Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD BUŇKY K ČLOVĚKU 8. ročník.
Advertisements

Morfologie savců a ptáků
- Úvod do biologie člověka
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Obecná biologie.
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nervová soustava, smyslová soustava, žlázy s vnitřní sekrecí
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_622_BUŇKA, TKÁŇ, ORGÁN Téma: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ.
Základní struktura života
Čidla receptory.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Svalová soustava – prověrka VY_52_INOVACE_21 Sada 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Biologie člověka.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Zajišťuje děj, který nazýváme dýchání!
Řízení organismu Filip Bordovský.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Biologie člověka.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biologické vědy.
- zabývají se studiem živých soustav
Přírodopis Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Přírodopis ČLOVĚK Tento projekt bude napsán podle výstavy Bodies, na které jsem byla nedávno v Praze.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Soustavy orgánů - opakování
Biologie 3.ročník.
Úvod do anatomie.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika učiva biologie člověka
1) Do praktických cvičení si studenti sebou přinesou vytištěné protokoly! Bez protokolu nemůže student absolvovat cvičení a musí si domluvit náhradní termín.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
Biologie člověka vědní obory: anatomie fyziologie
SOMATOLOGIE Mgr. Pavlína Krbcová.
Žlázy s vnitřním vyměšováním - endokrinní soustava U/60
Základní stavba lidského těla
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PŘÍRODOPIS
Didaktika učiva biologie člověka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
Název prezentace (DUMu): Biologie člověka
ANTROPOMOTORIKA.
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
Didaktika učiva biologie člověka
Kožní soustava.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Tělní tekutiny živočichů Cévní soustava Vylučovací soustava
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8. ročník
aneb Jak přemýšlet o dějích v lidském těle a o Životě
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů

Obory zabývající se jednotlivými složkami lidského těla Morfologické obory anatomie histologie embryologie Funkční obory biologie biofyzika biochemie fyziologie

Organizace lidského těla Buňky Tkáně Orgány Orgánové soustavy Organismus

Organizace lidského těla na příkladu dýchací soustavy

Organizace lidského těla

Soustavy orgánů člověka Pohybová a opěrná soustava Oběhová soustava Mízní soustava Dýchací soustava Trávicí soustava Nervová soustava Smyslová soustava Rozmnožovací soustava Soustava žláz s vnitřní sekrecí Soustava žláz s vnější sekrecí Krycí soustava (kožní)

Kontrolní otázky: 1. Doplň chybějící stupeň organizace lidského organismu: buňky - tkáně – …………… – orgánové soustavy - …………………….. 2. Buňky sdružené k zajišťování určitých funkcí vytvářejí ……………..

Správné odpovědi: 1. orgány, organismus 2. tkáně