OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA výchozím pojmem je trh v jeho rámci dochází ke směně zboží od jednoduché spotřeby přecházejí lidé ke spotřebě náročnější a složitější V této souvislosti se začíná uvažovat o psychologii trhu, protože chování lidí v roli obchodníků a zákazníků není jen chováním ekonomickým, ale i chováním psychologickým a sociálním. Složitější nabídka podmiňuje změnu životního stylu diferenciaci trhu (mladší a starší generace) Do popředí se dostávají otázky: společenská image kupní motivace spotřebitelů konzumentské postoje
MARKETING hledá cesty jak sladit nabídku a poptávku představuje koncepci jednotné výrobní a obchodní politiky, vychází z rozvoje potřeb konzumentů a požadavků trhu. MARKETING hledá cesty jak sladit nabídku a poptávku Výsledky prodeje jsou závislé na: vynaloženém marketingovém úsilí koupěschopnosti spotřebitelů a jejich chuti nakupovat Při rozboru různých psychologických aspektů obchodů je třeba věnovat pozornost: - otázkám zboží, nabídky a poptávky - komunikaci a propagaci na trhu - spotřebnímu chování a osobnosti spotřebitele - obchodnímu jednání a osobnosti obchodníka - psychologii koupě a prodeje