VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Matematika a její aplikace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Úměra Mgr. Petra Jelínková. Opravdu se dané poměry rovnají? Zdůvodni proč? 1:2 = 2:4 3:7 = 9:21 0,5:0,8 = 5:8 12: 9 = 120 : 90 44:33 = 4:3 64:24 = 8:3.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Procenta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu?
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Druhá mocnina.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_18_09_slovní úloha
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
1.5 Poměr.
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Procenta Výpočet počtu procent.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka

Trojčlenka Autor: Ing. Janeček Jaroslav

Trojčlenka Úlohy, ve kterých máme zadány tři číselné údaje a čtvrtý údaj máme vypočítat (příklady na úměrnost) řešíme pomocí trojčlenky.

Trojčlenka Příklad: 15 kilogramů jahod stojí 900 Kč. Kolik stojí 12 kilogramů jahod? Řešení pomocí trojčlenky: 15 kg ……………………. 900 Kč 12 kg ……………………. x Kč postupujeme od paty (počátku šipky), směr šipek vyjadřuje, že se jedná o přímou úměru.

Trojčlenka 12 : 15 = x : 900 (poměr množství a cen je stejný) (součin vnějších a vnitřních činitelů poměrů je stejný) x = (12 . 900) : 15 x = 720 12 kilogramů jahod stojí 720 Kč.

Trojčlenka Příklad lze i řešit – přechodem přes jednotku. Příklad: 15 kilogramů jahod stojí 900 Kč. Kolik stojí 12 kilogramů jahod? Řešení: Množství …………………………. Cena 15 kg jahod ……………………… 900,- Kč 1 kg jahod ………...... (900:15=60) 60,- Kč 12 kg jahod ………… (12.60=720) 720,- Kč 12 kilogramů jahod stojí 720 Kč.

Trojčlenka Příklad: Podzimní orbu všech ploch vykoná 6 traktorů za 18 pracovních dnů. Kolik dnů bude potřeba na vykonání orby pokud budou použity pouze 4 traktory? Řešení pomocí trojčlenky: 6 traktorů ……………………. 18 dnů 4 traktory ……………………. x dnů postupujeme od paty (počátku šipky), směr šipek vyjadřuje, že se jedná o nepřímou úměru.

Trojčlenka 4 : 6 = 18 : x (poměr počtu strojů a čas potřebný k vykonání práce je opačný) 4 . x = 6 . 18 (součin vnějších a vnitřních činitelů poměrů je stejný) x = (18 . 6) : 4 x = 27 4 traktory vykonají podzimní orbu za 27 dnů.

Trojčlenka Příklad lze i řešit – přechodem přes jednotku. Příklad: Podzimní orbu všech ploch vykoná 6 traktorů za 18 pracovních dnů. Kolik dnů bude potřeba na vykonání orby pokud budou použity pouze 4 traktory? Řešení: Počet traktorů …………………..…. Doba orby 6 traktorů …………………………. 18 prac.dnů 1 traktor ………................. (6.18=108) 108 dnů 4 traktory…………………… (108:4=27) 27 dnů 4 traktory vykonají podzimní orbu za 27 dnů.

Zdroje informací: