NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Otáčivý účinek magnetického pole na cívku s proudem.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Transformátory.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Elektrické stroje točivé
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Elektromotor.
38.1 elektromagnetická indukce
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Přírodní krajiny - test
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Název prezentace (DUMu): Elektrický výkon
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Elektromagnetické jevy - 9. ročník
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Fyzika AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy OBSAH: Elektromotor ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Hodina pojednává o elektromagnetických jevech. Tato kapitola se zaměřuje na elektromotor a jeho využití v praxi. Na konci jsou otázky, které prověří zda žáci pochopili danou problematiku. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. V hodině jsou odkazy na internetové stránky, které slouží k doplnění a rozšíření probírané látky o další zajímavé informace. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

M Stejnosměrný elektromotor Schématická značka elektromotoru: je stroj, ve kterém se elektrická energie přeměňuje na pohybovou energii. Stejnosměrný elektromotor Elektromotor je založen na otáčení cívky s proudem v magnetickém poli. Schématická značka elektromotoru: M

Princip činnosti elektromotoru s komutátorem

Princip činnosti elektromotoru s komutátorem

Princip činnosti elektromotoru s komutátorem

Stejnosměrný elektromotor má tři části: Stator je nepohyblivá část elektromotoru. Stator je tvořen trvalými magnety nebo elektromagnety. Rotor je otáčivá část elektromotoru. Rotor se skládá z jedné nebo více cívek s jádry magneticky měkké oceli. Komutátor mění směr v cívkách rotoru elektromotoru. Tím umožňuje stálé otáčení.

Stejnosměrné elektromotory se používají: - k pohonu tramvají - k pohonu elektrických lokomotiv - ve vysavačích - k pohonu hraček (elektrický vláček, autodráha)

Otázky a úkoly: 1. Co je to stejnosměrný elektromotor? 2. Jaké jsou základní části elektromotoru? 3. Objasni funkci komutátoru v elektromotoru. 4. Vysvětli k jaké přeměně v elektromotoru dochází. 5. Jak je možné změnit smysl otáčení rotoru v elektromotoru? 6. V jakých zařízeních se používá stejnosměrný elektromotor?

Odpovědi: 1. Stejnosměrný elektromotor je stroj, ve kterém se elektrická energie přeměňuje na pohybovou energii. 2. Stator, rotor, komutátor. 3. Mění směr proudu v cívkách rotoru. 4. Elektrická energie se přeměňuje na pohybovou energii. 5. Změnou směru elektrického proudu v obvodu. 6. Tramvaj, elektrická lokomotiva, vysavač, hračky.

Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Hypertextové odkazy Khanova škola Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Testy.nanic.cz – Fyzika Učitel. Net – tvoje online škola Encyklopedie fyziky Fyzikální webové stránky Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří; ŠTOLL, Ivan a kol. Fyzika pro 9. ročník. Havlíčkův Brod: Prometheus, 2002, ISBN 80-7196-193-0. . AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie [online]. [cit. 10.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Electric_motor_cycle_1.pn AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie [online]. [cit. 10.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Electric_motor_cycle_2.png AUTOR NEUVEDEN. Wikipedie [online]. [cit. 10.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Electric_motor_cycle_3.png ZUREKS. Wikipedie [online]. [cit. 10.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Silniki_by_Zureks.jpg Galerie klipart