Název školy: ZŠ Průhonice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Klára Svatoňová, 2.B
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Rokoko v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Rokoko ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor: Mgr. Ilona Nováková
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5260_NES
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Barokní móda.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
RENESANCE.
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Ludvík XIV. „Král slunce“.
Zápis = tučně vyznačené
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
Evropská kultura na prahu moderní doby
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Vývoj módy od A do Z Jana Vosátková Alina Sutulová.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Knihvazačství Ševčíková Martina. Úvod  Seznámení se vznikem písma  Čím se maturitní práce zabývá  Jakého výsledku chci maturitní prací dosáhnout.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Průhonice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Architektura do začátku 20. století.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název školy: ZŠ Průhonice
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Netvořice
Architektonické směry
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Průhonice Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D8_15 Autor: Zdeňka Matoušová Téma: Rokoko Anotace: Prezentace – výklad nové látky Očekávaný výstup: žák ocení, respektuje a chrání evropské kulturní dědictví, operuje s obecně užívanými termíny Klíčová slova: ornamenty, štuky, galantní scény, rokoko, klasicismus

Rokoko umělecký styl 1. pol. 18. st.

Reakce na baroko Lil se nechce zabývat jen vážnými otázkami života, smrti a spasení chce se bavit, veselit se, užívat si života

Charakteristika rokoka Hravé, veselé, nespoutané Zdobné prvky: ornamenty (častěji než malované štukové)

ornamenty Na stěnách – častá kombinace zlaté a bílé

Ornamenty na nábytku

Rámy, mříže

Neužitečné drobné rozkošné předměty

Drobné porcelánové sošky

Galantní scény Zachycují dvoření kavalírů dámám

móda

Móda látky-satény, krajka, brokát krinolíny vyztužené kovovými nebo kosticovými kruhy drobné živůtky doplňky – rukavice, vějíř muži – zženštilé oblečení, krajky, volány užší kalhoty, menší paruka

Dětská móda zmenšeniny oděvů pro dospělé korzet pro zúžení pasu napudrovaná paruka

Klasicismus v Evropě se rozšířil v 2.pol. 18. st. reakce na objevy Herculanea a Pompejí moderní vše antické kontrast s přezdobeným rokokem

Rokoko - zápis v 1. pol. 18. st. hravé, veselé, nespoutané vnitřní výzdoba staveb – štukové ornamenty drobné porcelánové sošky malířské miniatury v 2.pol. 18. st. nahrazeno klasicismem

Použité obrázky a literatura http://www.topzine.cz/rokoko-ve-znameni-krinolin http://www.identifont.com/similar?LYV http://art1.webnode.cz/stukaterstvi2/oprava-sgrafit/ http://thedandelionchronicles-denmark.blogspot.cz/2011/03/rococo-beauty.html http://www.britannica.com/EBchecked/media/35384/French-Rococo-chairs-by-Louis-Delanois-in-the-Bibliotheque-de http://www.artfinding.com/Art-database/Anja-Ritter-Kunsthandel/Fulminanter-Rokoko-Spiegel/2536/1.html http://j-lo-mour.blogspot.cz/2009/07/rezno-ii-aneb-sv-jimram.html

http://www.kudos.cz/br73/br73-061.htm http://www.papilio.cz/cz/archiv.php?aukce=a21&kat=13&PHPSESSID=0d47072c6ece48dc00b637dc0f4108b8 http://www.papilio.cz/cz/archiv.php?aukce=a17&kat=13&PHPSESSID=5661c04e178fea2be6c29172f4858275 http://www.taranis.cz/eshop/plastiky/895-starozitna-plastika-galantni-scena-h.htmhttp://www.skolatextilu.cz/abc/index.php?nr=1079 http://cz.texsite.info/Rokokov%C3%A1_m%C3%B3da

http://www.moda.cz/Kategorie/Styl_a_trendy/20070117_Moda_V_Prubehu_Staleti_-_Rokoko.html Dějepis 8, V. Válková, SPN Praha 2008