SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy na společnou práci
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci 2. Výkop pro přívod plynu by první rypadlo vyhloubilo za 9 pracovních dní. Po dvou dnech začalo na výkopu pracovat druhé.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_501_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Blanka Vamberová DATUM VYTVOŘENÍ: říjen 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Matematika.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené rovnicemi
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy o společné práci
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Autotest.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování na 4. písemnou práci
Elektronická učebnice - II
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Slovní úlohy o společné práci
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Soustavy rovnic Řešení soustav lineárních a kvadratických rovnic s více neznámými 5. ( řešené úlohy)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Čas Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_329.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu a pak si je zkontroluj.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o společné práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI Matematika 9.třída

V úlohách na společnou práci je třeba si uvědomit, kdo co udělá a za jak dlouho!

Dále je třeba: Zvolit neznámou x (napsat zápis) Vyjádřit, kdo co udělá za jednotku času Vyjádřit, kdo co udělá za dobu x Sestavit rovnici pro vykonání celé práce Vyřešit rovnici, provést zkoušku, odpověď

1. TYP Z nádrže se ovocná šťáva vypouští dvěma otvory. Jedním otvorem se nádrž vypustí za 100 min, druhým otvorem za 150 minut. Za jak dlouho se celá nádrž vyprázdní, budou-li otevřeny oba otvory zároveň? Zvolit neznámou x (napsat zápis) Vyjádřit, kdo co udělá za jednotku času Vyjádřit, kdo co udělá za dobu x Sestavit rovnici pro vykonání celé práce Vyřešit rovnici, provést zkoušku, odpověď 1.otvorem ………………..100 min 2.otvorem ……………......150 min Oběma otvory……………. x 1.OTVOR 2.OTVOR za 1 min 1/100 nádrže 1/150 nádrže za x min x/100 nádrže x/150 nádrže x + x = 1 100 150 / . 300 3x + 2x = 300 x = 60 min

1.TYP Zásobník slunečnicového oleje se plní dvěma čerpadly. První čerpadlo ho naplní za 4 hodiny, druhé za 8 hodin. Za jak dlouho se naplní, budou-li puštěna obě čerpadla najednou? Zvolit neznámou x (napsat zápis) Vyjádřit, kdo co udělá za jednotku času Vyjádřit, kdo co udělá za dobu x Sestavit rovnici pro vykonání celé práce Vyřešit rovnici, provést zkoušku, odpověď 1. čerpadlem ………………..4 h 2. čerpadlem ……………......8 h Oběma čerpadly……………. x 1.čerpadlo 2.čerpadlo za 1 h 1/4 zásobníku 1/8 zásobníku za x h x/4 zásobníku x/8 zásobníku x + x = 1 4 8 / . 24 6x + 3x = 24 x = 2h 40min

2. TYP Dva pracovníci zhotoví na lisu určitý počet výrobků za 6 hodin. První pracovník by tuto práci vykonal sám za 10 hodin. Za jak dlouho by stejnou práci vykonal sám druhý pracovník? Zvolit neznámou x (napsat zápis) Vyjádřit, kdo co udělá za jednotku času Vyjádřit, kdo co udělá za dobu x Sestavit rovnici pro vykonání celé práce Vyřešit rovnici, provést zkoušku, odpověď 1. pracovník ………………..10 h Oba společně …………….....6 h 2.pracovník…………………. x h 1.pracovník 2.pracovník za 1 h 1/10 práce 1/x práce za 6 h 6/10 práce 6/x práce 6 + 6 = 1 10 x / . 10x 6x + 60 = 10x x = 15 h

3. TYP Závod A je schopen splnit zakázku za 10 dnů, závod B splní stejnou zakázku za 16 dnů. Za kolik dní bude zakázka splněna, když na ní pracuje 3 dny jen závod B, potom oba společně? závod A……………...……..10 dnů závod B ……….…………...16 dnů splněno za …………………. x dnů Zvolit neznámou x (napsat zápis) Vyjádřit, kdo co udělá za jednotku času Vyjádřit, kdo co udělá za dobu x Sestavit rovnici pro vykonání celé práce Vyřešit rovnici, provést zkoušku, odpověď Závod A Závod B za 1 den 1/10 zakázky 1/16 zakázky Za 3 dny ------------ 3/16 zakázky za x dnů x/10 zakázky x/16 zakázky x + x + 3 = 1 10 16 16 / . 160 16x + 10x + 30 = 160 x = 5 h

Použitá literatura Učebnice - Algebra 9, Nová škola