VY_42_INOVACE_71_Zajímavé úlohy z matematiky 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Advertisements

Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
Finanční matematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nerovnice s neznámou pod odmocninou
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Soustava lineárních nerovnic
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nerovnice v podílovém tvaru
Součin mocnin se stejným základem
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Hanjie 10 x 10 – řešení Zadání:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Nerovnice v součinovém tvaru
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘÍKLADY Z PŘIJÍMACÍCH ZKOUŠEK. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Pravděpodobnost Řešení příkladů.
Nerovnice s absolutní hodnotou
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_02A_Velká hospodářská krize - východiska Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Jak se dá řešit úloha typu
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZŠ VRCHLICKÉHO ŠKOLNÍ družina.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Konstrukce trojúhelníku
Nerovnice v podílovém tvaru
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
VY_32_INOVACE_60_M- SLOVNÍ ÚLOHY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autorádia rozdělení.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Konstrukce trojúhelníku
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Dělitelnost - test 6. třída.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
Transkript prezentace:

VY_42_INOVACE_71_Zajímavé úlohy z matematiky 1 Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_42_INOVACE_71_Zajímavé úlohy z matematiky 1

Na závěr si ukážeme několik matematických úloh, při jejichž řešení se více než znalost vzorečků a matematických pravidel uplatní logika a zdravý úsudek

Chaotický výslech: Lotr A : Banku vykradl Lotr B! Šerif si nechal do své kanceláře zavolat čtyři podezřelé z vyloupení městské banky. Vyslechl od nich toto: Lotr A : Banku vykradl Lotr B! Lotr B: Banku vybral Lotr D! Lotr C: Já jsem nevinný! Lotr D: Lotr B lže! Kdo spáchal loupež, jestliže pouze jeden z podezřelých mluvil pravdu?

Jestliže pravdu mluvil pouze jeden z padouchů, pak musel banku vyloupit Lotr C. Pravdu tedy říkal pouze Lotr D, a to, že Lotr B lže. Všichni ostatní lhali. Pokud by pravdu říkal kdokoli jiný, musel by ji zákonitě mít i některý z dalších podezřelých?

Bezpečnostní kód trezoru Pan Hamoun má své peníze uložené v trezoru, k jehož otevření potřebuje nastavit správný kód na zámku. Otáčí-li kolečkem zámku proti směru hod. ručiček, narůstá hodnota čísel od 0 do 59. Protože je pan Hamoun sklerotik, má v šuplíku uložený tahák: Otočit o: 102° -300° 234° -96° 55 5 50 10 45 15 Jaký je číselný kód trezoru? 40 20 35 25 30 Ilustrace: www.office.microsoft.com

Jeden dílek na stupnici odpovídá 6° , v prvním kroku musíme otočit o 102°, to znamená o 17 dílků proti směru h.r., druhý krok znamená 50 dílků po směru h.r., třetí krok 39 dílků proti směru h.r., poslední krok 16 dílků po směru h.r. Výsledná kombinace čísel je tedy: 17, 27, 6, 22

Přemístěním jedné zápalky upravte výraz tak, aby rovnost platila: