Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezobratlí živočichové
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Živá a neživá příroda 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
VY_32_INOVACE_02_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Trávicí soustava.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_282 Ročník: 2.
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
Název projektu: Živá příroda ve škole
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Ekosystém lesa a rybníka
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Třídění přírodnin.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Třídění přírodnin.
Obratlovci: opakování
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
LOUKA živočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
Třídění živých organizmů 5. ročník
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Ekosystém les Živočichové
Člověk je součástí přírody
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_60_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Třídění živých organizmů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 18.5. 2013 Člověk a jeho svět, Rozmanitost přírody. Název materiálu: VY_32_INOVACE_CAJS.4.B.20_ziva_priroda_zivocichove_ii Název: Živá příroda, živočichové II. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, slouží k výkladu nového učiva o živočiších.

Živočichové Bezobratlí - největší skupina živočichů - nemají vnitřní kostru Patří k nim: hmyz (motýl, mravenec, brouci) pavouci (křižák, slíďák, sekáč) měkkýši (hlemýžď, sépie, ústřice) žahavci (medúza, nezmar) ploštěnci (ploštěnky) kroužkovci (žížala, kroužkovci) korýši (rak, krab, krevety)

Živočichové Hlemýžď zahradní Babočka kopřivová Slíďák Medúza

Živočichové Žížala obecná Ploštěnka Krab

Živočichové Obratlovci – mají vnitřní kostru Patří k nim: ryby (kapr, štika, vranka) paryby (žralok, rejnok) kruhoústí (mihule) obojživelníci (ropucha, skokan) plazy (zmije, užovka) ptáci (kos, káně, orel) savci (ježek, prase, jelen) - člověk je také savec

Živočichové Žralok Kapr obecný Ropucha obecná Mihule říční

Živočichové Orel mořský Užovka obecná Jelen

Použité zdroje: DANČÁK, M. Rozmanitost přírody. Olomouc, 2008, s.40-47. ISBN 978-80-7230-227-7. Ilustrace www.office.microsoft.com Obrázky: [cit. 2013-05-18] Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na WWW: 1) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Bezobratl%C3%AD> 2) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Hmyz> 3) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Pavouci> 4) http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bkk%C3%BD%C5%A1i 5) Hans Hillewaert <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Helix_pomatia_(Dourbes).jpg> 6) Dennis Mojado <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sea_nettles.jpg>

Použité zdroje: 7) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Plo%C5%A1t%C4%9Bnci> 8) Richard Ling <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pseudoceros_dimidiatus.jpg> 9) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Krou%C5%Bekovci> 10) Michael Linnenbach <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Regenwurm1.jpg> 11) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%BD%C5%A1i> 12) Dozenist <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Crab_on_Panamanian_Beach_01.jp g> 13) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Obratlovci> 14) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Ryby> 15) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Paryby>

Použité zdroje: 16) M.Buschmann <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lampetra_fluviatilis.jpg> 17) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Oboj%C5%BEiveln%C3%Adci> 18) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Plazi> 19) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Pt%C3%A1ci> 20) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Savci> 21) <http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Clov%C4%9Bk>

Metodický návod Pomocí jednotlivých stran vyložíme žákům nové učivo o živočiších. Při výkladu si ukazujeme obrázky, pomocí odkazů si přečteme na internetu více informací o bezobratlích a obratlovcích. Prezentaci pustíme ještě jednou – žáci si dělají výpisky a připomínají si novou látku.