VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Rovnice ve slovních úlohách IV.
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Výpočet hmotnostního zlomku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rovnice ve slovních úlohách V.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Krácení zlomků.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_25_Chemické rovnice II
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Násobení a dělení desetinným číslem
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Slo_II_03 Oxidy 1 ppt.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
VY_32_INOVACE_Šev_II_01 SLABIKÁŘ 1 – S, L, M, P
výpočty „kádinkovou“ metodou
výpočty „kádinkovou“ metodou
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
směsi roztoky Slovní úlohy o směsích Výkladová úloha Řešené příklady
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5 Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michal Pelíšek

Slovní úlohy - směsi OBJEMOVĚ HMOTNOSTNĚ 34% 340 ml 68% 680 g 66% Něco málo z chemie – roztoky a směsi Množství rozpouštěné látky a rozpouštědla v roztoku může být vyjádřeno OBJEMOVĚ nebo HMOTNOSTNĚ 1 litr 34%ního roztoku 1 kg 68%ního roztoku 34% 340 ml rozpouštěné látky 68% 680 g 66% 660 ml rozpouštědla 32% 320 g OBJEMOVĚ nebo HMOTNOSTNĚ 1 litr 34%ního roztoku 1 kg 68%ního roztoku rozpouštěné látky rozpouštědla OBJEMOVĚ nebo HMOTNOSTNĚ 1 litr 34%ního roztoku 1 kg 68%ního roztoku 34% 340 ml rozpouštěné látky 66% 660 ml rozpouštědla 1% = 0,01 34% = 0,34 66% = 0,66

Bude potřeba smíchat 80ml 35% roztoku a 20ml 60% roztoku lihu. Kolik ml 60% roztoku lihu a kolik ml 35% roztoku lihu je třeba smíchat, aby vzniklo 100ml 40% roztoku lihu? objemový podíl v roztoku ZKOUŠKA množství v ml 0,6. 20 = 12 60% líh ……… x 0,6.x 0,35.80 = 28 35% líh …….. y 0,35.y 40 40% líh …..…….. 100 0,4. 100 x + y = 100 /. (-0,6) 0,6x + 0,35y = 0,4.100 -0,6x – 0,6y = - 60 0,6x + 0,35y = 40 -0,25y = -20 y = 80 x + 80 = 100 x = 20 Bude potřeba smíchat 80ml 35% roztoku a 20ml 60% roztoku lihu.

Bude potřeba smíchat 7,2 litru 25% kyseliny a 4,8 litru vody. Kolik litrů vody a 25% kyseliny musíme smíchat, aby vzniklo 12 litrů 15% kyseliny? objemový podíl v roztoku množství v l voda (0%).… x 0.x 25% kyselina... y 0,25.y 15% kyselina... 12 0,15. 12 x + y = 12 0.x + 0,25y = 0,15.12 0,25y = 0,15.12 /: 0,25 0,25y = 1,8 y = 7,2 x + 7,2 = 12 x = 4,8 Bude potřeba smíchat 7,2 litru 25% kyseliny a 4,8 litru vody.

Kolikaprocentní ocet získáme smícháním 2 litrů osmiprocentního octa se 3 litry čtyřprocentního octa? objemový podíl v roztoku množství v l 8% ocet ……… 2 0,08.2 4% ocet …….. 3 0,04.3 x % ocet..…….. 5 x. 5 0,08.2 + 0,04.3 = x.5 0,16 + 0,12 = 5.x 0,28 = 5.x 5.x = 0,28 /:5 x = 0,056 x = 0,056 = 5,6% Získáme 5,6%ní ocet.

Datum vytvoření: 05. 02. 2012 Ročník: devátý Předmět: matematika Anotace: prezentace je zaměřená na seznámení žáků s možnostmi řešení slovních úloh pomocí soustav rovnic