Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 22Číslo.
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Realtivsatz Střední odborná škola Otrokovice
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Zustandspassiv Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Německá gramatika – slovosled
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Der Finalsatz.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Lektion 9 Die Polizei – dein Freund und Helfer (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
V EDLEJŠÍ VĚTY /N EBENSÄTZE PhDr. Jarmila Janoušková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
Konjugation der Hilfsverben
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Préteritum pomocných sloves
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie III.
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052 Číslo sady  22 Číslo DUM  08 Předmět  Německý jazyk Tematický okruh  Slovní zásoba a gramatika pro 3., 4. ročník Název materiálu  Konjunktionen Autor  Mgr. Marta Klausnitzerová Datum tvorby  únor 2014 Ročník  4. ročník Anotace Prezentace zaměřená na procvičování spojek.   Metodický pokyn Žáci řeší jednotlivá cvičení podle zadání. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marta Klausnitzerová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Časové spojky als - když wenn - když während - během bevor - dříve než nachdem - poté co

ALS X WENN Spojka als (když) se používá při ději minulém, který se udál jednou, neopakoval se. Spojka wenn (když) se používá při ději minulém tehdy, jde-li o děj opakovaný (kdykoli).

Časové spojky I spojky während, bevor a nachdem uvozují vedlejší věty časové se slovosledem vět časových (přísudek až na konci věty). Vedlejší věty časové vyjadřují různé časové vztahy: spojka während uvozuje děj souběžný, původní, tj. obě činnosti probíhají současně: Př. Zatímco jsem byl v Praze, slyšel jsem o teroristickém útoku v New Yorku. → Während ich in Prag war, hörte ich von dem Terroranschlag in New York. b) spojka bevor uvozuje děj následný, tj. děj ve větě vedlejší následuje až po ději věty hlavní: Př. Předtím než jsi přišel, poslouchal jsem hudbu. → Bevor du kamst, hörte ich Musik.

Časové spojky c) spojka nachdem uvozuje děj předčasný, tj. děj ve větě vedlejší předchází ději ve větě hlavní. Proto se ve větě vedlejší s nachdem pro minulost použije sloveso v tzv. předminulém čase: Př.: Poté co jsem udělal domácí úkol, šel jsem spát. → Nachdem ich die Hausaufgabe gemacht hatte, ging ich schlafen.

Předminulý čas - Plusquamperfektum PO + hatten / waren + ostatní větné členy + příčestí minulé. Př.: Ich hatte es schon gestern gemacht.

Předminulý čas Př. Poté co jsem udělal domácí úkol, díval jsem se na televizi. Př. Nachdem ich die Hausaufgaben gemacht hatte, sah ich fern.

Konjunktion: während Hauptsatz – hlavní věta Nebensatz – vedlejší věta Präsens Präteritum

Konjunktion: bevor Hauptsatz – hlavní věta Nebensatz – vedlejší věta Präsens Präteritum

Konjunktion: nachdem Hauptsatz – hlavní věta Nebensatz – vedlejší věta Zukunft Vergangenheit (Perfekt) Gegenwart Vergangenheit (Präteritum) Plusquamperfektum (Předminulý čas)

Ergänzen Sie: bevor, nachdem oder während! 1. Die Hausfrau wäscht das Geschirr ab, _______ ihr Mann fern- sieht. 2. Silke telefonierte ständig, ________ sie in der Badewanne saβ. 3. Felix überlegte noch kurz, _______ er sie ins Kino einlud. 4. __________ sie mich besucht hatte, kam meine Mutter zu mir. 5. Wasch dir die Hände, _______ du dich an den Tisch setzt. 6. Ich lese ein Buch, __________ ich auch noch Radio höre. 7. Heiko ging ins Kino, _______ er seine Hausaufgaben gemacht hatte. 8. __________ du in der Kneipe sitzt, bin ich in der Arbeit. 9. _________ ich ihn zum letzten Mal gesehen hatte, zog ich für immer in die USA um. 10. _________ wir uns wiedersehen, vergehen bestimmt noch viele Jahre.

