EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Vlastnosti sčítání a odčítání
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Počítáme s celými čísly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
MATEMATICKÉ LOTO.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rychlá rozcvička na sčítání pod sebou VY_42_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Násobení desetinných čísel
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Vlastnosti násobení a dělení
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo v digitálním archivu školy
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Materiál je sestaven jako test a slouží k procvičování učiva.
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Aritmetické operace v číselných soustavách
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Čelákovice
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_32_Inovace_2.3.5 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 5
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
Písemné násobení trojciferným činitelem
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Počítáme do 100 procvičování I..
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
VY_32_Inovace_4.3.8 Násobení a dělení 8 Matematika 3. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Mgr. Jana Richterová Ročník 5. Datum 27.11.2012 Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_86 Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika Způsob využití Matematické zákony, které využívají žáci na 1. stupni základní školy nejčastěji a jejich procvičení na příkladech. Druh materiálu Prezentace učiva a procvičení.

ZÁKON KOMUTATIVNÍ ZÁKON ASOCIATIVNÍ ZÁKON DISTRIBUTIVNÍ Matematické zákony ZÁKON KOMUTATIVNÍ ZÁKON ASOCIATIVNÍ ZÁKON DISTRIBUTIVNÍ

a + b = b + a a . b = b . a Zákon komutativní Pro každá dvě reálná čísla platí: a + b = b + a a . b = b . a

Zákon komutativní sčítanec + sčítanec = součet Zákon tedy platí pro sčítání a pro násobení. Toto si zapamatovat nám pomohou i názvy čísel u početních operací: sčítanec + sčítanec = součet činitel . činitel = podíl Pomůcka: Názvy čísel před znaménkem „rovná se“ jsou stejné, mohu tato čísla tedy vzájemně vyměnit – „prohodit“.

Zákon komutativní 7 . 5 = 35 5 . 7 = 35 28 + 46 = 74 46 + 28 = 74 Příklady: 7 . 5 = 35 5 . 7 = 35 28 + 46 = 74 46 + 28 = 74 2 658 + 4 139 = 4 139 + 2 658 = 6 797 428 + 256 371 = 256 371 + 428 = 256 799

Zákon asociativní Pro každá tři reálná čísla platí: a + (b + c) = (a + b) + c a . (b . c) = (a . b) . c Také zákon asociativní platí pro sčítání i pro násobení.

Zákon asociativní Příklady: 3 + (4 + 5) = 12 (3 + 4) + 5 = 12 3 + (4 + 5) = 12 (3 + 4) + 5 = 12 (9 . 5) . 20 = 9 . (5 . 20) = 900 257 + (313 + 279) = (257 + 313) + 279 = 849

Zákon distributivní = roznásobení sčítanců 7 . (20 + 8) = 7 . 20 + 7 . 8 = = 140 + 56 = 196 (45 + 7) . 2 = 45 . 2 + 7 . 2 = = 90 + 14 = 104

Vypočítej s využitím zákona asociativního 58 + 86 + 14 = 158 2 . 7 . 9 = 126 571 + 309 + 86 = 966 18 . 50 . 20 = 18 000

distributivního zákona Vypočítej s využitím distributivního zákona 6 . (40 + 3) = 258 9 . 54 = 486 4 . 276 = 1 104

Který ze zákonů využiješ? 7 . (20 + 8) = 7 . 20 + 7 . 8 = = 140 + 56 = 196 15 . 2 = 2 . 15 = 30 7 . 5 . 4 = 7 . 20 = 140

Lze i tady využít asociativní zákon??? 17 + 4 . 8 = 17 + 32 = 49 NELZE !!! Správně je pouze tímto způsobem -platí pravidlo o přednosti násobení!

Obrázky z: Galerie MS Office – URL: www.office.microsoft.com