AUTOR: Lenka Malčíková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mluvnické kategorie jmen. Mluvnické kategorie = mluvnické významy Mluvnický význam vyjadřuje podstatné jméno svým tvarem = pádovou koncovkou, číslem,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Slatina, okres Nový Jičín, příspěvková organizace AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_Tvary slov.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_06_skloňování podstatných jmen rodu ženského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 3 – podstatná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Charakteristika výukového materiálu
Podstatná jména Rod mužský neživotný
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_16
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr.Lenka Preisová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
B I N G O vzory podstatných jmen
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vzor pán CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_06_Slova mnohoznačná a jednoznačná
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Autor: Mgr. Jana Šulcová
VY_32_INOVACE_03_Přípony –ný, -ní
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_38_Spojky
Procvičení a upevnění učiva
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 09_Určování podstatných jmen
PÁN.
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_34_Číslovky
MUŽ.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Mgr. Jaroslava Šašinková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Přídavná jména přivlastňovací
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu mužského
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Podstatná jména Rod mužský životný
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu mužského
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Monika Hřavová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu ženského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_32_ČJ4
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_Zájmena
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Slatina, okres Nový Jičín, příspěvková organizace AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_Podst. jm. rodu muž. – rod životný a neživotný TEMA: Jazyk a jazyková komunikace - Český jazyk ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2288

Podstatná jména rodu mužského Životnost a neživotnost

Podstatná jména rodu mužského zakončená na souhlásku rod životný rod neživotný v 1. a 4. pádě jednotného čísla mají různý tvar 1. pád kdo, co? učitel 4. pád koho , co? učitele uveď další příklady….. v 1. a 4. pádě jednotného čísla mají stejný tvar 1. pád kdo, co? strom 4. pád koho, co? uveď další příklady…..

Podstatná jména rodu mužského zakončená na samohlásku –a, -e jsou rodu životného například: tenista, průvodce, soudce, artista, předseda, vůdce jmenuj další příklady podstatných jmen rodu mužského životného zakončených na samohlásku:

rod mužský životný rod mužský neživotný Podstatná jména rodu mužského přiřaď do správného sloupce podle životnosti: list, chlapec, vítr, panák, kaktus, Praděd, dědeček, telefon, hrdina, ředitel, prosinec, jelen, vojevůdce, sníh, vápenec, řidič, los, ořech, drak, hokejista, závoj, kovboj, pohyb, vládce, měsíc, život rod mužský životný rod mužský neživotný

Kontrola zadaného úkolu: rod mužský životný rod mužský neživotný chlapec, panák, dědeček, hrdina, ředitel, jelen, vojevůdce, řidič, los, drak, hokejista, kovboj, vládce list, vítr, kaktus, Praděd, telefon, prosinec, sníh, vápenec, los, ořech, závoj, pohyb, měsíc, život,

ANOTACE Materiál slouží k prezentaci nového učiva, zápisu do sešitu, praktickému rozlišení životnosti podstatných jmen rodu mužského. Děti po prezentaci, vysvětlení a zápisu do sešitu chodili k tabuli a do příslušných sloupců zapisovali správná slova. Poté si zkusili tentýž úkol vypracovat samostatně do sešitu a podle tabule zkontrolovat, případně opravit.