Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Drahomíra Sladká Název : VY_52_INOVACE_13_Sladkovodní měkkýši Sada: Přírodopis pro 6.- 9. ročník Téma: Sladkovodní měkkýši Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437
Anotace Ročník 6. Druh materiálu Prezentace Pomůcky Cíl (inovace) Prezentace slouží k zápisu do sešitu a k ověření znalostí učiva s využitím interaktivní tabule. Metodické pokyny
Sladkovodní měkkýši
Sladkovodní měkkýši Plži – ulita(štítek), noha,hlava Plovatka bahenní – plicní vaky Okružák ploský – plicní vaky Bahenka živorodá - žábry
2. Mlži – lastura(2 části), noha, útrobní vak, žábry Škeble rybničná – nepřímý vývin (larvy parazitují na rybách) Perlorodka říční - chráněná
Odpověz: 1. Jak se jmenuje schránka plžů a mlžů? V čem se liší ulita a lastura? Jaké postavení v potravním řetězci mají měkkýši? Uveď příklad vodního měkkýše, který dýchá plícemi.
Kontrola: Plži mají ulitu, mlži lastury. Ulita je jednodílná, lastura je ze 2 částí Měkkýši jsou producenti. Plícemi dýchá bahenka živorodá.
Zdroj: autor Ilustrace: www.office.microsoft.com