Die Lösung! 1. Die Hausfrau wäscht das Geschirr ab, während ihr Mann fern- sieht. 2. Silke telefonierte ständig, während sie in der Badewanne saβ. 3. Felix überlegte noch kurz, bevor er sie ins Kino einlud. 4. Nachdem sie mich besucht hatte, kam meine Mutter zu mir. 5. Wasch dir die Hände, bevor du dich an den Tisch setzt. 6. Ich lese ein Buch, während ich auch noch Radio höre. 7. Heiko ging ins Kino, nachdem er seine Hausaufgaben gemacht hatte. 8. Während du in der Kneipe sitzt, bin ich in der Arbeit. 9. Nachdem ich ihn zum letzten Mal gesehen hatte, zog ich für immer in die USA um. 10. Bevor wir uns wiedersehen, vergehen bestimmt noch viele Jahre.

Konjunktionen: obwohl, trotzdem Věty se spojkou obwohl (ačkoli) vyjadřují okolnost, navzdory které se uskutečňuje děj věty hlavní. Tyto vedlejší věty stojí buď před větou hlavní nebo až za ní. Obwohl – podmět – ostatní větné členy – přísudek, HV. Př. Ačkoli věnku prší, půjdeme ven. → Obwohl es drauβen regnet, gehen wir raus. Spojka trotzdem (přesto) uvozuje děj věty hlavní. Proto má i slovosled věty hlavní, ovšem s postavením přísudku před podmětem. HV, trotzdem – přísudek – podmět – ostatní větné členy. Př. Můj otec je nezaměstnaný, přesto neztrácí naději. → Mein Vater ist arbeitslos, trotzdem verliert er nicht die Hoffnung.

Spojky obwohl, trotzdem → ačkoli trotzdem →přesto

Ergänzen Sie obwohl oder trotzdem! 1. _________ er streng ist, verstehe ich mich gut mit ihm. 2. Ich gehe raus, ________ es draußen regnet. 3. Mein Vater ist schon lange arbeitslos, __________ verliert er nie die Hoffnung. 4. Lukas fährt mit dem Auto, ________ er keinen Führerschein hat. 5. Ich lerne jeden Tag zwei Stunden Mathe, ________ bekomme ich immer schlechte Noten. 6. Felix hat eine Fünf bekommen, _________ er viel gelernt hat. 7. __________ ich schon alles erlebt habe, bin ich immer noch nicht zufrieden. 8. Das Konzert findet drauβen statt, ________ es regnet. 9. _________ er noch nicht geschieden ist, sucht er schon eine neue Partnerin. 10. __________ er reich ist, kann er das Geld nicht genieβen.

Die Lösung! 1. Obwohl er streng ist, verstehe ich mich gut mit ihm. 2. Ich gehe raus, obwohl es draußen regnet. 3. Mein Vater ist schon lange arbeitslos, trotzdem verliert er nie die Hoffnung. 4. Lukas fährt mit dem Auto, obwohl er keinen Führerschein hat. 5. Ich lerne jeden Tag zwei Stunden Mathe, trotzdem bekomme ich immer schlechte Noten. 6. Felix hat eine Fünf bekommen, obwohl er viel gelernt hat. 7. Obwohl ich schon alles erlebt habe, bin ich immer noch nicht zufrieden. 8. Das Konzert findet drauβen statt, obwohl es regnet. 9. Obwohl er noch nicht geschieden ist, sucht er schon eine neue Partnerin. 10. Obwohl er reich ist, kann er das Geld nicht genieβen.

Zdroje Motta, Giorgio; Ćwikowska Beata; Vomáčková Olga. Direkt 2 Němčina pro střední školy. Praha, 2007. ISBN 978-80-86906-81-2. S. 102, 112.