Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Prezentace je dostupná i na
Pythagorova věta užití v prostoru
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitální učební materiál
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
síť, objem, povrch opakování
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Matematika Objemy těles.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Objem a povrch těles.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tělesa –čtyřboký hranol
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rotační válec Síť, povrch, objem
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Rotační válec Síť, povrch, objem
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, příspěvková organizace, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0245 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_A_08 Tematická oblast: Matematika Téma: Povrchy a objemy těles Autor: Mgr. Dana Lambertová Datum vytvoření: Září 2012

Anotace: Materiál je určený pro 3 Anotace: Materiál je určený pro 3. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými vzorovými úlohami a výkladem, který podporuje práci učitele Metodický pokyn: Materiál používá učitel při výkladu pro větší názornost a obohacení výuky. Zároveň je mohou používat žáci při domácí přípravě na výuku

Povrch nám říká, kolik papíru potřebujeme na pokrytí daného tělesa. Základní jednotkou je metr čtverečný - m2 Objem nám zase říká, kolik vody se vejde do daného tělesa. Základní jednotkou je metr krychlový – m3 Kolik vody se ale většinou vyjadřuje v litrech. 1m3 = 1 000 dm3 = 1 000 l 1l = m3 = 0,001 m3

POVRCHY A OBJEMY TĚLES S – povrch, V – objem, a – hrana, v – výška, Sp – povrch podstavy, Spl – povrch pláště

Krychle hrana a Objem V = a.a.a = a3 Povrch S = 6a2

Kvádr Povrch S = 2ab + 2ac + 2bc S = 2(ab + ac + bc) Objem V = a.b.c hrana a c hrana b b a hrana c Povrch S = 2ab + 2ac + 2bc S = 2(ab + ac + bc) Objem V = a.b.c

Válec Objem Povrch Průměr válce Výška válce V = π r2 v S = 2 π r2+2 π r v S = 2 π r( r + v ) Poloměr válce

Rotační kužel Rotační kužel je rotační těleso vzniklé otáčením pravoúhlého trojúhelníku v prostoru okolo jedné z odvěsen. v boční strana s Povrch rotačního kuželu r Objem rotačního kuželu

Pravidelný čtyřboký jehlan Povrch S = Sp + Spl Sp = obsah podstavy Spl = součet obsahů stěn Objem v hrana

1. Hala v přednáškovém sále je 19 m dlouhá , 80 dm široká a 300 cm vysoká. Kolik osob nejvýše může být v této místnosti, počítá-li se na osobu alespoň 3m3 vzduchu? 2. Záhon dlouhý 18m a široký 5m byl zalit 80 desetilitrovými konvemi. Kolik milimetrů musí napršet, aby byl záhon stejně zavlažen jako po tomto zalití? 3. Válcová nádrž pojme 30 hl vody a je hluboká 5 m. Vypočítej průměr nádrže.

Výsledky 152 lidí 9 mm 0,87 m

Použité zdroje: Pokud nebylo uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů nebo zdrojů Mgr. Radmily Nováčkové