Vzdělávací oblast: Člověk a společnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Rovnoramenná váha, váha Tématický okruh: Měření hmotnosti tělesa.
Advertisements

Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Kompas, buzola – různé druhy, azimut Tématický okruh: Magnetické.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
PLYNNÉ PLANETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_32.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Zelenina – charakteristika a rozdělení Tématický okruh: Zelenina.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Rovnováha dvou sil Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Národní divadlo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kdo je kdo Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.24_Kultura_a_umeni.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Slovesné třídy.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Druh učebního materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: VkO7 - 7 Datum ověření ve výuce: 9. 11. 2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Tématický okruh: Člověk a kultura Téma: Druhy umění

ANOTACE Digitální výukový materiál DRUHY UMĚNÍ je součástí výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn obrázky z internetu. Do textu jsou vloženy úkoly pro žáky. Interaktivní cvičení opakuje probrané učivo. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice DRUHY UMĚNÍ Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Umění V užším slova smyslu můžeme KULTURU chápat jako díla s estetickou hodnotou – tedy umění. Člověku většinou nestačí, aby věci, které nás obklopují, je plnily svou funkci, ale chce také, aby byly krásné. Umění = tvůrčí schopnost a dovednost v jakémkoli oboru lidské činnosti. Umění vzniklo už v pravěku.

Funkce umění magická estetická komunikativní informativní Původní funkce umění pravěké rituály pro úspěch lovu plodnost ženy apod. Umění nám umožňuje prožívat krásu Umění něco sleduje příběhy myšlenky poselství Umění zprostředkovává nové informace o cizích krajích jiných dobách jiných lidech Učebnice – str. 21 – Doplnit názvy not, žáci získají základní funkce umění. Vysvětlit, co jednotlivé fce znamenají.

divadlo tanec hudba Druhy umění Voskovec a Werich Václav Havel Vlastimil Harapes Skupina UNO hudba Bedřich Smetana Karel Svoboda

film literatura malířství Druhy umění Jiří Menzel Jan Svěrák Božena Němcová Karel Čapek malířství Mikoláš Aleš Alfons Mucha

sochařství architektura Petr Parléř Josef Václav Myslbek Josef Gočár Druhy umění sochařství Josef Václav Myslbek architektura Petr Parléř Josef Gočár

OBRAZOVÁ PŘÍLOHA Žáci se seznámí s některými významnými osobnostmi české kultury. Formou hádání v časovém limitu určují jména některých z nich. Pokusí se zařadit do správného druhu umění. Za správnou odpověď obdrží 1 bod. Žáci své odpovědi zapisují do předem připravené tabulky.

A 1 2 3

B 2 3 1

C 1 2

D 1 2

E 1 2

F 1 2

G 2 1

H 1

ŘEŠENÍ

A - DIVADLO Jiří Voskovec 1 Jan Werich 2 Václav Havel 3

2 1 3 B - TANEC Skupina UNO Gábina Osvaldová Vlastimil Harapes Ondřej Soukup 3

C - HUDBA Bedřich Smetana 1 Karel Svoboda 2

D - FILM Jan Svěrák 1 Jiří Menzel 2

E - LITERATURA 1 2 Božena Němcová Karel Čapek

F - MALÍŘSTVÍ 2 Mikoláš Aleš 1 Alfons Mucha

G - ARCHITEKTURA Petr Parléř 1 Josef Gočár 2

H - SOCHAŘSTVÍ Josef Václav Myslbek 1

Hodnocení výborný jsi jednička chvalitebný taky dobrý dobrý ujde to 0 – 3 chyby výborný jsi jednička 4 – 7 chyb chvalitebný taky dobrý 8 – 11 chyb dobrý ujde to 12 – 15 chyb dostatečný nic moc 16 chyb a více nedostatečný žádná sláva

ZDROJE Janošková, D. a kol., Občanská výchova 7 s blokem rodinná výchova, Fraus, 2004 http://adelakosinarova.blog.cz/1108/smajlici http://obrazky.superia.cz/nahled-velky/smutny_smajlik.png http://media1.mypage.cz/images/media1:4a8bd0b92f12d.jpg/smajl%C3%ADk.jpg http://obrazky.superia.cz/nahled-velky/smrkajici_smajlik.png http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlinWT9_2yslyQpeQKF2OiDhUgHeekupw5qqu7MBwHqriku_zL7Q http://img.karaoketexty.cz/img/artists/11571/jezek-jaroslav-voskovec-jiri-werich-jan-138913.jpg http://infoek.cz/wp-content/uploads/2011/12/www.INFOEK.cz_Vaclav_Havel_Foto_1.jpg http://leccos.com/pics/pic/harapes_vlastimil.jpg http://www.cojeco.cz/Attach//photos/pers395310dd21386.jpg http://www.cojeco.cz/attach/photos/3a8860c2e967d.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Jan_Sverak.jpg/435px-Jan_Sverak.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/eb/Ji%C5%99%C3%AD_Menzel.jpg/415px-Ji%C5%99%C3%AD_Menzel.jpg http://www.bozena-nemcova.cz/portret_bozena_nemcova.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Karel-capek.jpg http://www.prahanoviny.cz/wp-content/uploads/MikolasAles2.jpg http://www.grapheion.cz/userfiles/image/cervenec%201/alfons-mucha-v-parizi.jpg

ZDROJE http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Josef_Vaclav_Myslbek_Vilimek.jpg http://www.orloj.eu/img/osobnosti/f/Parler_Petr.jpg http://www.bam.brno.cz/data/photo/thumb/2946_4e79db9106.jpg