Předškolní, školní období a dospívání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Kalendář Mgr. Lenka Stará. AutorMgr. Lenka Stará Vytvořeno dne Odpilotováno dne Ve třídě1.C Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Protahovací cvičení pro zádové svaly a páteř Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_68_protahovací cvičení – záda a páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
UKRAJINA A MOLDAVSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
BĚLORUSKO, LITVA, LOTYŠSKO A ESTONSKO
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vývojová stádia člověka 5. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Občanská výchova – 7. ročník, Životní cyklus, etapy vývoje
Postnatální období–předškolní věk
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Základní společenstva - lesy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
KRAJ VYSOČINA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Ekologie a ochrana přírody
Prezentace – výklad učiva
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní společenstva – skály a hory
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Životní cyklus.
Prezentace – výklad učiva
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Neživá příroda - vzduch
Rovnice HRA.
Rozmnožování organismů
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Rekreologie a věk Michaela ŘEPOVÁ
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Předškolní, školní období a dospívání Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_19_Předškolní, školní období a dospívání Téma: Přírodověda - Člověk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Simona Stránská Vytvořeno dne 11. února 2012 Odpilotováno dne 16. února 2012 ve třídě V. A Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací obor Tematický okruh Člověk Téma Předškolní, školní období a dospívání Klíčová slova mateřská škola, základní škola, puberta, charakter

Předškolní období Doba trvání - od 3 let do 6 let Věk mateřské školy, otázek a her pohyb dokonalejší individuální styl chůze na konci období dokáže zvládnout základy : a) bruslení b) plavání c) lyžování d) jízdy na kole samostatnost a obratnost učí se zacházet s nůžkami, tužkou a jíst příborem samo se obléká samo provádí denní hygienu učí se plnit povinnosti napodobuje různá povolání rozvíjí se fantazie a představivost hraje si samo i v kolektivu poslouchá pohádky začíná dětská kresba orientuje se v denním čase, ročním období

Myšlení a řeč časté otázky ,, proč?, na co?, jak“ obohacuje se slovní zásoba na konci období asi 3000 slov CITY v chování se projevuje - strach, hněv, radost, smích, žárlivost

Školní období Rozdělujeme na: a) mladší školní věk b) starší školní věk MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Doba trvání - od 6 let do 10 let Vstupem do školy se mění celkový způsob života dítěte. Hlavní činnost - učení podřizování se požadavkům školy plnění povinností rozšiřování vědomostí učí se jednání a chování v kolektivu rozšiřuje se slovní zásoba zlepšuje se samostatnost zlepšuje se paměť navštěvuje kroužky začíná růst trvalý chrup rozvíjí se rychlost a postřeh

Dbáme na správné - držení těla - sezení ve školní lavici - nošení školní tašky Správný vzor a vedení rodičů a učitelů. zkouší sílu zákazu dospělých dělá co mu bylo dosud zakázáno prosazuje vlastní vůli mění se postoj k vrstevníkům, k dospělým svou pozornost zaměřuje na sebe začíná kritizovat a samostatně hodnotit

Starší školní věk - puberta Doba trvání - od 10 let do 15 let Tělesný vývoj pohlavní dozrávání pohlavní rozdíly mezi dívkou a chlapcem růst a vývin pohlavních orgánů urychluje se růst dívky dospívají dříve než chlapci

Duševní oblast nevyrovnanost přeceňování vlastních sil vzdorovitost zvýšená citlivost zaměření na společenský život snaha být samostatný vznikají krize - přemýšlí o svém budoucím povolání - vyvíjí se a zkvalitňuje paměť - převládá samostatné a logické myšlení - neschopnost ovládat a kontrolovat své chování - rozvoj přátelství, lásky - odpoutávání se od rodiny - zájem o druhé pohlaví

Dospívání Doba trvání - od 15 let do 21 let Poslední vývojové období na cestě k dospělosti. zařazuje se mezi dospělé pohlavně dozrává vytýčení životních cílů vytýčení cílů na budoucí povolání většinou studuje maturita rozhodování o dalším studiu překonávání potíži při sebevýchově dozrávání společenské dosažení sexuální zralosti využívání volného času končí tělesný vývoj zvětšuje se svalová síla

Duševní rovnováha uvážlivost příklon k reálnému životu, k problémům sebehodnocení myšlení na vysokém stupni svou řeč kontroluje a přizpůsobuje ji okolnostem zájem o kulturní život - kina, divadla a výstavy zájem o pobyt v přírodě vztah k práci

U přátel si váží: Začínají studentské lásky. upřímnosti otevřenosti důvěry pravdomluvnosti ochoty pomoci kolektivnosti Začínají studentské lásky. skromnosti veselé povahy obětavosti statečnosti vytrvalosti úcty ke starším

CHARAKTER - vlastnosti, které ovlivňují chování, cítění a myšlení člověka každý člověk má jiné charakterové vlastnosti PLATONICKÁ LÁSKA - jednostranná láska bez sexuální styku GENTLEMAN - muž, který má zdvořilé a čestné chování

Napiš správné odpovědi V kolika letech se u dítěte začne objevovat puberta? …………………………………………………………………………. 2) Jak se nazývá období od 3 do 6 let? 3) Jakou činnost dítě vykonává v mladším školním věku? ……………………………………………………………………….. 4) Jak se puberta projevuje? ……………………………………………………………………………

5) Čím se změní způsob života dítěte od 6 do 10 let 5) Čím se změní způsob života dítěte od 6 do 10 let? …………………………………………………………………………. 6) Čím se každý den zabývá dítě předškolního věku? 7) Co zajímá člověka v období dospívání? ………………………………………………………………………… 8) Kdo je to gentleman?

ANOTACE Prezentací se žáci seznámí se 3 obdobími lidského života. 1) Výkladový materiál doplňující k učebnicím Člověk a jeho zdraví Učebnice pro 4. a 5. ročník základní školy Mgr. Michaela Jančová, Mgr. Marta Grigárková Vydal Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství Výroba: Prodos 2008 ISBN 978-80-7230-229-1 2) Procvičování - otázky POUŽITÉ ZDROJE Obrázky - vlastní zdroje Fotografie - vlastní zdroje Prezentace obsahuje animace.