Souhlásky znělé a neznělé Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Souhlásky znělé a neznělé Číslo: VY_32_INOVACE_19
Základní škola Včelákov, okres Chrudim Škroupovo náměstí 55, 539 57 Včelákov, e-mail: zsvcelakov@seznam.cz Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Souhlásky znělé a neznělé III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 19 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 16. dubna 2012
Souhlásky znělé a neznělé
Zakroužkujte hlásky, které slyšíme jinak a jinak píšeme. lehká otázka, sladký tvaroh, červená krev, hbitý pstruh, hebká kuřátka, hezký pohled, pravidelný kruh, zdravý zub, barevná stužka, chutný chléb, mráz a sníh, úzká lávka, chléb a rohlík, skleněná miska, nedaleký hrad
Pamatujte, jak si zdůvodníte následující slova. hezký – he oučký lehký – le oučký těžký – tí že hebký – he oučký křehký – kře oučký sladký – sla oučký
Napište slova opačného významu.
Přísloví složte tak, jak patří, a napište je. Hlad je, - lehko na bojišti. Dvakrát měř, - nejlepší kuchař. Těžko na cvičišti, - jednou řež. Podtrhněte hlásky, které jinak slyšíte a jinak píšete. Přísloví vysvětlete.
Doplňte neúplná jména dětí a seřaďte je podle abecedy. Li_ka, Jarosla_, Vojtě_, Ladisla_, Ale_, Fili_, Ra_ka, Vla_ka, Bohusla_, Václa_, Tere_ka, Jaku_ Slova napište:
Souhlásky znělé a neznělé Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk Třída: 2. Obsah: Žáci se mají naučit rozlišovat hlásky znělé a neznělé Poznámky pro učitele: ● str. 4 - 8 – žáci dle zadání na každé stránce plní úkoly Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008.