THE ANIMAL KINGDOM CLASSIFICATION (Part 1)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Advertisements

y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
NázevCANADA – Prairie / Western Provinces Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Easter in the USA and Great Britain
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_14_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NázevCANADA – The Territories Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký kraj, Spojené.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
OVIPAROUS Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
CHORDATES Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
INSECTIVORES AND CHIROPTERANS Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým.
PRIMATES Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: Mgr. Miloslava Dorážková Projekt: S anglickým jazykem do dalších.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová WORLD OF ENDANGERED ANIMALS POLAR BEAR (THE NORTH POLE) WHALES (OCEANS)
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová VY_32_INOVACE_19_Zvířata – rébus 1 Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast.
VY_22_ INOVACE_15_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou QUESTIONS Autor: Mgr. Renata Viktorinová.
ANIMALS DO YOU KNOW THESE ANIMALS?.  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE  ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ  projekt v rámci vzdělávacího.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová NATURE - WEATHER - SEASONS WEATHERFORECAST WEATHERSEASONS It´s sunny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals world ČÍSLO.
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals – What do.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Angličtina: Queen Victoria
Hydrology II Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
The USA national symbols
WEATHER & FORECAST Mgr. Naďa Bisová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
The USA political system
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace
Getting Around London Mgr. Naďa Bisová.
Articles Tematická oblast Slovní zásoba a gramatika Datum vytvoření
Communication Mgr. Naďa Bisová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GOOD AND BAD IMPACTS OF INVENTIONS On our life and the environment
The rivers and lakes Tematická oblast Angličtina: CANADA
THE ANIMAL KINGDOM CLASSIFICATION Part 2
Describing photos. Food
The CITY OF LONDON Mgr. Naďa Bisová.
WILD ANIMALS.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Svitavy – its famous personalities
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Animals VY_22_INOVACE_01_26
Animals - Exotic animals
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Landscape and climate II.
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnřířová
Název materiálu: Animal classification
Transkript prezentace:

THE ANIMAL KINGDOM CLASSIFICATION (Part 1) Mgr. Naďa Bisová

ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.AJ.17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: říjen - prosinec 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál by vytvořen jako téma pro maturitní okruh: Science and Technology. Nature na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na jednu, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje jednak přehled faktografických údajů, tak i anglickou ustálenou terminologii, doplněné o interaktivní cvičení: otázky. Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Science and Technology. Nature

According to scientists: invertebrates x vertebrates cold-blooded x warm-blooded animals according to the theory of evolution

Invertebrates x Vertebrates Invertebrate - any animal with no backbone, they are soft inside, and often hard outside, e.g. worm Vertebrate - any animal with a backbone, including all mammals, birds, fish, reptiles and amphibians

Cold-blooded x Warm-blooded Cold-blooded animals - Their body temperature changes as the temperature around them changes. They are hot when their environment is hot and cold when their environment is cold. - To change their body temperature, cold-blooded animals move to different places in their habitat. - Cold-blooded animals must warm their body to be able to move quickly enough to hunt for food, digest their meal and to escape from predators. - Fish, amphibians, most insects and reptiles are cold-blooded. - Exception: Bees can raise their body temperature above that of their environment by moving their wings rapidly to generate heat.

Cold-blooded x Warm-blooded Warm-blooded animals Their body temperature does not depend on temperature outside. They generate their own body heat from food that they convert into energy. To stay cool, warm-blooded animals sweat or pant to loose heat. Only mammals can sweat!!!! Many mammals have thick coats of fur which keep them warm in winter. They also move into a shaded area, move a particular body part (elephant´s ears) or get wet. Exception: Bats are mammals that cannot maintain a constant body temperature and cool off when they are not active. Bears and bats hibernate during the winter. During hibernation they drop their body temperature.

According to the Theory of Evolution Mammals Amphibians Fish Reptiles Birds Insects

Mammals vertebrates warm-blooded are born alive (from its mother’s body) are not hatched from eggs drink their mother’s milk as a baby (e.g. humans, dogs, cows, lions) most mammals have lungs and skin some have fur or hairs most mammals are 4-legged animals most mammals live on land exception: whale, killer whale, seal, dolphin

Mammals 1. 2.

