STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

NJ - konverzace Určování času.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Číslovky Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Duben 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NJ - gramatika číslovky.
Určování času Mgr. Monika Vybíralová.
Čísla – die Nummer Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Nikola Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
P E X E S O 1 Čísla 1–15 4 hráči 2 hráči Popis hry:
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 3. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Tagesablauf I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Zahlen Téma: 8AB_VNJ.roč.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Liobochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_22_NJ_ZAHLWÖRTER1-10 Téma ZAHLWÖRTER.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_23_NJ_ZAHLWÖRTER11-20 Téma ZAHLWÖRTER.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Wie spät ist es? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.7.21 Téma: Wie spät ist es? EU PENÍZE.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslovky základní VY_32_INOVACE_02-07 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
WIEDERHOLUNG Název školy
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Číslovky eins zwei drei vier fünf sechs sieben
Prezentace je určena k opakování německé gramatiky - číslovek,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zahlen VY_22_INOVACE_07_123 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0921 Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_ NJ_146 Tematická oblast: Německá gramatika Předmět: Německý jazyk Ročník: 3. ročník Datum tvorby: červen 2013 Anotace: Materiál slouží k procvičování gramatiky: Základní číslovky Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu pracovního listu a písemné práce

KARDINALZAHLEN Základní číslovky

Použití používají se buď samostatně (např. při počítání) nebo ve spojení s počítaným podstatným jménem (u číslovky eins odpadá koncové -s, např. ein Kind) číslovka 1 se před podstatný jménem skloňuje jako člen neurčitý (např. Das ist ein Baum, eine Tasche, ein Haus)

Tvoření číslovky 13 – 19 se tvoří spojením číslovek drei až neun a slova -zehn (např. vierzehn) nepravidelné jsou sechzehn a siebzehn desítky od 20 – 90 se tvoří připojením přípony -zig (s výjimkou 30 – dreiβig) k jednotkám nepravidelné jsou sechzig a siebzig

Tvoření složených číslovek číslovky 21 – 99 se tvoří spojením desítek a jednotek, jednotky jsou vždy na prvním místě a k desítkám jsou připojeny pomocí und (např. vierundzwanzig) až do 999 999 se složené číslovky píší dohromady od milionu výš jsou číslovky podstatná jména rodu ženského a píší se zvlášť (např. zwei Millionen achthundertfünfzigtausend)

Spojte slova s číslovkami

Lösung (řešení)

Suchen Sie hier 12 Numeralien? (Najdete zde 12 číslovek?)

Lösung (řešení) eins zwei drei vier fünf sechs sieben acht zehn elf zwölf fünfzehn

Vyjádřete pomocí číslic sechzehn __________ dreiundneunzig __________ achtunddreiβig __________ einundachtzig __________ siebenundzwanzig __________ eintausendsechsundsechzig __________ zwölf __________ sechshundertfünf __________ einhundertvierundsiebzig __________

Lösung (řešení) sechzehn __________ dreiundneunzig __________ achtunddreiβig __________ einundachtzig __________ siebenundzwanzig __________ eintausendsechsundsechzig __________ zwölf __________ sechshundertfünf __________ einhundertvierundsiebzig __________ 16 93 38 81 27 1066 12 605 174

Schreiben Sie diese Numeralien in Worten (Napište tyto číslovky slovy) 13 _________________________________ 45 _________________________________ 62 _________________________________ 107 _________________________________ 229 _________________________________ 1056 _________________________________ 77 _________________________________ 26 691 _________________________________ 3011 _________________________________

Lösung (řešení) 13 dreizehn 45 fünfundvierzig 62 zweiundsechzig 107 (ein)hundert(und)sieben 229 zweihudertneunundzwanzig 1056 eintausendsechsundfünfzig 77 siebenundsiebzig 26 691 sechsundzwanzigtausendsechshuderteinundneunzig 3011 dreitausendelf

Vypočítejte a výsledek napište jako a) číslici b) slovo 20 – neun = ………… ………………………. siebzehn – drei = ………… ………………………. 14 – vier = ………… ………………………. elf + zwei = ………… ………………………. fünfundzwanzig – 1 = ………… ………………………. 205 + sechs = ………… ………………………. drei x 6 = ………… ………………………. 1240 – zehn = ………… ……………………….

Lösung (řešení) 20 – neun = ………… elf siebzehn – drei = ………… vierzehn 14 – vier = ………… zehn elf + zwei = ………… dreizehn fünfundzwanzig – 1 = ………… vierundzwanzig 205 + sechs = ………… zweihundertelf drei x 6 = ………… achtzehn 1240 – zehn = ………… tausendzweihudertdreiβig 11 14 10 13 24 211 18 1230

Zdroje TKADLEČKOVÁ,, Carla; TLUSTÝ, Petr. Genau! 1. Praha: Klett, 2010, ISBN 978-80-7397-017-8. DRMLOVÁ, Dana a kol. Německy s úsměvem 1. Praha: Knihcentrum, 1997, ISBN 80-902182-3-7. DUSILOVÁ, Doris a kol. Sprechen Sie Deutsch? - 1. díl. Praha: Polyglot, 1996, ISBN 80-901988-3-X.