PUBLIC RELATIONS terminologická nejasnost teoretické zázemí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE VEŘEJNÉ SFÉŘE Martin Jirovský MBA 22.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Politická scéna a komunikace Maarten Groothuis. Proč projektová komunikace? Bez efektivní komunikace se může stát, že klíčové zúčastněné strany přijdou.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
IFA, Česká republika 17. května 2011
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Jak mohou PR agentury pomoci MSP a lze jejich přínos změřit?
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
Sponzorství přednáška Litereratura: Pelsmacker, P.- Genus, M. – Van den Bergh, J. Marketingová komunikace. 1. vydání. Grada Publishing: Praha.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Projektový management Certifikace a normy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU.
Nástroj marketingové komunikace: Sponzorství. Definice sponzorství Investování peněz nebo jiných vkladů do aktivit, jež otevírají přístup ke komerčně.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
4. téma: Společenská organizace Počátky studia formální organizace Problém: Najít univerzálně platné principy ’vědeckého’ řízení výrobních.
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Nástroj marketingové komunikace: Sponzorství. Definice sponzorství Investování peněz nebo jiných vkladů do aktivit, jež otevírají přístup ke komerčně.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
PUBLIC RELATIONS terminologická nejasnost teoretické zázemí
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
MARKETING Přednáška P
Společenská odpovědnost firem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Vztahy se zákazníky.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Kateřina Krčmářová České vysoké učení technické v Praze – Masarykův ústav vyšších studí „Specifická forma.
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
PUBLIC RELATIONS.
Marketingová komunikace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Corporate Social Responsibility (CSR)
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

PUBLIC RELATIONS terminologická nejasnost teoretické zázemí manipulativní techniky PUBLIC RELATIONS funkce managementu obtížnost překladu vhodný prostředek při řešení krizí,… dominantní koalice

Public Relations = jsou samostatnou řídící funkcí, jejímž posláním je vytváření a udržování komunikačních kanálů, usilování o vztahy důvěry a vzájemného porozumění a hledání možnosti spolupráce mezi organizací a relevantní částí veřejnosti. PR orientují vedení organizace ve stavu veřejného mínění a starají se o otevřenost organizace vůči společenským potřebám. Jsou odpovědné za vytváření atmosféry odpovědnosti organizace vůči společenským potřebám. PR podporují vedení organizace v jeho snaze držet krok s požadavky doby a učí je využívat dobových změn k prospěchu organizace tím, že anticipuje trendy jako systém včasné výstrahy (Rex Harlow) = komunikační nástroj používaný pro podporu dobrého jména firmy = činnost, jež identifikuje a překonává rozdíl mezi tím, jak je firma skutečně vnímána klíčovými skupinami veřejnosti a tím, jak by chtěla být vnímána = Public Relations helps an organization and its publics adapt mutually to each other (Public Relations Society of America)

PR – evropský pohled Dimenze evropského PR: Mezi roky 1988-1995 Public Relations Society of America vydává Public Relations Body of Knowledge 1998 European Public Relations Education and Research Association chce vydat EBOK Později k výzkumu přidány „Country Cards“ Dimenze evropského PR: řídící technická reflektivní výchovná

Grunigovy modely Model Characteristic Press agentry / Publicity Public infor-mation Two-way assymmetric Two-way symmetric Purpose propaganda dissemination of information scientific persuasion mutual understanding Nature of communi-cation one-way; complete truth not essential one-way; truth important two-way; imbalance effects two-way; balanced effects Nature of research little; counting house little; readability, readership formative; evaluation of attitudes formative; evaluation of understanding Leading historical figures P.T. Barnum Ivy Lee E.L. Bernays E.L. Bernays, educators, … Estimated % of organizations practicing today 15% 50% 20%

New model of excellent two-way PR Dominant coalition´s position Public´s position win-win zone (1) (2) (3) (3) Organization´s position dominates (Asymmetric) Mixed motive (Symmetric) Public´s position dominates (Asymmetric) (1) Pure Assymmetry Model – Communication used to dominate public, accept dominat coalition´s position (2) Pure Cooperation Model – Communication used to convince dominant coalition to cave into public´s position (3) Two-way Model – Communication used to move public, dominant coalition, or both to acceptable win-win zone

Propaganda = bílá, černá a šedá ve staré latině znamená věci, které jsou propagovány 1622 papež Řehoř XV založil Congregatio de Propaganda Fide vědeckým způsobem použita W. Lippmanem a E. Bernaysem – Creel Commission Techniky: odvolání se na strach, autoritu, bandwagon effect, získání nesouhlasu, glittering generalities, odůvodnění, mlžení, efekt přenesení, zjednodušování, obyčejný člověk, svědectví, stereotypy, obětní beránek

Silné stránky PR Zjištění důležitých trendů Dobrý občan Krizový management Obtížnost dosažení publika PUBLIC RELATIONS Flexibilita sdělení Větší objektivita Nákladová efektivita

Slabé stránky PR Obtížnost měření efektivity Nedostatečná kontrola PUBLIC RELATIONS Novináři hlídají vstupy

Sponzorství = investování peněz nebo jiných vkladů do aktivit, jež otvírají přístup ke komerčně využitelnému potenciálu, spojenému s danou aktivitou = nástroj komunikace, kdy sponzor pomáhá sponzorovanému uskutečnit jeho projekt a sponzorovaný pomáhá sponzorovi naplnit jeho komunikační cíle Nestane-li se tak, stává se sponzorství pouhým dárcovstvím

Typy sponzorství Sponzorství založené na transakcích Sport Umění VZTAH K UDÁLOSTEM VZTAH K PŘÍČINĚ Ambush Vysílání Kultura Zábava MUSH (sponzorství „na dobrý účel“) Hodnotový marketing

Měření efektivnosti sponzorství Výsledky komunikace Vystavení EFEKTIVITA SPONZORSTVÍ Tržní podíl a podíl na obratu Zpětná vazba pro zúčastněné skupiny

Citované zdroje: DE PELSMACKER, P. – GEUENS, M. – VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1 Průzkum mezi českými manažery: Rizika a krize 2003. Donath-Burson-Marsteller – Det Norske Veritas – MR.Think, 2003 Průzkum mezi českými novináři – červen 2003. Donath-Burson-Marsteller, 2003 http://www.internetweekly.org/photo_cartoons/cartoon_saddam_in_disguise.html http://www.cbsnews.com Verčič, D. et all. On the definition of public relations: a European view. Public Relations Review 27 (2001), p. 373-387 HIEBERT, R.E. Public relations and propaganda in framing the Iraq war: a preliminary review. http://www.tampa.prsa.org/pr101.html KOTLER, P. MINDAK, W. Marketing and Public relations. Journal of Marketing (1978), p. 13-20 TRNKOVÁ, J. SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM http://www.wordiq.com/definition/Public_relations http://www.wordiq.com/definition/Propaganda