Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a scénáristickou tvorbou Z. Svěráka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný.
Anotace Žák se seznámí s dílem Jiřího Wolkera …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo J. Wolkera, pojmenuje versologické.
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Hanzlíka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_035_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Jirotky…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Prosinec 2011 Číslo klíčové aktivity: VY_32_INOVACE_CJ.4.12.
POEZIE.
Literární pojmy 2 Český jazyk 6. ročník ZŠ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_23 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Les Půjdeme na výlet do lesa, našlapujte tiše, abychom viděli co nejvíce jeho obyvatel. Pouze ten, kdo se umí dívat, zažije dobrodružství.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy rýmů Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Poezie ČÍSLO PROJEKTU:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
základní jednotka básně zapisuje se do jednoho řádku VERŠ zvuková shoda konců slov na konci veršů RÝM graficky oddělený celek v básni, který se pravidelně.
VY_32_INOVACE_20_Literatura 19. století
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Josef Václav Sládek Český básník a překladatel
Václav Hrabě NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Literární pojmy Literatura.
Jiří Dědeček NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Prozodické systémy a druhy rýmů
VY_12_INOVACE_C7.12 Autor: Mgr. Nováková Jana
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Josef Václav Sládek ( ) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
VY_12_INOVACE_Tru_I_28 Název Rozlišení poezie a prózy
FORMÁLNÍ VÝSTAVBA VERŠE Mgr. Michal Oblouk
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_59_Jiří Žáček
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ŠKOLA PRO ZAČÍNAJÍCÍ BÁSNÍKY
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Druhy rýmů.
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Máš RÝMU? Ne, jen rýmuju! Před Vánoci jsme se vydali do knihovny si trochu zarýmovat. Půlka z nás, sice opravdovou rýmu měla, ale to nevadilo. Probrali.
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Druhy rýmů a rýmových schémat

Základní informace Škola: Gymnázium Dr. Emila Holuba Autor: Mgr. Helena Drahošová Předmět: Český jazyk Anotace: prezentace je určena pro žáky sedmých tříd a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a slouží k naučení druhů rýmů a rýmových schémat a k jejich procvičení. Dále je ponechán prostor k vlastní tvorbě jednoduchých básní. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

SDRUŽENÝ STŘÍDAVÝ OBKROČNÝ PŘERÝVANÝ Základní druhy rýmů SDRUŽENÝ STŘÍDAVÝ OBKROČNÝ PŘERÝVANÝ

Rýmové schéma druh rýmové schéma příklad SDRUŽENÝ – AABB pes – les – fouká - louka STŘÍDAVÝ – ABAB pes – louka – les - fouká OBKROČNÝ – ABBA pes – fouká – louka - les PŘERÝVANÝ – ABCA pes – fouká – dům - les - ABCB pes – fouká – dům – louka

Vyberte správné druhy rýmů: My chlapci z města – co my znali? Sršení jisker pod kladkou, však hvězdy jen tak namátkou, když nad ulicí mihotaly. (J. Seifert) střídavý sdružený přerývaný obkročný

Znám křišťálovou studánku, kde nejhlubší je les, tam roste tmavé kapradí a vůkol rudý vřes. (J. V. Sládek) střídavý sdružený přerývaný obkročný

Dejte mi, chlapci, trochu hlíny, chtěl bych si s vámi stavět hráz a nedívat se na hodiny a neslyšet, jak míjí čas. (J. Seifert) střídavý sdružený přerývaný obkročný

Halí, belí, halí, belí – já mám slona pod postelí, je to slůně kapesní, ale zato hodně sní. (J. Žáček) střídavý sdružený přerývaný obkročný

Jedna rána, druhá rána, co to může být? Na hřišti se asi staví fotbalová brána! (lidová tvorba) střídavý sdružený přerývaný obkročný

Úkol: Staňte se básníkem. Zkuste vymyslet jednu sloku básničky, ve které použijete následující slova v daném pořadí. Vyberte si jednu variantu: 1. drak – mrak – zima – rýma 2. velice - myš - slepice – víš 3. síle – buší – duší – chvíle Výslednou básničku nasdílejte celé třídě.

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Materiál je určen pro samostatnou práci s tablety při hodině literární výchovy. Očekávání a cíle žák se naučí druhy rýmů a rýmových schémat, následně je procvičí na konkrétních slokách básniček. V neposlední řadě vytvoří samy jednu sloku básně dle zadání.

Zdroje Viktorčiny stránky. [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://www.viktorkaod splavu.wz.cz/dilo.php?id=50adek.htm#b-pro-deti.html Česká literatura. [online]. [cit. 2012-09-05]. Dostupné z: http://www.ceskaliteratura.cz/texty/sladek.htm#b-pro-deti.html Český jazyk. [online]. [cit. 2012-09-05]. Dostupné z: http://www.cesky-jazyk.cz/citanka/jaroslav-seifert/pisen-o-detstvi-chlapec-a-hvezdy.htmladek.htm#b-pro-deti.html Autorské stránky Jiří Žáček. [online]. [cit. 2012-09-05]. Dostupné z: http://www.jirizacek.cz/ukazky-tvorba-pro-deti.html