VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Kyseliny a zásady.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V PŘÍRODOPISU 52/CH17/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: KYSELINY A ZÁSADY AUTOR:
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy (zásady) nazývané též žíravé louhy, obsahují kov a charakteristickou hydroxidovou skupinu – OH, hydroxidový aniont = OH oxidační číslo hydroxidu.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
hašené vápno louh draselný natron vápenné mléko louh sodný
Kyselost, zásaditost, pH
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 23 Autor: Lenka Poláková
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
Neutralizace Vznik solí
ZÁSADY_OBECNÝ NÁHLED CH_108_Zásady_Obecný náhled Autor: PhDr. Jana Langerová Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace.
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Zásady Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Názvosloví Hydroxidů.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Kyselost a zásaditost roztoků
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Názvosloví kyselin a hydroxidů
HYDROXIDY VY_32_INOVACE_19 - HYDROXIDY.
PaedDr. Ivana Töpferová
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_234 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Z Á S A D Y – H YD R O X I D Y.
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
HYDROXIDY - OPAKOVÁNÍ Kyseliny - patří mezi žíraviny
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Jak se tvoří názvy hydroxidů
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Hydroxidy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Hydroxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Hydroxidy – zástupci Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
Neutralizace Vznik solí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
VY_32_INOVACE_Slo_I_09 Dusík ppt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zásady.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
VY_32_INOVACE_Slo_II_07 Oxidy 3, Sulfidy ppt.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
VY_32_INOVACE_Slo_II_13 Halogenidy 2 ppt.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt. Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michala Slováčková

Hydroxidy (zásady)

OH skupina v hydroxidech má vždy ox.číslo –I Látky, které ve vodném prostředí uvolňují ionty OH- = hydroxidový aniont Př. NaOH + H2O → Na+ + OH- OH skupina v hydroxidech má vždy ox.číslo –I (OH)-I

Jsou „opakem kyselin“ – na pH stupnici Jsou to žíraviny, mají leptavé účinky Mají tzv.hydroskopické účinky = nasávají do sebe vodu-ze vzduchu, z kožních buněk (=poleptání)

pH-stupnice Číselná stupnice, která udává kyselost /zásaditost látek pH O-14 (pH-papírek = indikátorový papírek) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SILNÁ → SLÁBNE SLÁBNE ← SILNÝ KYSELINA (růžové, oranžové odstíny) HYDROXID (modré, zelené odstíny) NEUTRÁLNÍ (ani kys. ani hydr.) (papírek nezmění barvu)

Názvosloví KOH Zn(OH)2 Al(OH)3 K OH hydroxid draselný 1 1 -I II Zn(OH)2 hydroxid zinečnatý Zn OH 2 III -I hydroxid hlinitý Al OH Al(OH)3 3 OH skupinu dáváme do závorky pouze tehdy, když je za ní číslo, jinak ne!

Ca (OH)2 Na OH Pb (OH)4 hydroxid vápenatý hydroxid sodný II -I Ca (OH)2 hydroxid vápenatý I -I Na OH hydroxid sodný IV -I Pb (OH)4 hydroxid olovičitý

NaOH – hydroxid sodný pevná látka (pecky) hydroskopický (nebrat do rukou, zavírat lahev-pecky by se roztekly, znehodnocení) silný hydroxid, nejvyyšší pH, žíravina jeho vodný roztok se nazývá LOUH Použití - čištění ucpaného odpadu v domácnosti, výroba skla, výroba mýdla (tuk + NaOH → mýdlo)

Datum vytvoření: 17.5.2012 Předmět: chemie Ročník: osmý Anotace: po ověření prezentace budou žáci umět tvořit vzorce hydroxidů, vysvětlí a aplikují zjišťování pH látek pomocí indikátorového papírku, charakterizují hydroxid sodný