Pěstování pokusných rostlin (PRAP) zimní semestr 2009/2010

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rod Cucurbita.
Advertisements

Morfologické znaky rodu Cucurbita Cvičení z předmětu pěstování pokusných rostlin BOT/PPR1 ZS 2009/2010.
CHARAKTERISTIKA Původ tykev, lidově: Dýně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název studie Autoři prezentace Poznámka: Délka prezentace je 15 minut.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková HLEDEJ TÉMA!!! VYLUŠTI ČTYŘSMĚRKU A ZJIŠTÍŠ „OČ TU JDE“! X O.
Milí studenti, do vaší prezentace jsem uvedla některé náměty, které by mohly zlepšit kvalitu vašeho vystoupení, inspirujte se jimi při přípravě vašich.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_21_01_složky potravy.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny M - N Název sady:Pěstování cibulovin a hlíznatých rostlin.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Barva světla, šíření světla a stín
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
Grafika Prostředí picture
Výzkum přírodních geochemických a remediačních procesů a jejich využití pro sanace po těžbě nerostů GEOCHEM Kontrolní den ‘04 GEOCHEM – KD 2004.
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Formátování dokumentu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Novinky v Záznamníku učitele
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
LIDSKÉ RASY.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Investice do rozvoje dalšího vzdělávání
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Lineární funkce a její vlastnosti
Pořádek slov v české větě
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Pěstování pokusných rostlin (PRAP) zimní semestr 2009/2010 milí studenti, do vaší prezentace jsem uvedla některé náměty, které by mohly zlepšit kvalitu vašeho vystoupení, inspirujte se jimi při přípravě vašich dalších prezentací; svůj text jsem graficky neupravovala Univerzita Palackého v Olomouci Přírodovědecká fakulta Katedra botaniky Pěstování pokusných rostlin (PRAP) zimní semestr 2009/2010 téma cvičení: Hodnocení morfologických parametrů plodů a semen tykví rodu Cucurbita Tereza Černochová, Marie Friedlová, Roman Straka Olomouc, 12. listopadu 2009

zde by měla být uvedena sruktura přrezentace, to je např.: Původ, rozšíření... Zástupci, jejich mofologické parametry.... Systémy hodnocení morfologických znaků Cíl práce Materiál Metody Výsledky, disdkuse shodné číslování a názvy kapitol pak použijte ve vlastní prezentaci u každého obrázku nebo informace v literárním přehledu, materiálu a metodice je potřeba uvádět zdroj – tedy autora; pokud jste fotili sami, tak to také uveďte

CHARAKTERISTIKA Původ tykev, lidově: Dýně – vsvětlit české názvosloví!!!! zelenina, nejčastěji oranžové barvy – co je oranžové barvy, ale není to úplně pravda! nešikovná formulace, uvést zdroj jednoletá popínavá - není popínavá!!!, je plazivá, u opory se může přichytit, ale může být i keřovitého habitu rostlina listy jsou nedělené, nebo dlanitě laločné plodem je bobule různého tvaru a zbarvení kůra jčeho???e většinou hladká začlennění do čeledi!!! Původ - Pochází z Latinské ???? – zdroj info????Ameriky, do Evropy se dostala koncem 15.stol, díky Kolumbovským výpravám

Využití používá se jak k dekoracím (kulturní a estetické) Potravinářství - díky velkému množství minerálních látek (př. Fe, K, Mg, Na) např: Marmelády, kompoty, koláče… Medicína vidím, že zdroj máte stejný zdroj informací jako skupina číslo 3, nicméně naprosto nevhodný!!! řada mých poznámek k prezentaci skupiny 3 se týká i vás – podívejte se na ně a poučte se!! a příště se zlepšete..

Zástupci čeledi Cucurbitaceae: Patří sem např: rod: Tykev (patyzon, turek) Lufa Lubenice – vodní meloun Tykvice stříkavá Posed bílý Štětinec laločný POZOR!!! – české názvy se píší s malým začátečním písmenem!!!!

