Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
III/2 XV A
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Poznej obraz podle detailu I.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Významné nížiny, úvaly a pánve České republiky - interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Magda Špačková Název materiálu: VY_12_INOVACE_CJ.6.Spc.09a_Arcimboldo Datum:
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Významná pohoří Skandinávie - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Významná pohoří Španělsko- interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Renesance a humanismus
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Významná pohoří Ukrajiny - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Francouzská revoluce II
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Judaismus – počítání času
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Judaismus – biblické dějiny I
Významná pohoří Maďarska interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Manýrismus Autor: Mgr. Jana Kalvasová Datum: 3.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu např. VY_32_INOVACE_VV.2.07 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jana Kalvasová Název Manýrismus Předmět Výtvarná výchova Tematická oblast Výtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník 2. ročník SŠ Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o manýrismu včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Manýrismus 16. století (přibližně 1520- 1580) Přechodné období mezi renesancí a barokem Manýra= způsob, styl Umělci tvořili hlavně podle fantazie Důraz na neklid, tajemnost, eleganci, narušení harmonie, řádu Pojem zavedl Giorgio Vasari při charakteristice pozdního díla Michelangela Buonarottiho

Hlavní představitelé El Greco (1541- 1614) G. Arcimboldo (1527- 1593) Malíř, sochař, architekt řeckého původu, působil na Krétě, v Benátkách, Římě, Toledu G. Arcimboldo (1527- 1593) Italský malíř, působil na dvoře Rudolfa II., komponoval neobvyklé portréty z ovoce, zeleniny, obilí, předmětů, nástrojů Parmigiano (1503- 1540) Italský malíř

El Greco - Laokón

El Greco- Vzkříšení, Svatý Martin a žebrák

G. Arcimboldo- Jaro, Zima

Parmigiano- Madona s dlouhým krkem, Autoportrét ve vypouklém zrcadle

Otázky a úkoly 1. Mezi jakými uměleckými slohy probíhal manýrismus? 2. Uveď hlavní znaky manýrismu. 3. Čím se vyznačuje tvorba G. Arcimbolda? 4. Na základě obrazů popiš, jak zachycoval El Greco lidské tělo.

Zdroje, citace [online]. [cit. 2013-03-03]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/El_Greco_042.jpg http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=4865 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=4866 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=3723 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=3727 http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php?dilo_id=6872 http://www.artmuseum.cz/umelec.php?art_id=338