VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

KRAJINA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Typy krajiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Krajina a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Těžební průmysl Jan Plicka.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Ústecký kraj.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Krajina a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Přírodní zdroje Česka Anotace
Krajina a životní prostředí
2. Krušnohorská soustava
Královéhradecký kraj Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s západočeským městem Tachovem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Evropa: Hospodářství a průmysl
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
39.1 Ústecký kraj – poznáš jeho dominanty?
Krušné hory Smrčiny Chebská pánev Sokolovská pánev Doupovské hory Slavkovský les Český les.
ČESKO a jeho krajina.
KULTURNÍ KRAJINA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, trávicí soustava.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, dýchací soustava.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_0402_Rumunsko Téma: Rumunsko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_18_Moravskoslezský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 18 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Česká republika - Ostrava VY_32_INOVACE_28_Ostrava Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_12_Spojení kostí
Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová
Krajina Co to je krajina?
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MORAVSKOSLEZSKY_KRAJ.
VY_32_INOVACE_09_Rostlinná pletiva – 2. část
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
VY_32_INOVACE_278_Jezera, bažiny, umělé nádrže
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_10_Karlovarský_kraj
ZEMĚPIS – KRAJINA, VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VLIV ČLOVĚKA NA ZEMSKÝ POVRCH
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
VY_32_INOVACE_272_Krajinná sféra
1. Krušnohorská soustava
VY_32_INOVACE_19_Horniny
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny Identifikátor školy: 600 150 569 Jméno autora: Ivana Kašpárková Datum vytvoření: 29. 12. 2012 Šablona VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, typy krajiny Ročník: 9.

Anotace: DUM je určen k názornému vysvětlení nebo pro shrnutí probíraného učiva.

1. přírodní krajina – původní Typy krajiny 1. přírodní krajina – původní

2. kulturní krajina - na jejím vývoji se podílí i člověk: a) vlastní k. k. - ovlivněná člověkem, ale v souladu s přírodními podmínkami

b) narušená k. k. – v ní jsou přírodní složky značně poškozovány, ale náprava je ještě možná Šumavská krajina narušená kůrovcem těžba dřeva

c) zpustošená k. k. – např. krajina s povrchovou těžbou nebo s chemickým a těžkým průmyslem Podkrušnohoří – povrchová těžba hnědého uhlí diamantový důl – město Mirnyj v Rusku

Podle způsobu, kterým člověk využívá krajinu: 1. lesohospodářská krajina 2. zemědělská k. 3. těžební k. 4. městská a průmyslová k. Nový lom v Černé Vodě

Zápis do sešitu:   Typy krajiny 1. přírodní krajina – původní 2. kulturní k. – na jejím vývoji se podílí i člověk: a) vlastní kulturní k. – ovlivněná člověkem, ale v souladu s přírodními podmínkami b) narušená k. k. – v ní jsou přírodní složky značně poškozovány, ale náprava je ještě možná c) zpustošená k. k. – např. krajina s povrchovou těžbou nebo s chemickým a těžkým průmyslem Podle způsobu, kterým člověk využívá krajinu: 1. lesohospodářská krajina 2. zemědělská k. 3. těžební k. 4. městská a průmyslová k.

http://www.turistik.cz/cz/kraje/jihocesky-kraj/okres-ceske-budejovice/hluboka-nad-vltavou/prirodni-zajimavosti-hluboke/galerie/ir/files/gallery/3054/19983--c302x302.jpg http://www.turistik.cz/cz/kraje/jihocesky-kraj/okres-jindrichuv-hradec/chlum-u-trebone/raseliniste-pele/galerie/ir/files/gallery/3474/23542--c302x302.jpg http://www.turistik.cz/cz/kraje/jihocesky-kraj/okres-jindrichuv-hradec/kunzak/kaproun-prirodni-rezervace/galerie/ir/files/gallery/3374/22540--c302x302.jpg http://www.ubytovaniusolcu.cz/photos/palava.jpg http://www.krnap.cz/data/File/architektura/umisteni_pudorys/umisteni-pudorys1.jpg http://www.uake.cz/frvs1269/obr/temata_obrazky/5_tema/5obr17.jpg http://www.slapoty.cz/photos/5699.jpg?max_width=1233&max_height=577 http://www.infoglobe.cz/res/data/326/038203_56_349913.jpg?seek=1284627579 http://www.hrdobec.net/img/picture/402/paseka.jpg http://www.tjstartolesnice.wz.cz/ksandr/les2.jpg http://aa.ecn.cz/img_upload/e6ffb6c50bc1424ab10ecf09e063cd63/zemedelstvi.jpg http://geologie.vsb.cz/loziska/suroviny/stavdekor/10.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Ostrava%2C_pohled_z_Nov%C3%A9_radnice_2.jpg/800px-Ostrava%2C_pohled_z_Nov%C3%A9_radnice_2.jpg