Zástupci rodu Cucurbita: - u vědeckých názvů důsledně používejte kuzivu a uvádějte zkraty autorů – již normální písmem!!! Tykev (turek) obecná = Cucurbita pepo Tykev velkoplodá = Cucurbita maxima Tykev fíkolistá = Cucurbita ficifolia Tykev muškátová = Cucurbita moschata Tykev – Cuketa ??? (cuketa je morfotyp tykve obecné)

definovat cíle práce – viz skupina 3!

uvést Materiál!!! – viz skupina 3

Metodika – specifikovat jak je uvedeno u skupiny 3!!! Hodnocení znaků: Měření plodů Určení tvaru a barvy plodu Hodnocení stopky a dužniny Struktura povrchu plodu Popis semen

Výsledky našeho hodnocení: Rozdíly mezi plody, semeny: Velikosti Tvar Barva Struktura na povrchu Chuťové vlastnosti

Tvary plodů: Povrch: Bikonkávní Hruškovitý Kulovitý Kyjovitý Vejčitý Válcovitý Elipsovitý Povrch: Hladký Drsný

Barva dužniny: Barva oplodí: Žlutá Světle zelená Zelená Oranžová Krémová Tmavě zelená Světle zelená Žlutá

Semena: Barva v osemení: - Krémová Jizva po funiklu - ostrý úhel - pravý úhel Tvary semen: Vejčitý Elipsovitý Oválný

Využití tykve ve výuce biologie Morfologie listů Zařazení do taxonomických jednotek Pozorování morfologických parametrů tykví Výroba dekorací Určování vnitřních a vnějších znaků

Děkujeme za pozornost

Plod „4 A“ – uveďte název!!! u všech plodů Semeno Délka (mm) šířka Tvar semene Jizva po funiklu Barva osemení v centrální části Barva osemení na okraji Poznámka 1 21 15 vejčitý ostrý bílá krémová jedlé 2 20 pravý Krémová 3 12 4 13 5 22 6 Jedlé 7 8 9 16 oválný 10 14

Plod „4 B“ Semeno Délka (mm) šířka Tvar semene Jizva po funiklu Barva osemení v centrální části Barva osemení na okraji Poznámka 1 16 9 elipsovitý ostrý béžová 2 13 7 Béžová 3 15 4 10 5 6 8

Plod „4 C“ Semeno Délka (mm) šířka Tvar semene Jizva po funiklu Barva osemení v centrální části Barva osemení na okraji Poznámka 1 20 14 vejčitý ostrá žlutá Sv. žlutá 2 15 3 21 13 sv,. žlutá 4 19 5 6 7 8 9 10

Plod „4 D“ Semeno Délka (mm) šířka Tvar semene Jizva po funiklu Barva osemení v centrální části Barva osemení na okraji Poznámka 1 15 9 vejčitý pravý žlutá Sv. žlutá 2 16 eliptický Pravý 3 8 ostrý 4 5 14 7 Ostrý 6 10

Plod „4 E“ Semeno Délka (mm) šířka Tvar semene Jizva po funiklu Barva osemení v centrální části Barva osemení na okraji Poznámka 1 12 7 vejčitý ostrá krémová Sv. žlutá 2 11 8 3 4 13 5 6 9 10

Poznámky k prezentaci: ve výsledcích chybí data o plodech, která jste naměřili a vyhodnotili, jsou tu pouze data o semenech, bylo by potřeba uvést hodnoty (i průměry z e získaných měření) do přehledné tabulky a demonstrovat rozdíly v projevu znaků mezi jednotlivými druhy tykví a nebo demonstrovat variabilitu v rámci jednoho druhu Celkové hodnocení: takto „zpracované“ výsledky nikomu nic neřeknou, natož aby přesvědčily hodnotitele o tom, že jste: vůbec pracovali o získaných datech přemýšleli vaše výsledky tvůrčím způsobem zpracovali a interpretovali dané téma pochopili Poučte se, příště to bude určitě lepší! (E.K. 22. 11. 2009)