Výrobní činitelé v podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada41 AnotaceSociální.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceKapitálové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceDruhy.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceNárodní.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Úvodní hodina, plán výuky
Životní cyklus výrobku
Aktiva a pasiva podniku
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Cenné papíry VY_32_INOVACE_44_892
Technické materiály - litina
Sociální systém České republiky
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Výrobní činitelé v podniku STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výrobní činitelé v podniku VY_32_INOVACE_41_825 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 41 Anotace Výrobní činitelé v podniku Klíčová slova Práce, přírodní zdroje, kapitál, úrok, zisk Předmět Ekonomika Autor, spoluautor Ing. Kateřina Škultétyová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let, Instalatér, Tesař, Truhlář, Zedník Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

VÝROBNÍ ČINITELÉ V PODNIKU STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VÝROBNÍ ČINITELÉ V PODNIKU 2

K výrobě potřebujeme výrobní faktory: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje K výrobě potřebujeme výrobní faktory: práce přírodní zdroje kapitál 3

Všechny uvedené zdroje jsou vzácné - musíme s nimi nakládat efektivně. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Všechny uvedené zdroje jsou vzácné - musíme s nimi nakládat efektivně. 4

Práce práce je cílevědomá lidská činnost vytvářející statky a služby STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Práce práce je cílevědomá lidská činnost vytvářející statky a služby práce je vzácný výrobní faktor, což ovlivňuje jeho cenu na trhu práce, tuto cenu nazýváme mzdou 5

Přírodní zdroje půda – nejtypičtější přírodní zdroj STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přírodní zdroje půda – nejtypičtější přírodní zdroj půdy je omezené množství - je to vzácný zdroj ten kdo půdu vlastní, má určité výsadní postavení vůči všem ostatním (monopol) vlastník půdy si na trhu může diktovat podmínky prodeje a nájmu, nejdůležitější z nich je cena při prodeji dosahuje majitel půdy tržní cenu, při pronájmu získává pozemkovou rentu (peněžní výnos z půdy) 6

Kapitál jsou to peníze, které přinášejí další peníze STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kapitál jsou to peníze, které přinášejí další peníze kapitálem rozumíme vše, co vkládáme do výroby proto, aby vznikly další hodnoty je snaha dosáhnout zisk (resp. úrok), a to bez ohledu na to, zda nakonec opravdu bude dosaženo zisku nebo ztráty kapitál předpokládá vlastnictví – ten, kdo vkládá kapitál do výroby má úmysl dosáhnout zisk pro sebe rozlišujeme finanční kapitál (peníze, pohledávky, cenné papíry) a reálný kapitál (stroje, budovy, materiál, polotovary) 7

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Cena kapitálu úrok - cena kapitálu vloženého např. do banky či jiné finanční instituce, cena vyplývající z vlastnického vztahu jedince k tomuto kapitálu zisk - cena kapitálu, kterou očekává vlastník při aktivním podnikání s kapitálem 8

Souhrn učiva Jaké máme výrobní činitele v podniku? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Jaké máme výrobní činitele v podniku? Popiš práci jako výrobního činitele v podniku. Jaký je nejtypičtější přírodní zdroj? Co je to reálný kapitál?

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, 2003/2004. Zlín, CEED, 2003. ISBN 80-902552-8-0