Řešení polohových konstrukčních úloh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
Základní věty stereometrické 1.část
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzájemná poloha dvou přímek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ŘEZY TĚLES.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Vzájemná poloha dvou přímek
Řešení polohových konstrukčních úloh
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Vzájemná poloha tří rovin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzdálenost rovnoběžných přímek
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Známe-li délku úhlopříčky.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha tří rovin
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Řešení polohových konstrukčních úloh
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Lichoběžníky a jejich vlastnosti
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku
Najdi dva stejné obrázky
Konstrukce trojúhelníku
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Konstrukce trojúhelníku
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Řešení polohových konstrukčních úloh Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Řešení polohových konstrukčních úloh Řez jehlanu Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

    Sestrojte řez pravidelného čtyřbokého jehlanu ABCDV rovinou α určenou bodem K a přímkou p rovnoběžnou s přímkou AC Autor © Jaroslav Zavadil „Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“

(kliknutím na obrázek vpravo spusťte interaktivní konstrukci) Porovnejte vaše řešení s řešením promítnutým na tabuli. Postupovali jste stejně, nebo jste využili ke konstrukci jiných průsečíků? (kliknutím na obrázek vpravo spusťte interaktivní konstrukci) Autor © Jaroslav Zavadil „Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“

Důsledek věty V1 Důsledek věty V2 Důsledek věty V3 V1 – Leží-li dva různé body v rovině, pak přímka jimi určená leží také v této rovině. V2 – Dvě rovnoběžné roviny protíná třetí rovina ve dvou rovnoběžných přímkách. V3 – Jsou-li každé dvě ze tří rovin různoběžné a mají-li tyto tři roviny jediný společný bod, procházejí tímto společným bodem všechny tři průsečnice Jaké věty a důsledky vět (vlastnosti) jste využili při konstrukci? Ve které části konstrukce? Popište! Můžete využít i níže uvedené applety důsledků stereometrických vět! Důsledek věty V1 Důsledek věty V2 Důsledek věty V3 „Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“

Zapište všechny (pokud existují) rovnoběžné úsečky tvořící stranu řezu. Jaký geometrický útvar může být průnikem roviny a krychle? Vymodelujte na počítači – změnou polohy bodů K a L. Autor © Jaroslav Zavadil „Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.“

Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Použitá literatura: POMYKALOVÁ, Eva. RNDr. Matematika pro gymnázia – Stereometrie. 2. vyd. Praha : Prometheus, s.r.o., 1995. 223 s., ISBN 80-7196-004-7. Použité obrázky: Obrazovky z programu Geogebra © Jaroslav Zavadil