ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Jarní květiny Mgr. Lenka Stará
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Různé podmínky života na Zemi
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY _52_INOVACE_24_Jaro – rostliny na jaře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_290_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ČÁSTI_KVETOUCÍCH_ROSTLIN Téma: PODZEMNÍ ČÁSTI, NADZEMNÍ ČÁSTI, KOŘENY, LISTY, STONKY, KVĚTY A PLODY. Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21. 2975 Anotace:

ANOTACE: prezentace slouží k výkladu nové látky v předmětu člověk a jeho svět ve 3. ročníku ZŠ prezentace je vedena učitelem s postupným výkladem žáci poznávají jednotlivé části rostlin podrobně se seznámí s každou částí rostliny na závěr učivo opakují

Datum vytvoření: 5. dubna 2012 Klíčová slova: kořeny, stonek, plod, květ, list Metodické pokyny: listy 1 – 3 jsou úvodní list 4 obsahuje nadpis list 5 seznamuje žáky s částmi rostlin list 6 – 7 obsahuje informace o podzemní části rostlin listy 8 – 14 seznamují žáky s různými druhy stonků listy 15 – 17 obsahují učivo o listech listy 18 - 19 obsahují učivo o květech listy 20 – 22 seznamují žáky s plody rostlin na listě 23 je závěrečné opakování formou otázek a odpovědí list 24 obsahuje použité zdroje

ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN

NADZEMNÍ ČÁST květ list plod stonek PODZEMNÍ ČÁST kořen Opakování

PODZEMNÍ ČÁST - KOŘENY Kořeny rostlinu v půdě upevňují. Přijímají z půdy vodu, ve které jsou rozpuštěné různé látky potřebné pro růst rostliny – živiny. Kořeny mají různý tvar i velikost. Rostou rychleji tím směrem, odkud přichází zdroj vody a živin.

ZPĚT

NADZEMNÍ ČÁST - STONEK Stonek je část rostliny, na které vyrůstají listy a květy. Z květů se vyvíjejí plody. Některé rostliny mají stonek dřevnatý. Jsou to DŘEVINY. Rostliny, které mají stonek dužnatý, nazýváme BYLINY.

DŘEVINY Dřevnatý stonek se nazývá kmen. Dřeviny, jejichž stonek se rozvětvuje hned u země, se nazývají KEŘE. líska tis

DŘEVINY Dřeviny, jejichž stonek se rozvětvuje z kmene nad zemí, se nazývají STROMY. Stromy mají kmen a větve, které tvoří korunu. ZPĚT jedle javor švestka

BYLINY Mají dužnaté různé stonky. TRAV JE VĚTŠINOU DUTÝ A MÁ KOLÉNKA, NAZÝVÁ SE STÉBLO S LISTY SE NAZÝVÁ LODYHY BEZ LISTŮ SE NAZÝVÁ STVOL STONEK

STVOL Stonek bez listů. smetanka lékařská sněženka prvosenka jarní ZPĚT prvosenka jarní

LODYHA Stonek s listy. kopřiva kopretina mateřídouška ZPĚT

Stonek většinou dutý s kolénky. ZPĚT STÉBLO Stonek většinou dutý s kolénky. pšenice obilí žito

NADZEMNÍ ČÁST - LISTY Listy vyrůstají ze stonku. Listy jsou zelené a většinou ploché. Zachycují tak hodně světla potřebného pro výživu rostliny. Zelená barva listu je způsobena barvivem, kterému se říká zeleň listová. Tvary listů jsou různé, listy mají tvar jehlic, kopí či talíře.

Většina listů se skládá ze dvou částí – čepele a řapíku. Čepel je plochá část listu a má různé tvary. řapík čepel

Listy, které mají čepel z jedné části, nazýváme jednoduché. ZPĚT Listy, které mají čepel složenou z několika listů, nazýváme složené. Listy jehličnatých stromů nazýváme jehlice.

NADZEMNÍ ČÁST - KVĚTY Rostliny vytvářejí květy v určité roční době. Nejvíce rostlin kvete na jaře. Květy slouží k rozmnožování rostlin. Mají část samčí a samičí. Uvnitř květu je pestík (samičí část květu) a tyčinky (samčí část květu), vnitřní část květu chrání korunní lístky.

ČÁSTI KVĚTU tyčinka (samčí část květu) pestík (samičí část květu) korunní lístek ZPĚT kalich

NADZEMNÍ ČÁST - PLODY Plody se vyvinou z opylených květů. Obsahují semena. Plody se liší velikostí, tvarem, barvou a vůní. Jsou plody dužnaté a suché. Po dozrání spadnou plody na zem. Semena vyklíčí, zakoření a objeví se první lístky. Vyrůstá nová rostlina.

DUŽNATÉ PLODY Obsahují pecku nebo jádra, která jsou obalena dužinou. Jsou to plody ovocných stromů a keřů.

Plody, které dužinu nemají, nazýváme suché. SUCHÉ PLODY Plody, které dužinu nemají, nazýváme suché. lusk ořechy ZPĚT makovice

OPAKUJEME: 1. Vyjmenujte části kvetoucích rostlin. 2. K čemu slouží podzemní část rostlin? 3. Jak rozdělujeme stonky? 4. Jaký je rozdíl mezi keřem a stromem? 5. Popište typy dužnatých stonků. 6. Z čeho se skládá list a jak listy dělíme? 7. Popište květ rostliny. 8. Jak rozdělujeme plody, vyjmenujte zástupce obou druhů.

POUŽITÉ ZDROJE: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, 2002. ISBN 80-7289-044-1. Program Microsoft Office 2010 Prvouka MediaDIDA Primary and secondary cotton roots.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 26. 9. 2006, 06:05 [cit. 2012-04-09]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Primary_and_secondary_cotton_roots.jpg Koreni-00.JPG. In: WWW.VACACIONESBULGARIA.COM. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2. 7. 2009, 13:07 [cit. 2012-04-09]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Koreni-00.JPG Opium poppy mohnkapsel.jpg Z Wikipedie, otevřené encyklopedie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 24. 5. 2006, 00:27 [cit. 2012-04-09]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Opium_poppy_mohnkapsel.jpg