školy:
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Iniciála Autor: Mgr. Jiří Maršík
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zoner Callisto – editor bitmap
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ArchiCAD nástroj Deska
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
DUM - Digitální Učební Materiál
Zpracování a využití informací
Ruční obrábění plastu II
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Grafický editor GIMP (3)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č.2 – „Zářivý text“
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Pozn. Zaměřeno na práci v MS PowerPoint
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
MS Word - otevření a uložení souboru
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
Osnova: 1) co je to photoshop. K čemu slouží, jaké má výhody
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Základy úprav fotografií
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Úprava fotografie – ostatní efekty
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy úprav fotografií
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základy úpravy digitální fotografie Základy úprav - doostření

Při úpravách fotografií je často potřebné obrázek doostřit. Nástroj doostřit je pomocný nástroj sloužící k jemné korekci. Nesmíme si představovat, že doostříme fotografii, která byla velmi rozmazána při pořízení.

Po zvolení tohoto nástroje se objeví okno. Na obrázku nalezneme čtyři parametry: typ, síla, poloměr, práh.

Nejdůležitějším parametrem je typ doostření.

Jednoduché doostření se hodí pouze pro jednoduché případy. K dispozici je pouze další parametr síla efektu.

Další možnosti je „maskování neostrosti“. Tuto volbu bychom mohli použít v případě, že je jemně rozostřený originál fotografie nebo před tiskem. Nástroj zvýrazní hrany. Dá se použít i pro zaostření naskenovaných obrázků.

Poloměr: stanovuje velikost oblasti, která je vyhodnocena. Práh: jak se musí lišit dvě hodnoty jasu, aby j byly považovány za hrany. Síla efektu: reguluje sílu zobrazení nastavených hodnot.

Doporučený postup: Nastavte sílu efektu na maximum. Práh navolte okolo 3 a poloměr přes 100.

Dojde k rozpadu kresby. Posuvník poloměr budeme postupně vracet, až se vrátí kresba. Následně ubereme sílu efektu na optimální hodnotu.

Pro doostření po úpravách je vhodné použít Gaussovo doostření nebo plošné doostření.

Provedeme výřez a následně obrázek doostříme

„Práh“ je nahrazen volbou „potlačení šumu“ „Práh“ je nahrazen volbou „potlačení šumu“. Je obvyklé tento parametr nechat na minimu.

Poslední volbou je „měkké doostření“, které je vhodné pro portréty. Je k dispozici pouze jeden parametr – síla efektu.