Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
Geometrické značky a zápisy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Digitální učební materiál
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Úhly – grafické přenášení
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Střední škola stavební Jihlava
Řešení polohových konstrukčních úloh
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Kruh, kružnice Základní pojmy
Klasifikace lineární perspektivy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registra č ní č íslo: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo DUM: VY_62_INOVACE_29 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_189 Jméno autora: Ing. Lenka Findejsová Název.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_22 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_36 Jméno autora: Mgr. Linda Libenská Název.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_062 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Stylizace kresby figury a detailů
Řešení polohových konstrukčních úloh
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-05
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Konstrukce trojúhelníku
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Datum: 9. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1 Datum: 9. 8. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_219 Jméno autora: Ing. Lenka Findejsová Název práce: Osvětlení v perspektivě Předmět: Technické kreslení Ročník: 2. Časová dotace: 30 minut Vzdělávací cíl: Vysvětlení konstrukce rovnoběžného osvětlení v perspektivě. Pomůcky: Psací a rýsovací potřeby, sešit. Poznámka: Studenti si zapisují teorii do sešitů, prakticky rýsují do sešitu dle zadání. Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výkladu nového učiva, prezentace PowerPoint je názorná.

Osvětlení v perspektivě Technické kreslení 2. ročník Design interiéru a bytových doplňků

Obsah Rovnoběžné osvětlení Rovnoběžné osvětlení – příklad 1

Rovnoběžné osvětlení v perspektivě (h, z) je dán v základní rovině  bod B a v něm svislá úsečka u = AB bod A vrhá stín na  do bodu A´

Rovnoběžné osvětlení pak svislá úsečka u=AB má vržený stín u´=BA´ AA´ je perspektivou světelného paprsku vedeného bodem A přímka u´ má úběžník U na horizontu

Rovnoběžné osvětlení do úběžníku U na horizontu vedou vržené stíny na  všech svislých přímek, protože jsou rovnoběžné (např. úsečka CD má vržený stín CD´)

Rovnoběžné osvětlení světelná rovina proložená přímkou u má úběžnici s  h jdoucí úběžníkem U (s = UV) každý světelný paprsek AA´  DD´  … daného osvětlení má v průsečíku V perspektivy AA´ s úběžnicí s svůj úběžník

Rovnoběžné osvětlení – příklad 1 Zadání: Sestrojte rovnoběžné osvětlení úsečky AA1, je-li dáno: h, z, AA1 a úběžník světelných paprsků V

Rovnoběžné osvětlení – příklad 1 Řešení:

Rovnoběžné osvětlení – příklad 2 Zadání: Sestrojte rovnoběžné osvětlení objektu dle obrázku, je-li dáno: h, z, a úběžník světelných paprsků V

Rovnoběžné osvětlení – příklad 2 Řešení:

Zdroje: doc. dr. MENŠÍK, Miroslav; prof. ing. KOCHMAN, Josef; prof. ing. arch. SCHMIDT, Otakar. Technické kreslení pro I. a II. ročník středních uměleckoprůmyslových škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1967, ISBN neuvedeno. Autorkou všech obrázků je Ing. Lenka Findejsová. Autorka obrázků (Ing. Lenka Findejsová) souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu.