Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Násobení a dělení lomených výrazů
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceElektromagnetická.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulované.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceOdporové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceOperační.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceZáklady.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceZpětná.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Elektrické stroje netočivé
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Můstkový usměrňovač, řízené usměrňovače
Životní cyklus výrobku
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Identifikace regulovaných soustav
Kombinované zesilovací stupně
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Řezání vnitřních závitů
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Pracovní třídy zesilovačů
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Základní typy organických reakcí
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Aritmetické operace v číselných soustavách
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory integrační
Základy strojního obrábění - válcové plochy
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Otázka, přítomný průběhový
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 37 Anotace Regulátory derivační Klíčová slova Regulátor, zesilovač, zpětná vazba, přenos, časová konstanta, RC člen Předmět Mechatronika, Automatizace Autor, spoluautor Ing. Josef Sýkora Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, vyhledávání informací Stupeň a typ vzdělávání Střední škola, učiliště Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let, obor Mechatronik Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Vlastní zdroje - viz poslední strana

MECHATRONIKA Regulátory derivační

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Velikost výstupního signálu je úměrná rychlosti změny vstupního signálu. Nelze ho používat samostatně, pouze ve spojení s předcházejícími typy regulátorů (P a I-regul.) Přechodová charakteristika

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Získáme ho, zavedeme-li v zesilovači zpožďující zpětnou vazbu. Zpětnovazebním rezistorem R1 (potenciometr) se nastavuje velikost časové derivační konstanty. Používá se pro zrychlení regulačního pochodu a tím ke zlepšení jakosti regulačního pochodu.

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Ideální D-regulátor Je popsán diferenciální rovnicí y(t) = r1 ∙ x´(t) Rovnici můžeme zapsat také ve tvaru: y(t) = TD ∙ r0 ∙ x´(t)  kde r1 je derivační konstanta TD je derivační časová konstanta Přenos regulátoru F(p) = p ∙ r1

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Derivační časová konstanta je doba, za kterou by při proporcionálním přenosu regulátoru s pp = 100 % dosáhl výstupní signál takové hodnoty, kterou dosáhne ihned působením D složky.

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Z definice a z grafického vyjádření plyne, že zvětšováním TD vliv derivační složky roste. Znamená to, že regulátor rychleji reaguje na regulační odchylku. Derivační složka u sdružených regulátorů (PID nebo PD-regulátor) urychluje regulační pochod a tím zkvalitňuje regulaci.

DERIVAČNÍ REGULÁTOR (D-regulátor) Reálný D-regulátor Diferenciální rovnice   Přenos regulátoru T1 y´(t) + y(t) = r1 x´(t) Přechodová charakteristika

Souhrn učiva Kontrolní otázky: Jak vytvoříme derivační regulátor? Jaké jsou charakteristické vlastnosti D-regulátoru? Co to je časová derivační konstanta a jaký vliv má její hodnota na vlastnosti regulátoru?

Použité zdroje Text i obrázky vlastní STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Text i obrázky vlastní