Digitální Učební Materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Číslo materiálu 3. Persian Version název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Autor Mgr. Karolína Synková Tématický celek Tento dum slouží primárně k procvičení poslechu a porozumění a následné samostatné reprodukci v podobě odpovědí na otázky. Sekundárním cílem tohoto materiálu je přiblížit žákům Írán a Kavkaz přitažlivou a zábavnou formou. Ročník 3. Datum tvorby 14.6.2014 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
Feedback je ideální provádět metodou „open class“. Anotace: Tento dum je vhodný pro žáky s pokročilou úrovní angličtiny. Umožňuje procvičit poslech na příkladech rodilých i nerodilých mluvčí, což simuluju reálné situace, se kterými se žáci mohou v budoucnu setkávat. V druhé části žáci procvičují samostatný projev. Dům rozvijí kritické myšlení žáků a zvyšuje jejich povědomí o zemích mimo region EU. Metodika: Je vhodné začít krátkým geografickým úvodem do tématu. Lze využít otázek např.: What do you know about Iran? Where is the country located? Do you know its capital? (open class). Dále je možné zavést krátkou diskuzi na téma sporty v regionu, popř. skateboarding: What sports do you think are popular in Iran? What hobbies might local teenagers have? Do you think skateboarding is wide-spread there? Po krátkém úvodním brainstormingu učitel představí téma videa a seznámí žáky s otázkami. (V případě potřeby uvede seznam nové slovní zásoby). Slide č. 6 obsahuje v nadpise hypertextový odkaz na video umístěné na youtube.com. Aby bylo možné vše stihnout během jedné vyučovací hodiny (45 minut), je vhodné sledovat video pouze do 20. minuty (celkem téměř 29 min.). S ohledem na to byly také koncipovány otázky. Celkově je tedy vhodné vyhradit si na tento dum celou vyučovací hodinu. Během sledování videa si žáci dělají poznámky, aby mohli následně odpovědět na otázky. Feedback je ideální provádět metodou „open class“. Předpokládané trvání celé aktivity je 45 minut. Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
Questions Who is Mohammad Javad (M.J.) Rahimi, where is he from, how old is he, and what is his job? What inspired his production of skateboards? When did he start skateboarding? Are there many skateborders in Iran? Why/ why not? How did M.J. get in touch with the other guys? Why is it difficult to skateboard in Iran according to Kenny Reed? What material was an unusual skateboard the guys saw made of? Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
Questions What problem did American skateboarders face while in Iran? What is M.J. biggest dream? Which other countries did the group travel? What nationalities are the guys? What is Gosha´s special feature? Why is Walker excited to be in the capital of Georgia, Tbilisi? What did Walker spend all summer doing when he was a kid in Georgia? Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
Vocab: LAYER - vrstva PRESS - lis DECK - skateboard LOOK DOWN ON – pohlížet na něco s despektem GET ON WELL – dobře s někým vycházet RAIL – zábradlí ON AND OFF - střídavě TRIPLE KINK HUBBA – název skateboardového triku Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
THE PERSIAN VERSION Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
It was made of metal (solid steel). Asnwer key: M.J. is an Iranian skateboarder from Tehran. He is 27 and works as an engineer. As a child at school he noticed school desks were made of different layers and that inspired him to make a skateboard. 12 years ago. There are not many skatebarders in Iran, only about a hundred. The sport is not as popular as football or volleyball. 2 years ago while searchig the Internet, M.J. found the website of Visual Traveling, sent an email to Patrik and invited the group to Iran. Firstly, Iran is under sanctions and it is difficult to import goods from the West, including skateboards. Secondly, Western trends are looked down on by older people who do not want their children to follow them. It was made of metal (solid steel). Americans were forbided to skateboard in Iran. His biggest dream is to make a signitured skateboard especially for Walker. Azerbaijan, Georgia, Turkey. They did not visit Turkmenistan because they were denied visa. German, Iranian, Russian, American. He is not afraid to skate place which the rest of them did not want to skate. Because his father used to have a business in Georgia and he and his family lived there on and off for 6 years. Last time he was there he was 7 years old. He tried to jump over a gate entrance of the block of flats he lived in. Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01
Resources: https://www.youtube.com/watch?v=B1zZ_Y-1o9Y#! http://www.thrashermagazine.com/articles/videos/visual-traveling-the-persian-version/ Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01