OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Trh a jeho zákonitosti.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Ekonomická gramotnost
Vývoj marketingových koncepcí
Opakování k maturitě.
Cena v pojetí marketingu
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Marketingový mix 4 P.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Základy marketingu šestá přednáška
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Marketingové prostředí
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Podnikatelské koncepce
Psychologie trhu Úvod.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Nákupní chování spotřebitele
Strategie prodeje textilního zboží
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Nákupní rozhodování.
2. Úloha marketingu ve firmě
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Kupní chování a EU.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
TRH (tržní mechanismus)
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
MARKETING 2.
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA

OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA výchozím pojmem je trh v jeho rámci dochází ke směně zboží od jednoduché spotřeby přecházejí lidé ke spotřebě náročnější a složitější V této souvislosti se začíná uvažovat o psychologii trhu, protože chování lidí v roli obchodníků a zákazníků není jen chováním ekonomickým, ale i chováním psychologickým a sociálním. Složitější nabídka podmiňuje změnu životního stylu diferenciaci trhu (mladší a starší generace) Do popředí se dostávají otázky: společenská image kupní motivace spotřebitelů konzumentské postoje

MARKETING hledá cesty jak sladit nabídku a poptávku představuje koncepci jednotné výrobní a obchodní politiky, vychází z rozvoje potřeb konzumentů a požadavků trhu. MARKETING hledá cesty jak sladit nabídku a poptávku Výsledky prodeje jsou závislé na: vynaloženém marketingovém úsilí koupěschopnosti spotřebitelů a jejich chuti nakupovat Při rozboru různých psychologických aspektů obchodů je třeba věnovat pozornost: - otázkám zboží, nabídky a poptávky - komunikaci a propagaci na trhu - spotřebnímu chování a osobnosti spotřebitele - obchodnímu jednání a osobnosti obchodníka - psychologii koupě a prodeje