Amphibians vertebrates have cold blood have moist skin without scales have toes without claws begin their life in the water pass through larval stage before coming adults develop lungs and change into land animals must live near water or in wet and damp places examples: frogs, toads, newts

Amphibians 7. Goldren Toad

Fish vertebrates cold-blooded live under water breathe using gills swim using their fins their body is covered in scales saltwater fish live in the sea freshwater fish live in rivers and lakes this group includes salmon, cod, trout, pike, catfish, sardines, shark 3.

Reptiles vertebrates cold-blooded live mainly on land do not have gills lay eggs are related to the dinosaurs body covered in scales the legged ones have toes with claws include snakes, lizards, turtles, crocodiles 4.

Birds vertebrates, warm-blooded two wings for flying, claws a hard pointed mouth called a beak build nests, female birds lay eggs most can fly, exception: ostriches some stay x the others migrate predatory birds – bald eagle, falcon, hawks, owls, California condor song birds – lark, nightingale, finch, robin, sparrow, swallow waterfowl – duck, swan, goose, stork, kingfisher, etc. 5.

Insects small, invertebrates animals jointed bodies six legs typical insect – a mouth with jaws for biting and chewing flies, mosquitoes, bees, moths, ants, beetles, crickets 6.

COMPREHENSION QUESTIONS Look at the list of animals. bear, bat, duck, dolphin, eagle, whale, owl, salmon, ostrich, bumble-bee, lizard, seal, grasshopper 2. Which animal categories do they belong to? a) vertebrates x invertebrates b) cold-blooded x warm-blooded c) according to the theory of evolution

COMPREHENSION QUESTIONS 3. Work in pairs and name: 5 mammals 3 amphibians 4 reptiles 6 fishes 5 birds 4 examples of insects

COMPREHENSION QUESTIONS 4. Explain the difference between: Vertebrates x invertebrates Cold-blooded x warm-blooded animals

KEY bear – vertebrate, warm-blooded, mammal bat – vertebrate, warm-blooded, mammal duck – vertebrate, warm-blooded, bird dolphin – vertebrate, warm-blooded, mammal eagle – vertebrate, warm-blooded, bird whale – vertebrate, warm-blooded, mammal owl – vertebrate, warm-blooded, bird salmon – vertebrate, cold-blooded, fish ostrich – vertebrate, warm-blooded, bird bumble-bee – invertebrate, cold-blooded, insect lizard – vertebrate, cold-blooded, reptile seal – vertebrate, warm-blooded, mammal grasshopper – invertebrate, cold-blooded, insect

Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla. FOTOGALERIE: Fučík Artur (se souhlasem autora) Fučíková Eliška (se souhlasem autora) Tesařová Šárka (se souhlasem autora) Bisová Naďa (vlastní galerie autora) Šmídová Zdislava (se souhlasem autora) SMITH, Charles H. Bufo periglenes [online]. [cit. 16.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bufo_periglenes1.jpg>. Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.

KNIŽNÍ ZDROJE: 1. SMITH-DLUHÁ, Gabrielle a kol KNIŽNÍ ZDROJE: 1. SMITH-DLUHÁ, Gabrielle a kol. Angličtina, Otázky a odpovědi. Dubicko: INFOA, 2008, ISBN 978-80-7240-489-6. 2. ROBERTS, Rachel J.. Speak Up - The English-speaking World. Italy: Modern Languages, 2006, ISBN 88-493-0439. 3. TIERNEY, James. Carousel - the English-speaking world. Italy: Modern languages, 2006, ISBN 88-493-0355. 4. EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina - Maturitní témata. Český Těšín: Petra Velanová, Třebíč, 2006, ISBN 9788086873046. 5. CHUDÁ, Jana; CHUDÝ, Tomáš. Topics for English Conversation. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, ISBN 8072000519.