AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Žaneta Hrubá Jana Dušková
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Kolik to stojí?.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Pojem zlomek a jeho zápis.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Podmínky lomených.
Znalostio zlomcích.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
ZLOMKY - ÚVOD.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Krácení lomených výrazů.
10.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_27.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
I. Podmínky existence výrazu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pojem zlomek a jeho zápis.
Lomené algebraické výrazy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26 TÉMA: 7.B - Zlomky - úvod ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616

Anotace Tento digitální učební materiál je určený pro výuku nové látky – zlomky, obsahuje výklad a řešené příklady. Je vytvořen v programu Microsoft PowerPoint. Materiál je vhodný pro žáky 7. tříd. Žáci jsou schopni pracovat se základním typem zlomku, pojmenovat jej a zapsat.

zlomky Pro 7. ročník ZŠ

Úvod zlomek označuje určitou část celku zlomek je složen ze tří částí čitatele zlomkové čáry jmenovatele čitatel říká, kolik částí zlomek obsahuje 7 částí zlomková čára rozděluje zlomek zlomková čára znamená dělení jmenovatel říká, na kolik částí je celek rozdělen celkem 16 částí (části musí být stejně velké) nikdy nesmí být nula (nejde dělit 0)

čteme a znázorňujeme zlomky sedm šestnáctin sedm lomeno šestnácti zlomek můžeme značit i graficky zapište a zakreslete zlomek jedna pětina tři dvanáctiny devět devatenáctin deset lomeno třinácti dvacet jedna lomeno třemi Výsledky:

Zlomky ve slovním zadání Katka má narozeniny, rozkrájela dort na 12 dílků, 7 kamarádek už dort ochutnalo. Urči zlomkem, jaká část dortu se snědla a jaká část zůstala. snědlo se zůstalo i když je dort rozdělený na 12 dílků, pořád tvoří jeden celek (dort)

! nula ve zlomku nula v čitateli nula ve jmenovateli je-li nula v čitateli, zlomek se rovná nule např. nula ve jmenovateli ve jmenovateli nesmí být nula zlomek nemá smysl (neumíme dělit nulou) !

k procvičení urči, jaká část celku je vybarvena fialově popiš zlomky slovně Odpověď: dvě pětiny jedna lomeno sto pěti sedmnáct třiadvacetin osm čtrnáctin jedenáct šestin

citace vlastní autorské dílo