VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/21.1220 VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník 15_Slovní úlohy s určováním času Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Žáci po přečtení úlohy zakreslí zadání do připravených schémat, vypočítají výsledný čas. Pracují s digitálním časem i ručičkovými hodinami , materiál slouží k projekci na interaktivní tabuli
Brambory se vařily _____________ minut. 1. Brambory se začaly vařit v 11 hodin. Uvařené byly v 11 hodin a 20 minut. Jak dlouho se brambory vařily? Úlohu zakresli a čas zapiš do rámečku. 12 9 3 6 12 9 3 6 Brambory se vařily _____________ minut.
2. Zakresli v kolik hodin vstáváš, odjíždíš do školy, obědváš a chodíš spát. Do rámečku zapiš čas v digitální podobě. 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6
Autobus přijel na další zastávku v __________ hodin. 3. Autobus vyjel ze zastávky v 7 hodin a 25 minut. Cesta do další zastávky trvala 30 minut. V kolik hodin přijel autobus na další zastávku? 12 9 3 6 12 9 3 6 Autobus přijel na další zastávku v __________ hodin.
Martin Kamila Délka cesty: Délka cesty: 4. Martin odchází do školy v 7 hodin a 5 minut a je ve škole v půl osmé a 5 minut. Kamila odchází do školy ve čtvrt na osm a je ve škole za pět minut třičtvrtě na osm. Komu trvá cesta do školy déle? Martin Kamila Délka cesty: Délka cesty: 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6
Řešení: 1. Brambory se uvařily za 20 minut. 3 Řešení: 1. Brambory se uvařily za 20 minut. 3. Autobus přijel na další zastávku v 7 :55 h (za 5 minut osm hodin). 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 11 : 00 11 : 20 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 7 : 25 7 : 55
4. Cesta trvá déle Martinovi. 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6 30 minut 25 minut 1 2 9 3 6 1 2 9 3 6